Zomerleases 2009

B767-300ER

New member
Heren en Dames,

Is er al iets bekend over het zomerschema voor 2009? Doet OR alles met eigen kisten, of least OR er een aantal en zo ja, wat voor en van wie?
Met andere woorden, hoe ziet de vloot eruit voor het zomerseizoen 2009?

Groeten..
 
Geen idee, 767-300ER. Maar er komt wel 2de Boeing 737-800, PH-TFB, medio februari 2009 bij ArkeFly in dienst. En 3de komt in juni 2009 de vloot versterken. En de 4de komt in december 2009 al in Nederland aan. Ik denk dat het niet zo veel gaat leasen van andere toestellen.
 
Berven,

Een vraagje, werk je voor OR?
Afgelopen zomer vlogen ze met 1x738 eigen, 2x739 Futura en 1x320 Spanair , dan zou de 3x738 voor aankomend jaar mijn insziens een capaciteitsverkleining betekenen. Dat zou me eigenlijk verbazen

Greetz!
 
Een deel kan ook nog worden opgevangen door 1 767 denk ik....
Laat de mensen eerst maar weer eens normaal vakanties gaan boeken, als dat gebeurd spreken we elkaar weer over dit onderwerp.
De boekingen vallen overal redelijk tegen. Zelfs bij de klm heb ik gehoord.
 
Een deel kan ook nog worden opgevangen door 1 767 denk ik....

Lijkt mij niet handig. In geval van problemen bij een andere 767 loopt het schema direct in de soep. (heeft het verleden wel uitgewezen, daarbij worden de 767's ook weer een jaar ouder, wat de technische staat van deze kisten niet beter maakt) Afgelopen zomer ook maar 2x 767 in dienstregeling, 3e standby en voor ad-hoc. Of bedoel je dat ze de 2e in gaan roosteren voor IT en de ICA minder wordt??
 
Nee, B767-300ER. Zoals Viper het al zei, is gewoon afwachten hoe de boekingen bij de reisbureau of via internet verlopen, natuurlijk hoe ook de crisis kan hersteld worden. Ik denk dat het als het nu zo is, dan hoef je geen extra toestellen te leasen.
 
Berven,

Bedankt.
Uiteraard mits de TFC in Juni komt.Ik heb er nog niks over gezien of gelezen.

Bedankt!
 
Volgens slotcoordinatie zijn er voor deze zomer ruim 1000 slots meer aan ArkeFly gegeven dan vorige zomer.Is een stijging van 33%. . Zag verder een hoop nieuwe bestemmingen als Rimini, Funchal, Paphos, Larnaca, Samos, Dalaman,Mitilini, Pula,

Ben benieuwd of deze bestemmingen ook daadwerkelijk aangevlogen gaan worden. Het blijven naturlijk enkel en alleen slots dus zegt het niets.

Telde wel dat er 4x een B737 nodig was om eea fatsoenlijk te kunnen vliegen.
To be continued
 
Last edited:
Iemand van binnenuit al meer informatie?

Bijvoorbeeld over de in de wandelgangen gehoorde 757-200 die deze zomer (eind april-half oktober) de Turkije operatie voor haar rekening gaat nemen?
Verder voor de zomer behalve de 752, ook 4x 738?. 3x eigen en 1x?
 
Geen idee, 767-300ER. Maar er komt wel 2de Boeing 737-800, PH-TFB, medio februari 2009 bij ArkeFly in dienst. En 3de komt in juni 2009 de vloot versterken. En de 4de komt in december 2009 al in Nederland aan. Ik denk dat het niet zo veel gaat leasen van andere toestellen.

Komen allemaal 4-12 weken later , Berven
 
Heb gehoord een 757 van Thomson en 737 vliegers die op kantoor moeten werken tot eind april. Hoe denkt de vliegercie hier over en dan ook nog mixed vliegen. Volgens mij zijn ze de weg kwijt bij Arke. En als klap op de vuurpijl chefvlieger die per april opstapt. Bij een bedrijf in opbouw(nog steeds) veel veranderingen. Dat men dit op de line nog steeds accepteerd. De mensen bij arke worden niet serieus genomen. Blijft een bingo maatschappij.
 
yo,

Negatieve lul dat je bent....

757 First Choice enkel tijdens de topdrukte in de zomer.
737 vliegers eindelijk eens op peil VOOR dat de kisten er zijn (meestal wordt er achter de feiten aangehobbeld.....)
De TFB had er al in DEC moeten zijn, wordt nu eind FEB, de TFC komt eind april, dat is de reden dat er tot april even wat minder te doen is......

Mzzls
 
El Stevo,
Laat anderen toch lekker praten, het bashen van ArkeFly is voor sommigen het normaalste van de werled, zonder kennis van zaken te hebben.

Ik heb nog een vraagje:
Hoe lang duurt die topdrukte in de zomer? Enkelt juli en augustus?
Ik had vernomen dat een 757 van eind april tot en met begin oktober zou komen?

Mzzls
 
El Stevo,
Laat anderen toch lekker praten, het bashen van ArkeFly is voor sommigen het normaalste van de werled, zonder kennis van zaken te hebben.

Ik heb nog een vraagje:
Hoe lang duurt die topdrukte in de zomer? Enkelt juli en augustus?
Ik had vernomen dat een 757 van eind april tot en met begin oktober zou komen?

Mzzls


Hmmmm de 75 neemt de oorspronkelijke Inter A321 vluchten over, het is nog onbekend hoe lang die blijft....
 
ah, nooit geweten dat TUI haar reizigers ook met Inter vervoerde (Behalve dan toen Futura uit de lucht ging). Of begrijp ik eea nu verkeerd?

Komt er in juli en augustus ook nog een extra lease kist (738) bij wat jij weet? (dan heb ik het dus niet over de B en de C)
 
Het is geen negatief bashen maar zijn de feiten. Het feit is dat ik hoor dat er onvrede is vanuit de vliegers naar hun vertegenwoordiging toe. Het management maakt daar misbruik van.
Tewerkstelling anders dan vliegen is een onderhandelings punt, waar is de VNV? Wat ik begrepen heb gaat het om vrijwilligers. Hoe speel je de vliegers tegen elkaar uit! Het is een mooie maar linke manier om hoger op te komen. Sommige zijn daar heel goed in maar een gevaar om mee in de cockpit te zitten. Ik heb soms wel eens het idee dat El Stevo mister Arke Fly is. Kan positief zijn maar ook gevaarlijk.
 
Ehm volgens mij zijn de vliegers aangenomen om de B en de C te vliegen
Buiten de schuld van TUI om zijn deze afleveringen (zwaar) vertraagd....
De mensen werkeloos thuis laten zitten lijkt mij ook geen optie.
Wie heeft het over hogerop komen? Komen ze hogerop doordat ze zich als vrijwilliger aanmelden om op kantoor te werken? Lijkt mij niet......
Ik zeg een storm in een glas water, vanaf april vliegt alles gewoon, het gaat enkelt om een par maanden vertragingsoverbrugging, door de late aflevering van Boeing
 
Het is geen negatief bashen maar zijn de feiten. Het feit is dat ik hoor dat er onvrede is vanuit de vliegers naar hun vertegenwoordiging toe. Het management maakt daar misbruik van.
Tewerkstelling anders dan vliegen is een onderhandelings punt, waar is de VNV? Wat ik begrepen heb gaat het om vrijwilligers. Hoe speel je de vliegers tegen elkaar uit! Het is een mooie maar linke manier om hoger op te komen. Sommige zijn daar heel goed in maar een gevaar om mee in de cockpit te zitten. Ik heb soms wel eens het idee dat El Stevo mister Arke Fly is. Kan positief zijn maar ook gevaarlijk.

Hoezo Mister Arkefly??? En waaruit haal je de conclusie dat ik " gevaarlijk" kan zijn. Vind dat toch wel een rare beschuldiging. Jah ik doe veel voor de club, maar dat is enkel omdat 100 procent vliegen mij niet ligt......

Hogerop komen is niet aan de orde, het is enkel om mensen bezig te houden. Voor nieuwe mensen ook een hele mooie gelegenheid om de mensen achter het bedrijf te leren kennen (OCC bijv).

Vanaf 23 april vliegen al deze mensen op 3 737's en is er geen enkel overschot meer aan vliegers in deze divisie.

En VNV...???? Laat ze eerst maar eens met die CAO komen, dat duurt ook al een eeuw.

Ciao Steef
 
Back
Top