Wie schiet...??? Uitbreiding ArkeFly

Wie schiet...??? Uitbreiding ArkeFly


  • Total voters
    26
@767-300ER,
Ik heb begrepen dat er in omstreek 2010 (dus kan ook 2009-2011) een aantal 767 copiloten van Arke ontslagen zijn. Is dit correct en hebben die eigenlijk als eerste de optie gekregen om terug te keren?

Gevalletje klok klepel?

Bij de UK dochter Thomson zijn er een stuk of 30 uitgevlogen in die periode.
Mede Airworker Koning Lucht was er daar 1 van.

Bij Arke geen 1. Viper1983 is zelf het mooie voorbeeld van doorstroming zoals dat bij TFL gaat. Het aantal machines in 2011 was extreem toegenomen, wellicht iets te extreem, vandaar voorlopig even geen uitbreiding en de lease naar JAF van 1x 737. Er worden op dit moment geen Direct Entry captains meer aangenomen, alles gaat via doorstroming.
 
Thanks, daarom vroeg ik ook of het correct was. Zijn er wel contracten niet verlengd of zelfs dat niet, bij Arke dus, niet bij Thomson?
 
Overigens waren het er bij Thomson 137...
Ecxuus, bedankt voor de correctie.

Zure voor de Thomsonvliegers van dit verhaal was dat er machines van Thomson naar Arke zijn gegaan, de vliegers er bij Thomson uitvlogen en niet werden meeverhuisd naar Arke.
Dit terwijl het allemaal TUI Airlines betrof.
 
Thanks, daarom vroeg ik ook of het correct was. Zijn er wel contracten niet verlengd of zelfs dat niet, bij Arke dus, niet bij Thomson?
Bij elk bedrijf worden tijdelijke contacten niet verlengd. Daarvoor heten het ook tijdelijke contracten. Vliegers die op een tijdelijk contract worden aangenomen weten dus waar ze aan beginnen.
Volgens mij werkte Arke afgelopen zomer met en aantal KLS-ers op tijdelijk contract basis. Hun wisten dus bij voorbaat al dat het voor een tijdelijk iets was en idd hun contract werd niet verlengd.... (Of was dit nu bij JetAir, of beide?)
Verder zijn het alleen vaste contracten volgens mij, dus valt er weinig niet te verlengen.
 
Ceck. Dat van de tijdelijke zomercontracten is mij bekend en daar is hier denk ik al meer dan genoeg over gesproken. Ik had vernomen dat een paar Co's 767 tegen eigen wil in nu elders vliegen. Vandaar dat ik er gemakshalve van uit ben gegaan dat zij zijn ontslagen of dat hun contract niet is verlengd en dus mijn vraag. Ik heb overigens geen idee van hoe Arke-contracten eruit zien; proeftijd, onbepaalde tijd of per jaar verlengd etc. Maar iig bedankt voor de opheldering.
 
Back
Top