Aangezien ik als eerste thuis ben zal ik maar een impressie van vandaag geven en dan kunnen de andere 'magic eight' het bijvullen!
allereerst de meeting bij het Aviodrome. Mac en ik waren met Mattijn vanaf Lelystad centrum meegereden en waren als eerste ter plaatse bij het Aviodrome.
Daarna kwam bearcat binnen, daarna de groep met Mark86, SuPeRToMCaT en nighthawk en last but not least vicomte.
Beetje bijpraten kennis maken en huppa gelijk de kaartjes halen. Daarna besloten om eerst het museum te bekijken en daarna de beurs (met 140 kraampjes?!?!) af te gaan.
Museum waren we eigenlijk zo door, leuke dingen gezien zoals een Dr.1, een Spitfire, een V1 raket en nog veel meer...
Daarna zijn wel snel naar binnen het theater ingerend waar op dat moment een onwijs gave documentaire over helikopters bezig was (iedereen was het er wel over eens dat helikopters toch stoerder zijn dan een F16, toch

:??).
Echt hele mooie air-to-air opnames van heli's en diverse taken werden belicht van de heli, echt top!
Na de voorstelling wat gaan eten in het restaurant van het Aviodrome. Daarna naar de sim van het aviodrome geweest, wat een rit was dat zeg

, al 'kotsend' :grijns: kwamen we daar uit, die F18's in de sim van het aviodrome doen de meest onmogelijke manouvres

.
Toen even in de oude verkeerstoren wezen kijken, even in de hangaar geweest.
In de hangaar mochten we niet vergaderen vertelde de man, of we even opzij wilde gaan voor het publiek

, toen ook nog even Martins Air Charter gecharted (leuke woordspeling hé

).
Na het aviodrome nog even over EHLE gelopen, vicomte zijn ultralightschool zit daar (daar had je gelest toch?), daar wat wezen drinken en even in de hangaars gekeken. Daarna naar ed pilot shop geweest, de winkel was al dicht maar de meneer was zo vriendelijk om voor ons een uitzondering te maken, dus wij konden daar naar binnen.
Na de pilotshop even overlegt wat wij gingen eten. Het ultagezellige Lelystad kent tal van culineair hoogwaardige restaurants dus de keuze was moeilijk. Toen onze keuze afgebakend en werd het of 'Pannenkoekenhuis Dubbel Op' of 'De 7 Provincieën'. Toch maar voor de laatste gekozen.
Daar kwam later ook 322sqnchris ons vergezellen. Heel lekker gegeten dat wel, goede service, alleen het begrip tijd zijn ze daar in Lelystad vergeten denk ik.
Ik noem een voorbeeld: Mattijn moest om een bepaalde tijd weg en wilde graag weten hoe lang het duren voordat zijn desert spekkoek met ijs klaar was. 1 minuut wist de ober ons te vertellen. Misschien hebben ze daar de minuut opnieuw berekend, maar na een kwartier hebben we die gecancelled en heeft Mattijn ons verlaten :traantjes, wij wel nog gewacht op ons desert dat uiteindelijk toch kwam.
Het eten was lekker maar liet soms op zich wachten

.
Na een gezellige avond met veel verhalen en tips over de selectie en de toekomstige opleiding (6 van de groep van in totaal 9 begint in augustus) is iedereen huiswaarts gekeerd.
Het was een gezellige en voor herhaling vatbare dag en wij gaan ook proberen om met z'n allen aanwezig te zijn om de barbeque van het bulletin board, so Diana here we come :yeehaa:!
gr.
wezz
PS. Vicomte en SuPeRToMCaT hebben de nodige foto's gemaakt die ook hier gepost zullen worden.