Wat kan ik verwachten van SEP?

PH-MCM

New member
Sinds augustus dit jaar ben ik klaar met de theorie en vanwege "the good old" COVID kan ik in maart pas van start met SEP. In hoeverre lijkt/verschilt het met de theorie? Wat kan ik verwachten? Is het moeilijker/makkelijker? Zal per persoon verschillen uiteraard, maar een algemene opvatting bestaat vast.

Voorgaande studenten zeggen dat het ipv brede/algemene kennis van een vak het nu vooral gaat om het exact kennen van de procedures en het vliegtuig onder controle houden je tweede natuur moet worden.

De reden dat ik vraag is omdat mijn opleiding ondertussen een lange geschiedenis is geworden en ik twijfel of de luchtvaart nog de carrière is die ik wil. Daarnaast twijfel ik of SEP voor mij te doen is, wellicht niet omdat ik minder ben maar vooral omdat de eisen hoog liggen. In perspectief met anderen hier zal mijn situatie nog goed zijn, zeker aangezien ik nu nog een ander pad in kan slaan omdat ik al HBO afgerond heb en een touch-and-go geen financiële gevolgen voor mij zal hebben.
 
Vliegen wordt vaak onnodig veel moeilijker gemaakt of voorgesteld dan dat het daadwerkelijk is.
Theorie en praktijk is twee richtingsverkeer.
Je hebt de theorie nodig om de praktijk beter te begrijpen en je hebt de praktische ervaring nodig om de theorie beter te begrijpen.
Eenmotorig vliegen is op zich niet zo veel moeilijker dan auto leren rijden of motor.
Regelgeving, luchtruim en procedures maakt het allemaal wat ingewikkelder.
 
Ik ben zelf heel laat in mijn opleiding pas met de theorie gestart en was daar eigenlijk wel blij mee (terwijl iedereen zei "start hier ASAP mee"). De opgedane vliegervaring hielp me heel erg bij het leren. SEP vliegen is verder niet heel lastig, de ervaring (en dus het beter worden in) komt met de tijd :). No worries, lekker starten!
 
Back
Top