Wie schiet...??? Uitbreiding ArkeFly

Wie schiet...??? Uitbreiding ArkeFly


  • Total voters
    26
Waarom zou TUI het gevaar aantrekken???

Als TC er ineens weer uitstapt( omdat het bij een andere club voor een cent goedkoper kan), dan heeft TUI (met airline ArkeFly) weer teveel kisten om de eigen productie te draaien.
Waarom, om geld te verdienen???
En het probleem van "erui"t stappen"Dat kan je ondervangen. Hebben ze in Belgie ook gedaan. TC voor de helft laten opdraaien voor de kosten van de kist. MAW, je koopt cq least hem samen..... Of je tekend een contract die kwa duur gelijk staat aan de leasetermijn van de kisten. Daar zijn zat trucjes voor.
Ik kan gelukkig niet denken op het hoogste niveau, maar het lijkt mij dat het een probleem is van TC en niet van TUI (rollen eens omgedraaid sinds 2005).
Eens. Hier heb ik al eerder in ene PM aan gerefereerd. TC zit diep in de shit met carribbean. In 2005 gewed, en nu in 2011 verloren... Met TFL als lachendetegenstander.
 
De AHY is er al uit (meteen dezelfde avond toen de OYI kwam)
de volgende komt in maart 2011, ten gunste van de PH-AHX...
Alhoewel ;)
 
Wat is de huidige status van de vloot?
Gerucht:
1x 767 parkeren op SPL deze zomer
1x 737 naar JetairFly
1x Miami Air CXD

Klopt dit? Waar bestaat de vloot uit tegenwoordig?
 
De vloot is nu 5x 767 en 5x 737
1x 737 tijdelijk naar JAF idd. Voorlopig voor een half jaar.
767's worden nooit "vol" ingezet in de zomer. Er zal 1 oudje als een soort van stand-by blijven staan.(Als ik goed ben geinformeerd) (zoals eigenlijk elk jaar de laatste paar jaar)

Wat betekend CXD?
 
Ah. Cancelled is bij bij CANX, SAN of CAN ;)
Vandaar de verwarring.

Vorig jaar januari zaten er 3x 767 en 3x 737 in de vloot. Totaal 6 units.
Nu zijn dat 5 x 767 en 5x 737, totaal 10 units. Das 66% stijging. En dat is wellicht inderdaad wel wat veel. De lange termijnstrategie van TFL was ongeveer 1 kist per jaar erbij. Als er dan opeens 4 bijkomen....... Daarbij was de laatste uitbreiding (de5e 738/PH-TFF) niet echt gepland, maar deze kon voor zon vriendelijk prijsje geleased worden dat het zonde was om hem te laten lopen.... (is mij verteld)
Nu wordt hij doorgeleased binnen de groep. Wordt er in ieder geval geld mee verdiend ;)

Mede door de economische malaise, het EK en de Olympische spelen blijven boekingen iets achter tov vorig jaar. Hier heeft elke reisorganisator / touroperator mee te maken dit jaar. Voor deze zomer dus 5x 767, 4x eigen 737 en ik dacht 1 miami 737 op de plaat. Vorig jaar 4x 767, 4x eigen 737 en 2 miami 737's. Aantal units dus gelijk, beschikbare stoelen iets meer (+ 1x 767, -1x 737)
 
Hoorde dat bronnen binnen TUI zeggen, dat er een nieuwe verdeling komt voor
de nieuwe 787,s Die zouden daardoor allemaal naar de UK-tak gaan.
De 767,s die daar dan overblijven gaan naar Arke (ipv de 787)

Dit teneinde de types zoveel mogelijk te concentreren= kosten reductie
 
Heren,


Nu maar hopen dat wanneer er nieuwe kisten komen, de stoelen voorin ( cockpit ) gevuld gaan worden met mensen die bij ArkeFly een carriere kunnen hebben. Lees: Upgrade's en mensen die een vaste baan krijgen in de rechterstoel i.p.v. seizoens contracten.

Wat een mooie werkgever he? Vliegers met een goed pensioen herbergen als gezagvoerder en de jeugdige toekomst een seizoenskontrakt bieden... Leuke poll maar wat wil El Stevo Verheiden met zijn vliegers bij verdere uitbreiding? Nog zwaardere schema's of meer vliegers van Randstad op kontrakt basis?:duh:
Eerst maar eens de huidige vloot op een correcte manier bemannen en dan eens aan uitbreiding gaan denken...
 
Wat gebeurd er volgens jouw niet correct dan?
Er zijn nog steeds upgrades van rechts naar links (Vraag Viper83).

Verder wordt er gewerkt met seizoenskrachten, net als bij HV dit jaar (17 KLS-ers bemannen daar deze zomer ook enkele kisten). Deze vliegers kiezen daar zelf voor.
Verder wordt er aan gepensioneerden gezagvoerders werk geboden op de 76.
Wat is daar niet correct aan?
Overigens zijn er op dit moment geen direct-enty captain vacatures. Dus zie het probleem niet zo.

En meneer Verheijden zegt me niets.
 
Upgrades op dit moment gestagneerd omdat er 1 737 tijdelijk in België vliegt.
Echter nog wel freelance captains aanwezig op de 737, terwijl er fo's in de wachtrij staan voor de upgrade?¿

Seizoenscontracten lopen inmiddels af, de KLS'ers hebben een brief ontvangen over het verloop van hun contract. Eind oktober zijn er geen seizoenscontracten meer voor vliegers.
 
@767-300ER,
Ik heb begrepen dat er in omstreek 2010 (dus kan ook 2009-2011) een aantal 767 copiloten van Arke ontslagen zijn. Is dit correct en hebben die eigenlijk als eerste de optie gekregen om terug te keren?
 
@767-300ER,
Ik heb begrepen dat er in omstreek 2010 (dus kan ook 2009-2011) een aantal 767 copiloten van Arke ontslagen zijn. Is dit correct en hebben die eigenlijk als eerste de optie gekregen om terug te keren?

Er is geen enkele 767 co ontslagen.
Hoe kom je aan deze wijsheid?


De meeste seniore co's 767 zijn naar de 737 gegaan als gezagvoerder/Co en de volgende staan in de lijn voor de upgrades.
Het gaat momenteel niet meer zo snel als een jaar geleden, maar de meesten zullen hier niet heel veel hinder van ondervinden denk ik.
Promotie commissie komt nog steeds gewoon bijeen en ik denk dat een ieder die geschikt bevonden is ook redelijk normaal kan doorstromen naar gezagvoerder 737.

Feit is wel dat het even heel erg snel ging met de uitbreiding.
Denk dat je het beste bij ArkeFly kan zitten momenteel, wil je gezagvoerder worden.
 
Back
Top