weer een nieuwe opleiding (aanbieder)?

Kan deze thread alstublieft verwijderd worden... ik word een beetje misselijk.

Groeten,
Contra_EFA met meer dan 10.000 uren.
 
Ook mij MEP VFR en IFR zal ik dus doen bij EFA. Wil je meer weten stuur me dan een bericht.

Keep the blue side up!

Kevin

PilootKevin
heeft nog geen status
Airworker sinds: Nov 2012
Locatie: Spaarndam
Berichten: 1
Brevet: FAA PPL/IR/CPL AMEL - JAA PPL/NQ/IR/CPL MEP VFR en IFR
Typeratings: C150, C152, C172, C182RG, PA28 en PA34
Uren: 280


Gaat snel daar je MEP VFR en IFR ;-)
 
We flew to Spa Belgium on 22nd of May. Then on 23rd of May we flew from Spa to Saint-Hubert and then back. Around 15:00 we returned to airport.

I have got 3 hours PPL course from my boyfriend as a surprise for my birthday. He knew that I want to become a pilot so he found out about Executive Flight Academy.

I never heard before about this academy, so I was pretty nervous when he told me what exactly his surprise was while we were driving to Airport!

Henry Blommers was my instructor pilot, he met us on the entrance. Henry was very friendly, talkative and helpful.

First we had short instruction before flight. He explained how to navigate your flight. After that he was showing how to check up the plane before you take off, it was quit interesting. My plane was Cesna 172. It was small plane, but there was enough space for four of us and our luggage.

Flight was exciting, but in the same time strange for me, too much emotions what I can’t explain. Never had I flown before as a pilot. I really enjoyed flying and finally I was in control, I could feel plane it was unusual, but it was just breath taking.

The facilites are good and yes its a long drive but hey look at the savings!

These flights helped me to make my mind and make a decision what I really want. To become a pilot, so now I going to definitely apply for this academy and hopefully after 1, 5 years I will be a pilot. But first they want we to pass the compass and other tests. they also explained that it is a long tough road to get the first job but that 1500 hrs with 250 me should get me there. Getting a job now is impossible but there is one lightray: Starting now when the blood runs through the streets means you will be ready when it picks up. also my homecountry is in need of many JAA pilots that speak Latvian.

Hope this sheds some light on it all.

Violeta

Hi Violeta,

Are you in the air as a ATPL pilot by now?
I hope you succeeded and am curious to your story how you achieved this.

Cheers,
Chris
 
Valkje10 en Capt. Jack posten vanaf hetzelfde IP-adres. Daarnaast worden persoonlijke en bijzonder ongepaste opmerkingen gemaakt over personen. Aangezien Capt. Jack al een waarschuwing heeft gehad van Mr. Orange in een ander topic, is hij bij deze verwijderd evenals zijn andere gebruikersnaam Valkje10.

Gebruikers die onder valse vlag denken te posten worden altijd en stante pede van dit board verwijderd.

Valkje10 was een fakie.........
 
Hi, I am considering starting a PPL, and I am interested in doing it at this school, but I have to admit I feel a bit skeptical after reading this thread.
The messages here are now a bit old, and I wonder if anyone could help updating with any feedback or echoes about this school.
Thank you very much in advance for your help !
 
Hi Lawin, I have to say I also felt rather skeptical a year ago when I started my PPL at this school. My personal experience at this school was rather good, but keep in mind I have no experience with other schools so cannot give you a direct comparison. In my opinion the instructors where always very helpful. The theory course is in English and fair amount of self study/ discipline is required, keep this in mind! If you just want your PPL I think this is good school with skilled instructors. If you want to proceed to CPL/ ATPL it depends a bit on whether you desire a career at the airlines or in general aviation. I hope this is helpful to you, if you want to know more don't hesitate to sent a personal message.
 
BLIJF VER WEG VAN DEZE “VLIEGSCHOOL”
Na veel zoeken, dacht ik bij deze vermeende vliegschool mijn brevetten te kunnen halen. Aan de telefoon kreeg ik te maken met Henry Blommers, welke maar al te goed was in het afkraken van de Nederlandse staat en andere vliegscholen. Maar goed, voorgaande in combinatie met de relatief goedkope lestarieven overtuigde mij, waardoor ik mij heb ingeschreven.

De instructeurs waren erg prettig, althans de twee met wie ik heb gevlogen, ik heb daar eigenlijk niets op aan te merken. De logistieke planning daarentegen is een drama, waardoor je per definitie iedere les uitloopt en nauwelijks ingepland kan worden zonder dat je dagelijks aan de bel trekt. Men heeft niet eens een kantoor, waardoor je niet het gevoel hebt dat je echt bezig met een vliegopleiding. Als ik een vraag had of als ik iets nodig had, moet je aan heel veel bellen trekken om gehoord te worden om vervolgens opgezadeld te worden met loze beloftes.

Daarnaast heb ik al mijn lessen ingepland voor een C152, echter ben ik al die tijd op een C172 gezet, waardoor de prijzen ineens veranderen. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat dit bewust is gedaan natuurlijk.

Het viel mij eveneens op dat Henry Blommers, die stelt dat hij ingenieur is, de Nederlandse taal op schrift nauwelijks machtig is. Zijn e-mails lijken te zijn geschreven door een kind van 8. Er ontbreekt per definitie een aanhef en de woorden zijn altijd maar voor de helft getypt en daarnaast staan er ontiegelijk veel spellingsfouten in zijn e-mails. Zoals inmiddels ook al bekend op dit forum is hij maar al te druk bezig met het verheerlijken van zijn onderneming en het afkraken van andere scholen, hij is daarbij niet bang voor het toepassen van de nodige leugens en onwaarheden.

Nadat ik tegen alle ellende aanliep welke mij niet aanstonden heb ik besloten om te stoppen, nadat ik contact had opgenomen met een van de instructeurs werd er begrip getoond, doch medegedeeld dat ik mijn geld conform de voorwaarden niet kon terugkrijgen. Vervolgens kreeg ik een e-mail van Henry Blommers, waarin hij mij wel even vertelde dat ik niet zomaar kon stoppen en al helemaal niet zonder met de head of training te praten. Natuurlijk heb ik getracht om contact met hem op te nemen, tevergeefs, op al mijn e-mails en telefoontjes kon de beste man niet reageren. Pas nadat meneer gedagvaard was kon hij ineens reageren en zou alle correspondentie in de spam beland zijn. Grappig genoeg waren de prijzen op de website ook ineens veranderd. Kortom, leugens na leugens van een toxische man waarbij je alles behalve onderdeel moet zijn van zijn onderneming. Je kan je wel voorstellen dat het onwettig is wat Henry doet, waardoor ook hij zich er inmiddels van vergewist heeft dat hij mijn geld moet terugbetalen. Echter zijn er zat mensen die deze man op zijn woord geloven, waardoor hij dus slapend rijk wordt van de vertrekkende studenten die nog een resterend bedrag in het - verplichte - depot hebben zitten.

Inmiddels heb ik mij gewend tot een Rotterdamse vliegschool met een mooi modern clubgebouw, moderne vliegtuigen en een mooie prijs. In een mum van tijd deed ik mijn solo en zit ik na een paar weekjes al ruim over de helft van het aantal verplichte uren. Ook krijg ik netjes na iedere vlucht een factuur, zonder dat ik daarbij verplicht geld in het depot moet stoppen. En ook niet onbelangrijk.. ik kan zelf mijn vluchten inplannen, waardoor ik 3 tot 5 keer per week kan vliegen zonder dat ik afhankelijk ben van een planner die mijn hele agenda moet onderzoeken.

Opsomming:
  • De tarieven komen niet overeen met de website;
  • Je moet constant achter de feiten aanlopen;
  • Er is geen kantoor of plaats om te brieven;
  • De lessen zijn nimmer op tijd;
  • Het inplannen van een vlucht is dramatisch en duurt erg lang;
  • Je krijgt niet tijdig je pilot supplies;
  • Er staat een hoop onjuiste informatie op de website;
  • Bij aanvang van de opleiding ontvang je een wurgcontract met onrechtmatige voorwaarden;
  • Je betaalt ruim €2.500,00 per keer ipv het zogenaamde pay as you go principe;
  • Je moet verplicht je theorie examens in het buitenland doen;
  • Je krijgt aanbetalingen niet terug bij het stoppen van de opleiding;
  • De vliegtuigen zijn zeer verouderd en hebben al vaker gefaald;
  • De head of training is zeer onprofessioneel en intimiderend;

Kortom, ik voel mij opgelicht door deze geldwolf, de student staat niet op de eerste drie plaatsen, doch enkel een middel om financieel beter te worden. Het zit hem over het algemeen niet in de instructeurs, het is Henry Blommers die verantwoordelijk is voor deze organisatie. Goedkoop is duurkoop, deze vliegschool is daar het bewijs van. Onthoud dat een opleidingsinstituut niet zonder meer een bedrag uit het depot mag - toe-eigenen-, indien jou dit in het verleden is overkomen bij deze vliegschool, neem dan contact met mij op zodat ik je kan helpen om je geld terug te krijgen!
 
Back
Top