Wat is de beste stap om te nemen ?
dan is iedere cent die je hebt uitgegeven weggegooid geld.
Als je dan naar Orbit of Blubird kijkt, moet je er dan vanuit gaan dat de vliegscholen zelf geen theorie opleidingen geven ?? En zoja, wat is het verschil tussen de theorieopleiding van een vliegschool en die van Orbit en Bludbird ?
Het examen is altijd bij het CBR.
Nogmaals met alle respect, maar dit vind ik toch maar een gekke redenering. Wie wil gaan vliegen zonder een pilotenbrevet te hebben of ooit te kunnen behalen, die kan toch veel beter aan de eerste de beste privepiloot aanbieden om de helft van zijn brandstof te mogen betalen om mee te vliegen? Win/win, geen instructeur te betalen, geen dure vliegschool te betalen.Als je de vliegopleiding beschouwt als een beroepsopleiding is dat zeker zo. Als je privévlieger wil worden is het deel voordat je solo gaat echt ook heel leuk en het geld dubbel en dwars waard. Het zal dan nooit tot een brevet leiden, maar je kunt blijven lesvliegen zolang je dat leuk vindt. Dat is geen weggegoooid geld en je hebr er geen medical voor nodig.
De eerste stap is http://privatepilotblueprint.com/ bezoeken, het boek bestellen en lezen. Dat behoedt je voor een serie vergissingen die je kunt maken.
Daarna zou ik met wat vliegscholen gaan praten en eventueel wat proeflessen nemen. Medical heb je pas nodig als je solo gaat, dus tenzij je bezig bent met een beroepsopleiding of medische problemen hebt zou ik daar even mee wachten.
Op zich geen slecht idee als je een Amerikaans brevet wil, maar behandelt dat boek ook de EASA brevetten?