Recente inhoud door Jumbo

  1. J

    Hinderlijke mist Eindhoven Airport

    Voor de volledigheid in dit topic. Bij een precision approach (MLS, ILS, etc) heeft de wolkenbasis totaal geen relevantie. Ik vlieg regelmatig een Cat1 ILS met een decision altitude van 200ft terwijl de wolkenbasis reported is als Broken of Overcast op 100ft en heb op minimums of net daarvoor...
  2. J

    British Airways zoekt net afgestudeerden.

    Hahaha niet helemaal nee, gezien je met een PPL geen betalende Pax mag rond vliegen. Even doorgaan tot je je (Frozen) ATPL hebt en dan kan je de huidige vacatures vinden op: British Airways Careers
  3. J

    Is er een maximale leeftijd om als FO te starten?

    Maar dat zegt meer over het bedrijf dan de luchtvaart in zijn algemeenheid. Voor de meeste bedrijven is het absoluut geen probleem om op latere leeftijd te beginnen. Als ik naar de UK kijk zijn daar tig piloten die pas na een eerdere carrière in een ander vakgebied besluiten om piloot te worden...
  4. J

    Is er een maximale leeftijd om als FO te starten?

    Idem, ben ook heel erg benieuwd waar de zienswijze van Thioda op gebaseerd is (of in welk land/bedrijf ze dat zouden vinden)
  5. J

    Digitaal logboek

    Klopt maar dat is 1 keer en dan ben je weer klaar. De nieuwe gebruikers moeten jaarlijks betalen. Idd jammer, eerst maar eens zien of die versie ooit uit komt. Tot nu toe blijven ze maar uitstellen...
  6. J

    Digitaal logboek

    MCCPilot blijft een one off payment voor huidige gebruikers. Nieuwe gebruikers gaan wel jaarlijks betalen.
  7. J

    British Airways zoekt net afgestudeerden.

    Heb je in de afgelopen 18 maanden je brevet gehaald en bent werkzoekende? British Airways heeft net een vacature online geplaatst waarin ze piloten zoeken die in de afgelopen 18 maanden hun MODULAIRE of INTERGRATED opleiding afgerond hebben...
  8. J

    De uitdagingen van de Koninklijke....

    Hier een iets bredere discussie over het geheel. https://www.pprune.org/rumours-news/618343-new-af-klm-ceo-killing-one-part-company-makes-money.html
  9. J

    De uitdagingen van de Koninklijke....

    Heeft dit te maken met de hete lucht die uit dat kantoor in Amstelveen komt waardoor de lucht rond Schiphol anders is dan de rest van de wereld? Nog nooit gehoord dat het geluid wat de statelliet bobbels maken "dramatisch" is van andere operators terwijl de halve wereld inmiddels met zo'n...
  10. J

    recruitment BA

    Als Europeaan is dat een ja.
  11. J

    recruitment BA

    British Airways vacature Direct Entry FO B777 & B787
  12. J

    Totalen en bijzonderheden 2018 :rt: :airforce: :kerst:

    Paraglider en psychomantic.
  13. J

    Totalen en bijzonderheden 2018 :rt: :airforce: :kerst:

    Gelukkig nieuwjaar Gelukkig nieuwjaar Net mijn laatste vlucht uitgevoerd voor 2018. Met de vriendelijke hulp van EASA hebben ze onze uren redelijk weten te maximaliseren dit jaar ondanks de vaak 2 tot 3 uur tussen vluchten op thuisbasis London Heathrow. 2018: 847 uur A319/A320/A321 Paar G/A...
  14. J

    Established in the hold ?

    ja cleared ja maar niet passing dat doe je alleen na departure. Althans zo heb ik het ooit geleerd met mijn EASA IFR RT. Heb het net ff opgezocht in CAP413 (https://publicapps.caa.co.uk/docs/33/CAP413v21_6.pdf) en daarin staat het ook dat je alleen bij departure je passing geeft en de rest...
  15. J

    Established in the hold ?

    Nog een ATC vraag, volgens EASA moet je bij je eerste radar checkin op departure je passing hoogte vermelden voor een transponder check. Waarom zijn er bij Maastricht/Amsterdam radar controllers die hier in de upper levels ook om vragen zodra je incheckt. is dit een Nederlandse afwijking?
Terug
Bovenaan