Zomerleases 2009

Geachte heer van der Heijden

Indien u bij Arkefly een capaciteits probleem heeft voor komende zomer kunnen wij u bij Thomson Airways / First Choice het volgende aanbieden:

Totaal 12 overtollige toestellen waaronder 738s, 733s, 757s en 762s.

Indien wenselijk dan hebben wij ook nog 96 overtollige vliegers voor u, de meeste dual rated. Een aantal van hen zijn de Nederlandse taal zelfs machtig en zijn bereid om zich op korte afstand der nationale luchthaven Schiphol te huisvesten.

Indien u geinteresseerd bent

Gaarna contact opnemen met commercial department Thomson Airways Luton.

Met vriendelijke groeten

FC
 
Denk dat ie zelfs met de huidige koers van de pond bij first choice wat meer euries casht dan bij arke......
 
Last edited:
Sta jij op de tocht First Choice?

Het lijkt erop dat het gevaar voorlopig even geweken is dankzij het goede werk van Balpa. Ik vind het van de gekke dat er bij ons tot voor kort over redundancies wordt gesproken terwijl andere TUI airlines gewoon aannemen. Die samenwerking binnen de groep laat dus iets te wensen over.

En ja Fokkerkoning! De koers moet nog heel wat gaan dalen wil ik parity gaan halen met het Arkefly salaris.

Ik weet dat ik gewoon kan soliciteren, maar dan ga ik er qua pensioen en salaris zo op achteruit, dat kan ik me echt niet veroorloven.

Voorlopig lijkt het weer business as usual te zijn bij ons ;)

Cheers FC
 
Wil verder geen olie op het vuur gooien hoor, maar je vind het aan een kant van de gekke dat de TUI Airlines aan de ene kant redundancies hebben bij maatschappij A en aannemen bij maatschappij B. Aan de andere kant kan je het je niet veroorloven om te verkassen binnen de TUI groep, dus al zou die synergy er zijn, is het nog niet goed. Zou mij benieuwen of die synergy uberhaupt ooit komt op dat gebied, te veel verschillende arbeidsvoorwaarden, vakbonden, noem het allemaal maar op. Daarnaast praat je ook nog eens over minstens 4/5 verschillende landen met allemaal bijvoorbeeld al hun eigen belastingsysteem. Maarja anyway iig goed dat alles weer business as usual is bij jullie.
 
Heb een gerucht gehoord dat de 757 waarschijnlijk door Thomsonairways vliegers gevlogen gaat worden.
 
Heb een gerucht gehoord dat de 757 waarschijnlijk door Thomsonairways vliegers gevlogen gaat worden.

Dat zou heel mooi zijn. Please keep me posted? Van het management hier hebben we nog niets gehoord behalve dat er een 757 minder weg gaat. Dat zou misschien dus de kist voor Arke zijn.

FC
 
Leuk allemaal, het zou best kunnen dat Thomson Airways een 757 overdraagt aan ArkeFly. Ze wouden minder 757's hebben, en meer 737's?
 
Dat was het plan Berven. Maar omdat de pond zo laag staat en de Euro zo sterk is, en het dus duurder wordt voor de Engelsen om naar EU landen op vakantie te gaan wordt de 757 weer aantrekkelijker. Meer boekingen naar Egypt en Turkey. Op deze routes is de 757 een betere kist.

FC
 
Ondertussen begrepen dat er idd een 757-2komt (zoals hierboven beschreven) en een 737-8 komt van Miami Air.
Iemand enig idee of dit dry of wetleases zijn en in welke c/s (met name de 757, welke voor langere tijd (29 april-eind oktober)geleased word) ze gaan vliegen?
 
Deze komt inderdaad van SkyService (Canada), aankomst 29 april ergens laat in de avond....
Skyservice least overigens 5 stuks 757-200's van Thomson Airways....... Wellicht 1 van deze?

Dry/Wet?
C/S?
 
Wat ik hier intern begrepen heb is dat het om een 757 van ons gaat die idd eerst op C-reg wordt gezet en op Sky Service AOC wordt gevlogen voor Arke.

First Choice heeft een lang lopend contract met Sky Service. Iedere winter gaan er ongeveer 10 airframes naar Canada van ons en komen er in de zomer een aantal toestellen van hen naar de UK. Een groot aantal vliegers hier bij ons hebben ook een Canadese ATPL en zelfs een tweede vrouw in Canada :eek!: Of First Choice ook een belang heeft in Sky Service durft ik niet te zeggen.

Ik had gehoopt dat Thomson piloten deze kist zouden gaan vliegen, het had makkelijk gekunt namelijk. We zitten erg ruim in de crews.

FC
 
Back
Top