Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Voor de volledigheid in dit topic. Bij een precision approach (MLS, ILS, etc) heeft de wolkenbasis totaal geen relevantie. Ik vlieg regelmatig een Cat1 ILS met een decision altitude van 200ft terwijl de wolkenbasis reported is als Broken of Overcast op 100ft en heb op minimums of net daarvoor...
Hahaha niet helemaal nee, gezien je met een PPL geen betalende Pax mag rond vliegen.
Even doorgaan tot je je (Frozen) ATPL hebt en dan kan je de huidige vacatures vinden op:
British Airways Careers
Maar dat zegt meer over het bedrijf dan de luchtvaart in zijn algemeenheid. Voor de meeste bedrijven is het absoluut geen probleem om op latere leeftijd te beginnen.
Als ik naar de UK kijk zijn daar tig piloten die pas na een eerdere carrière in een ander vakgebied besluiten om piloot te worden...
Klopt maar dat is 1 keer en dan ben je weer klaar. De nieuwe gebruikers moeten jaarlijks betalen.
Idd jammer, eerst maar eens zien of die versie ooit uit komt. Tot nu toe blijven ze maar uitstellen...
Heb je in de afgelopen 18 maanden je brevet gehaald en bent werkzoekende?
British Airways heeft net een vacature online geplaatst waarin ze piloten zoeken die in de afgelopen 18 maanden hun MODULAIRE of INTERGRATED opleiding afgerond hebben...
Heeft dit te maken met de hete lucht die uit dat kantoor in Amstelveen komt waardoor de lucht rond Schiphol anders is dan de rest van de wereld? Nog nooit gehoord dat het geluid wat de statelliet bobbels maken "dramatisch" is van andere operators terwijl de halve wereld inmiddels met zo'n...
Gelukkig nieuwjaar
Gelukkig nieuwjaar
Net mijn laatste vlucht uitgevoerd voor 2018. Met de vriendelijke hulp van EASA hebben ze onze uren redelijk weten te maximaliseren dit jaar ondanks de vaak 2 tot 3 uur tussen vluchten op thuisbasis London Heathrow.
2018:
847 uur A319/A320/A321
Paar G/A...
ja cleared ja maar niet passing dat doe je alleen na departure. Althans zo heb ik het ooit geleerd met mijn EASA IFR RT. Heb het net ff opgezocht in CAP413 (https://publicapps.caa.co.uk/docs/33/CAP413v21_6.pdf) en daarin staat het ook dat je alleen bij departure je passing geeft en de rest...
Nog een ATC vraag, volgens EASA moet je bij je eerste radar checkin op departure je passing hoogte vermelden voor een transponder check. Waarom zijn er bij Maastricht/Amsterdam radar controllers die hier in de upper levels ook om vragen zodra je incheckt. is dit een Nederlandse afwijking?