worden er nog mensen aangenomen bij Ryan

V2

New member
Ik heb in augustus 2004 in Duitsland mcc,tpye-rating 737-800 gedaan behalve de base check,ik heb nu via de web gesolliciteerd bij Ryan,maar niet als type rated dus bij CAE in Hoofddorp.kan iemand mij over de situatie nu bij Ryan informatie geven? Elke informatie en/of suggesties zijn welkom
Alvast bedankt voor jullie reactie's
 
Heb je een typerating gedaan of een uitgebreide MCC met CPT, CBT en FMS training?

P.s. Op www.ppjn.com vind je over zeer veel maatschapijen de huidige stand van zaken.....
 
Mcc en type-rating

Mcc en type-rating

Ik heb cpt,cbt,fms training gedaan en ook de sim check dus ik hoef nu alleen nog de base check doen trouwens ik wil niet uitsloven maar ik had de cbt test met 98% behaald.
 
1) Probeer op post reply te duwen en niet op new thread.

2) Ik heb hetzelfde gedaan als jij, maar het is geen typerating zolang jij geen circuits hebt gevlogen en geen enkele maatschapij zal jou circuits laten vliegen omdat je je TQ met andere SOP's het gedaan...

3) Probeer even niet zo arrogant op dit forum over te komen zoals ik ook in andere posts zie. Jij bent niet de enige in deze positie.
jij, ik en vele andere op dit forum zijn één van de duizenden low timers die op een hele grote stapel liggen bij alle maatschapijen.

Ik weet dat het frustrerend is, maar probeer even reeel te zijn en niet de wijsneus uit te hangen tegenover mensen die jou proberen te helpen.

P.s. Ik heb dezelfde brief van Denim gehad en daarin zeggen ze helemaal niet dat ze jou over een paar maanden uitnodigen maar het is een standaardbrief dat ze nu niemand nodig hebben en ze contact met je zouden opnemen als ze weer mensen nodig hebben. Oftwel je staat in file...

Mocht je ergens langs mogen komen dan adviseer ik je om niet meteen over die 98% voor je 737 theorie te beginnen zoals hier, want dan sta je net zo snel weer buiten...

Succes met verder solliciteren.
 
ik ben geen wijs neus

ik ben geen wijs neus

Lieve RTO ik ben geen wijsneus of zo ik probeerde ook niet zo over te komen dat ik beter bent dan iedereen ik weet dat iedereen heel erg zijn best doet om van de grond te komen,werd mij gevraagd wat ik prescies gedaan had,en ik heb dat beantwoord,maar biedt mijn verontschuldiging aan voor de 98%.
Trouwens ik heb zelf met Denim gebeld en zijden dat ik zeker een gesprek kon verwachten binnen enkele maanden ok toch biedt dat geen enkele garantie daar ben ik het met iedereen mee eens.en je hebt gelijk ik heb nog geen type-rating entry op mijn brevet.
 
Luchtvaart is redelijk zwart wit. Je heb een type rating of je hebt ´m niet, klaar ! Klinkt een beetje lullig maar is helaas wel zo. Mocht je bij een maatschappij aangenomen worden, ben je bij af en kan je alles weer opnieuw doen.

Verder, 98 % is een mooi score, maar ook daar wordt in het geheel niet naar gekeken, je hebt het of niet ! Overigens is dit een normale score bij heel veel maatschappijen, hoe komt dat... dat mag je zelf invullen ;)

In ieder geval suc6 !
 
He Bounty!

Wat lees ik nu? Ryan naar Liverpool? Jullie gaan toch niet in al onze achtertuinen feest vieren?
Je bent welkom in DTM maar het liefst zonder je baas en z'n plannen ;)

De Beertender is net geinstalleerd......
banaan.gif


Bo
 
FR vliegers. Als je op de recruitement page kijkt van FR en je hebt geen typerating en zit onder de 1000 uren TT, dan moet je een mailtje sturen met je cv naar 1 van de 4 opleidingsinstituten. Is het aan te raden om CAE te gebruiken of loop je hier het gevaar dat je onder op de stapel komt als je geen NLS'er bent? Kan je je cv mischien beter mailen naar de engelse instituten op de lijst? Thanks,
spy
 
Ik heb gehoord dat bij easyjet de gemiddelde score voor de A319 rating op 97% ligt. Dus die 98% is gewoon een standaard score.

Wat betreft de typrating en soliciteren bij een club....zoals al eerder door sommige gezegd, het is geen rating dus als je bij bijv ryanair aangenomen zou worden moet je denk ik alsnog het volle pond voor de rating betalen. Ze gaan geen aangepast trainingsschema voor je maken als er genoeg andere in de rij staan die met liefde die pieken betalen.
 
1. NLSers ronden opleiding af met een MCC die bijna gelijkwaardig aan de basic type-rating: CBT, CPT, FMS, FFS...dus alles zonder de circuitjes.
Dan NOG moeten de NLSers t volle pond betalen

2. Alleen maar een aangepaste prijs voor Type-rating mogelijk op basis van individuele kwalifikaties. Kan je wel vertellen dat de voorwaarde minimaal is dat je JAR-25 vlieger bent (dus UREN)

3. Tip: Ga never nooit zomaar een typerating kopen...geen maatschappij die je aanneemt zonder ervaring met de company-procedures (zoals al reeds gemeld door Bounty en RTO)

Succes
 
NLS of niet...

´Grote belangstelling ex-Volare piloten bij Ryanair´

www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=6542

Die JAR25 vliegers hebben ze nu dus wel gevonden lijkt me zo.
Als die allemaal worden aangenomen denk ik dat Ryanair voor het komende seizoen gelijk gedekt is.

Zo zie je maar, het is één groot vlooienspel!
 
Momenteel zitten ze even krap in de de captains, maar er worden zeker weer low timers aangenomen in de toekomst. Voor de winter zijn er denk ik genoeg nieuwe FO's, maar in de komende drie jaar zijn er nog zeker 800 vliegers nodig en die moeten toch ergens vandaan komen. Ik zou het niet opgeven. (dat bedoel ik voor lowtimers in het algemeen, niet specifiek voor V2)
 
Over V2 gesproken, het verdacht stil van zijn kant.......

wij zijn wel benieuwd naar dat Istanbul verhaal !!!!
 
Back
Top