Wat zijn de beste maanden om jezelf aan te melden bij de KLMFA?

SuperHornet

New member
Beste,
Ik ben net klaar met mijn middelbare en ga in juli nog een aanvullende cursus natuurkunde voor piloten volgen. Ik ben hier niet om vragen te stellen over hoe ik mij het beste kan voorbereiden op de selectie, maar wat ik wel graag zou willen weten is wanneer ik mij het beste kan aanmelden. Ik heb namelijk weleens gehoord dat je in bepaalde maanden (in de meeste gevallen) tegenover mensen komt die net een 4 jarige studie hebben gedaan of dat het in die maanden simpelweg drukker is. Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren.
Mvg, SuperHornet.

Europe-American

Active member
Interessante vraag.
Geen idee eigenlijk.
Ik neem aan dat veel zich aanmelden nadat ze met middelbare school of studie klaar zijn dus tweede helft van het jaar.
Maar dat is puur een gok en of het echt verschil uitmaakt…

Mole

New member
@aspirant008
Je hebt wel gelijk, maar als ik als werkgever kan kiezen uit 2 mensen die geschikt zijn, kies ik wel degene die meer geschikt is, of juist beter binnen het team past. Dus in die zin zou de kans groter KUNNEN zijn in periodes met minder 'concurrentie'.

Alleen of het echt helpt te wachtten tot een bepaalde periode, betwijfel ik net zoveel als aspirant en E-A.

In ieder geval, veel succes met je selectie.

aspirant008

New member
@aspirant008
Je hebt wel gelijk, maar als ik als werkgever kan kiezen uit 2 mensen die geschikt zijn, kies ik wel degene die meer geschikt is, of juist beter binnen het team past. Dus in die zin zou de kans groter KUNNEN zijn in periodes met minder 'concurrentie'.

Alleen of het echt helpt te wachtten tot een bepaalde periode, betwijfel ik net zoveel als aspirant en E-A.

In ieder geval, veel succes met je selectie.
Helemaal mee eens. Echter is nu de realiteit dat ze dit jaar pas 1 klas zijn gestart met slechts 9 studenten. Streven naar 60 studenten per jaar, 5 klassen van 12. Ze hebben mensen hard nodig maar het is een illusie om te denken dat de selectie nu gemakkelijker is geworden. De standaard is hetzelfde gebleven (logisch ook).