Zomerleases 2008

Yo,

6 December komt de TFB.......

De TFC is nog onbekend, maar zal denk wel in 2009 komen (elk jaar een 737 erbij).

Groeten Steef
 
Yo,

6 December komt de TFB.......

De TFC is nog onbekend, maar zal denk wel in 2009 komen (elk jaar een 737 erbij).

Groeten Steef

Ok. De TFC hopelijk voor de zomer voor jullie,hoeven jullie niets te leasen ;)


Mag je de TFB, net zoals de TFA, zelf halen Steef?
En is de TFB een -800? Of een -900, daar ze die nu ook leasen?
 
Ok. De TFC hopelijk voor de zomer voor jullie,hoeven jullie niets te leasen ;)


Mag je de TFB, net zoals de TFA, zelf halen Steef?
En is de TFB een -800? Of een -900, daar ze die nu ook leasen?

Jah hopelijk komt de TFC nog voor de zomer, maar dat is tot nu toe onbekend.

De TFB wordt gewoon een 800, de eer om hem op te halen zal dit keer bij collega's zijn.

Groeten
 
TUI heeft alleen Boeings 737-800's mix aantal -700's besteld voor haar dochtermaatschappijen, onlangs dat ze nog geen Boeings 737-900ER's hebben besteld. Wellicht komt die langere 737's mogelijk in toekomst alsnog bij TUI-maatschappijen in dienst, als de markt vraagt. Heeft TUI net als de KLM ook converteerbare rechten verwerven, zoals als er bij bestaande orders wil converteren naar -900ER? Misschien kan dat wel eens gebeuren. Vroeger gold TUI een van de belangrijkste klant voor Boeing 737-900ER, dat is nu niet meer ten sprake van geworden, zodat zij nu liever met iets kleinere 737's vliegen. Dat is prettiger, denk ik, vooral heeft te maken met hoge frequenties die maatschappijen willen maken. Dus meer vluchten met keinere 737's van 149 tot en met 189 passagiers. Maar als je met een grotere 737 zou willen vliegen, moet men wel zorgen dat die kisten wel vol moet zijn, anders wordt een vlucht gauw onrendabel. In de zomers lukt men goed, maar anders in de wintermaanden is het moeilijker. In een grotere 737-900ER kan men 200-215 passagiers vervoerd worden over een afstand van 5.900 km, maar de vraag is wel dat het wel intressant is voor de chartermaatschappijen. Ik denk het wel, maar zo is het nu niet geval de maatschappijen heil zien in een grotere vliegtuigen in vorm van een 757, zodat vraagt om flexibiliteit van de vluchten. Want in een kleinere 737 is veel makkelijker vol te krijgen dan in een grotere 737. Mijn mening is dat een 737-900ER alleen intressant is voor een grotere maatschappij met veel vervoersvraag dan bij een normale chartermaatschappij met geringe vervoersvraag. Zo bestelde Lion uit Indonesië wel 200 stuks van de Boeing 737-900ER. Verder bestelden andere maatschappijen paar aantallen toestellen van de 737-900ER.
 
Jongens... (Steef/tfl767/Viper etc)

De spannair... Wordt het een MD83 of een A320?
Sinds 11 juni zijn er slots toegekend voor een a320, maar hier wordt gesproken ofer een MD83..
Wat is het enige juiste antwoord?
 
Jongens... (Steef/tfl767/Viper etc)

De spannair... Wordt het een MD83 of een A320?
Sinds 11 juni zijn er slots toegekend voor een a320, maar hier wordt gesproken ofer een MD83..
Wat is het enige juiste antwoord?

Vandaag een A320 van JKK zien landen op AMS.
Was dit voor een JKK ops of de delivery aan OR >?
Meteen een commerciele vlucht of empty ?
Iemand die het weet ?
Tot wanneer blijft de machine ?
 
TUI heeft alleen Boeings 737-800's mix aantal -700's besteld voor haar dochtermaatschappijen, onlangs dat ze nog geen Boeings 737-900ER's hebben besteld. Wellicht komt die langere 737's mogelijk in toekomst alsnog bij TUI-maatschappijen in dienst, als de markt vraagt. Heeft TUI net als de KLM ook converteerbare rechten verwerven, zoals als er bij bestaande orders wil converteren naar -900ER? Misschien kan dat wel eens gebeuren. Vroeger gold TUI een van de belangrijkste klant voor Boeing 737-900ER, dat is nu niet meer ten sprake van geworden, zodat zij nu liever met iets kleinere 737's vliegen. Dat is prettiger, denk ik, vooral heeft te maken met hoge frequenties die maatschappijen willen maken. Dus meer vluchten met keinere 737's van 149 tot en met 189 passagiers. Maar als je met een grotere 737 zou willen vliegen, moet men wel zorgen dat die kisten wel vol moet zijn, anders wordt een vlucht gauw onrendabel. In de zomers lukt men goed, maar anders in de wintermaanden is het moeilijker. In een grotere 737-900ER kan men 200-215 passagiers vervoerd worden over een afstand van 5.900 km, maar de vraag is wel dat het wel intressant is voor de chartermaatschappijen. Ik denk het wel, maar zo is het nu niet geval de maatschappijen heil zien in een grotere vliegtuigen in vorm van een 757, zodat vraagt om flexibiliteit van de vluchten. Want in een kleinere 737 is veel makkelijker vol te krijgen dan in een grotere 737. Mijn mening is dat een 737-900ER alleen intressant is voor een grotere maatschappij met veel vervoersvraag dan bij een normale chartermaatschappij met geringe vervoersvraag. Zo bestelde Lion uit Indonesië wel 200 stuks van de Boeing 737-900ER. Verder bestelden andere maatschappijen paar aantallen toestellen van de 737-900ER.

Mee eens wat je stelt , wel is het zo dat je vandaag de dag een 757 echt niet meer kunt vergelijken puur obv verkoopbare stoelen i.c.m. de zorg of een airline die wel kan vullen.
Het verschil tussen de variabele kosten van de 737 en de 757 geven eerder de doorslag. Qua verbruik is de 757 zo ontzettend veel duurder dan de NG dat de 757 eigenlijk niet interessant meer is voor EU ops en het altijd verliest.
Het verschil in operationele kosten tussen de maatjes 737 is relatief gezien vrij gering waardoor het niet altijd onaantrekkelijk hoeft te zijn om een grotere 73 te vliegen.
Dan heb ik het nog niet eens over de voordelen welke dmv het vlegen van een type worden bereikt door het opleiden van 1 cockpit en maintenance. Uiteindelijk hoeven al de extra kosten bij het aanhouden van bijv de 75 die evenveel stoelen als de 900 heeft niet gemaakt te worden.
Dat er niet zoveel 737-900ER's zijn besteld heeft mede te maken met de performance van de machines , bijkomend zijn ze nog niet zo heel lang op de markt voor charterairlines vanwege het lang achterwege blijven van de extra benodigde emergency exit.
Zelfde gelt min of meer voor de Airbus narrowbody fam , de A321 levert qua performance flink in tov de A319/A320.
 
Vandaag een A320 van JKK zien landen op AMS.
Was dit voor een JKK ops of de delivery aan OR >?
Meteen een commerciele vlucht of empty ?
Iemand die het weet ?
Tot wanneer blijft de machine ?
Inbound weet ik niet hoe of wat, denk delivery. Is er 1840 (STD) weer uitgegaan als de TFL241 naar HER. Volle bak.
 
Vandaag een A320 van JKK zien landen op AMS.
Was dit voor een JKK ops of de delivery aan OR >?
Meteen een commerciele vlucht of empty ?
Iemand die het weet ?
Tot wanneer blijft de machine ?



Ik weet dat het een A320 is met de regi EC-ILH van Spanair.
De A320 blijft tot en met 31 augustus vliegen voor TFL.

Hij heeft afgelopen vrijdag 2x een retourtje HER gedaan (8.55 en 18.40 uur)
Vandaag deed hij BJV (05.10) en MIR (15.00, delayed naar 20.00)

Greetz
 
Back
Top