@Vincent : Kerel hartelijk dank voor jouw bijdrage aan mijn post ! Uiteraard heb ik nog een aantal vragen voor jou , om te beginnen je zegt dat jij de PPL theorie via Orbit Groundschool hebt gedaan dit is tevens ook gelijk een vraag aan het adres van
@berggeit gebruikt Orbit groundschool voor de PPL theorie “ATP digital (8)” software van “Bristol Groundschool” of is het een eigen ontwikkeld programma van Orbit Groundschool ?
Last but not least
@Vincent je zegt dat je de theorie-examens hebt afgelegd in België (ik neem aan voor de Belgische autoriteiten) ?
@berggeit : Jij hebt de PPL examens in-house afgelegd bij Orbit Groundschool (te Arnhem) “Austro” examens (Oostenrijkse Autoriteiten) ik mag mij nu ook eindelijk van mijn “ATO” melden in Arnhem bij Orbit Groundschool om de PPL examens van “Austro” af te leggen ik mocht kiezen tussen of “SENASA” (Spaanse autoriteiten) of “Austro” (Oostenrijkse Autoriteiten) aangezien ik via via vernomen heb dat je de examens van “Austro” in Arnhem bij Orbit Groundschool kan afleggen heb ik de voorkeur gegeven aan “Austro”.
@berggeit Kwamen de examenvragen die jij had geoefend doormiddel van de “Questions Banks” enigszins overeen met hetgeen wat werd geëxamineerd op de dag van het Examen ?
En hoe lang duurt het om in 1 dag alle 9 examens af te leggen ? (Krijg je bijv Pauze tussendoor etc/enz ???)
Mijn allerlaatste vraag aan zowel
@Vincent &
@berggeit er staat geschreven bij het aanmeldformulier van Orbit Groundschool / Austro Control :
“N.b. if you have not studied with Orbit Groundschool, your ATO must complete the form and sign box 4 and 5. Box 4 must be signed by the ATO before the last theory exam will be done and the student is approved by the ATO for KSA 100.”
Wat is “KSA 100” precies en geldt dit alleen voor ATPL (A) & CPL ( A) studenten ? Of ook voor PPL ( A) studenten ?
@Vincent &
@berggeit bij voorbaat dank voor de genomen moeite om te reageren op mijn post.
Gegroet,

SMJP