wat is er te huur voor vakantie trip?

Guus

New member
Ik ben op zoek naar een krachtige SE kist of een kleine ME kist om te huren voor trips vanuit nederland naar een klein veld in Oostenrijk.

Wat ik ongeveer zoek:
- De bedoeling is om zelf te vliegen.
- minimaal 1+5 stoelen
- vliegtuig geschikt voor korte banen (+/- 1800ft)
- eventueel voor meerdere keren per jaar

Voorbeelden van kisten: PA34, PA47, PA31, P68, Be60

Ben zelf in het bezit van van bevroren ATPL ME/IR
Als er mensen zijn die een verhuurder weten, zelf ervaring hebben hiermee, of op wat voor manier dan ook denken te kunnen helpen, laat alsjeblieft een berichtje achter. Hoe, wie, wat en waar!??!

Vliegende groet.
 
een BE60 op 1800ft... good luck!

Dit is wat ik erover gevonden heb....

Beechcraft 60 Duke Pressurized - Performance Data

Horsepower: 380
Top Speed: 249 kts
Cruise Speed: 236 kts
Stall Speed (dirty): 76 kts

Gross Weight: 6725 lbs
Empty Weight: 4100 lbs
Fuel Capacity: 142 gal
Range: 824 nm

Takeoff:
Ground Roll: 1253 ft
Over 50 ft obstacle: 1660 ft

Landing
Ground Roll 1590 ft
Over 50 ft obstacle: 2340 ft


Rate Of Climb: 1615 fpm
Rate of Climb (One Engine): 319 fpm
Ceiling: 31300 ft
Ceiling (One Engine): 15700 ft


Jij weet meer? zeer benieuwd... heb je ook naam voor verhuurder voor me?
 
Nee nog niet... ben ondertussen ook in Duitsland aan het kijken wat er te krijgen is, maar nog niets concreets. Sta open voor suggesties!!

Zoek een ME piston, IFR certified, liefst met GPS en weerradar geschikt voor korte baan, minimaal 6 stoelen (incl. cockpit)....

Zoek nu huur kist, maar eventueel shared ownership lijkt ook interessant te gaan worden..

Piper Chieftain lijkt geschikte kandidaat..

groeten
 
op hoogeveen staat de PH-VGA van Aero Noord die je ook kan huren. Dit is een Cessna 303 Crusader met een goede IFR uitrusting. Hier een info pagina over de Crusader: http://www.aeronoord.nl/twin.htm
Ik geloof trouwens dat hij ondertussen ge-upgrade is met een wat modernere cockpit
 
Ter leering ende vermaeck

HIER (PDF AAIB Bulletin) van een Duitse Cessna T303 Crusader running out of fuel approximately 160 nm short of its destination :1855:
 
Back
Top