Wat is de absoluut Uber RULENDE smartphone?

André

Member
Beste mensen,

Ik kan er bijna geen wijs meer uit worden, vandaar dat ik jullie hulp vraag en wie weet helpen de comments ook nog een hoop andere Airworkers.

Wat is nou de Absoluut Uber Rulende smartphone?

Ik zit er aan te denken om een andere telefoon te kopen maar weet niet wat te doen. Tegenwoordig heb je zoveel smartphone's dat het ook wel interesant lijkt om zo'n mini PC in zakformaat te kopen, helemaal als er WIFI op zit, dat is wel een voorwaarde voor mij. Echter moet ie ook nog goed te bedienen zijn.

Of kan ik beter weer een gewonen BOEREN Nokia kopen zoals de 6300, die vind ik ook leuk en practisch.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik heb een tijdje de MDA Vario gehad, geweldige telefoon alleen wilde ik een nieuwe pc. Ingeruild en hatsikkidee, een nieuwe PC. iPhone is goed aan te raden, voor een weekje gebruikt (geleend).
 
HTC Touch HD

Lekker groot scherm, handige TouchFlow bediening (met de vingers), ...

Nadeel van de iPhone vind ik een beetje dat je er niet kan opzetten wat je wil. ZO heb ik gehoord dat er bv nog geen deftig nav-prog is, terwijl je voor windows mobile natuurlijk tomtom e.d. hebt... evenals aviation related progs.
Als je echter voldoende hebt met de functionaliteit van de iPhone kan ik me wel voorstellen dat het een prachtig toestel, zeker qua bediening (ik denk dat ze voor die TouchFLow trouwen de mosterd bij apple gehaald hebben...)

grtn en succes met je aankoop!
 
Heb sinds gisteren de Iphone 3G.

tot nu toe geen minpunten kunnen ontdekken, en elk uur verbaas ik me in positieve manier weer wat dat ding allemaal kan, echt super !!

Dat er nog geen tomtom op zit is inderdaad jammer, ik hoop dat dit snel wordt opgelost.

De apps die je (vaak gratis) kan downloaden zijn er in overvloed en sommige daarvan zijn briljant ! Vanochtend heb ik bijv een paar aviation apps gedownload, erg handig. denk aan taf's metars, snowtam decoding, etc. alles binnen luttele seconden beschikbaar.

succes met je keuze !
 
Jup de Iphone is imho echt een superding, heel intuïtief qua bediening! (Zoals ik je al verteld had:kerst:) En de hoeveelheid applications die je kan downloaden is echt oneindig!:radar:
 
Last edited:
Heb zelf tijdje de MDA Vario gehad, toen ingeruild vor een 6300, mooi dingetje kon alleen de rekenmachine niet vinden in driekwart jaar. Momenteel heb ik een Samsung i780 ofzo. Topapparaatje!
 
Ik zou niet voor een Iphone 3G gaan. Die valt me erg tegen na mn oude N95. Je kan er weinig mee. Het is meer een mode gadget met een slechte batterij en veel te weinig opties. Ben op zoek naar vervanging. De IPhone kan bijvoorbeeld geen texts forwarden en je kan geen data of business cards versturen, of data via Bluetooth. Veel mensen hebben ook Bluetooth connectie problemen met hun auto. Verder kan hij geen windows software zoals word of excel aan. Er is ook nog geen goeie PDF reader voor. Verder crasht hij vaak en is de geluids kwaliteit slecht. Slechte camera, geen video, geen photos versturen, alleen per email. De internet browser is redelijk, maar kan geen JAVA aan en crashed vaak.
De Ipod functie en email zijn wel erg goed en de bediening is makkelijk. Leuk voor de eerste paar uur en toen bleek het de slechtste telefoon te zijn die ik ooit gehad heb! Denk dat de volgende generaties wel erg goed worden. De nieuwere Nokia's zijn hoor ik erg veelzijdig en Sony Ericsson heeft ook een paar mooie modellen. Wat je wilt hang er vooral vanaf wat je er mee gaat doen. Ben zelf ook op zoek, liefst naar iets dat windows mobile draait.
 
Last edited:
Heb een Nokia N82, zeer blij mee. Kan veel, zeer veel software voor beschikbaar. PDF geen probleem, voor office dingen zijn extenties beschikbaar maar ik zou hem daarvoor niet echt gebruiken. GPS, Wifi, kan gmail applicatie laden en nog veel meer java shit. De browser is fantastisch, van frames tot flash doet het perfect. Je kan meerdere browsers draaien, heb naast de standaard (die goed is) ook Opera. Camera is goed, 5 megapix met echte flitser.

Ik wilde graag een telefoon die makkelijk als telefoon te gebruiken is, plus zo veel mogelijk features. De Titan smartphones zijn teveel PDA voor mij, te complex om snel effe te smsen of te bellen. Kan nu met short turnarounds gewoon even snel online om mail te checken of in hotel op wifi inloggen en iets opzoeken. Zelfs keer via skype applicatie iemand gebeld, over de wifi met m'n mobiel dus, apart. Geluid uit speakertjes is prima (goed hard), kan gewoon 3.5 mm jackplug in, geheugenkaartje heb ik voor 25 euro (nu goedkoper) van 4 gig erbij gekocht (mini sd). Bluetooth natuurlijk. Voor GPS 3 verschillende programma's installed, etc etc. Je kan er gewoon een hoop mee, terwijl je hem gewoon in je broekzak kan laten.

Zijn wel wat nieuwere telefoons uit sinds ik de N82 heb die ik niet ken, ben zelf wel nieuwsgierig naar de nieuwe Google telefoons met hun eigen operating system.

Wil je pc die ook met wat gehannes af en toe kan bellen, of wil je wat handzamers dat primair bellen is met heel veel features. Smartphone keuze hangt vooral van je eigen voorkeur af. Perse qwerty keyboard, of touchscreen (met zijn voor en nadelen) of is T9 ook goed genoeg voor een kort mailtje af en toe? It's all about priorities....
 
http://www.htc.com/www/product/touchpro/overview.html

De HTC Touch Pro,

even wennen als je altijd een Nokia gehad hebt,
maar,Windows mobile werkt erg goed op de HTC, en in combi met het toetsenbord erg goed te gebruiken voor email/SMS...
(Op de een of andere manier krijg ik met die touch-screens dat snel (foutloos) smsen niet voor elkaar... ) :D

Nadelen:
Het schermpje is aan de kleine kant voor mobiel internet.
Batterij gaat niet héél lang mee.
Natuurlijk niet zoveel applications/games als de Iphone
 
Ik heb zelf sinds een maandje ofzo de Iphone 3G en ben er echt bijzonder over te spreken! Het is wel even wennen allemaal, maar als je het eenmaal door hebt, werkt het super. De apps, zowel gratis als betaald zijn er goed/mooi/makkelijk.

Het enige nadeel is, dat de telefoon niet echt "krasbestendig" is en je er dus wel voorzichtig mee moet zijn.
 
Heb zelf de SE Xperia en heb achteraf spijt niet voor de Iphone te zijn gegaan. Windows Mobile is gewoon niet zo lekker soepel als Apple.
 
Hangt er eigenlijk ook vanaf wat je belangrijk vindt. De Iphone is een leuke gadget en heeft by far de beste browser die je maar kan vinden op een Smartphone. Ben er wel mee eens dat het meer een gadget wordt ipv een echt communicatie toestel. Denk maar aan het typen op een touchscreen. Geinig, maar echt niet handiger dan op een QWERTY-achtig keyboard, wat gewoon het typen versneld. Ik gebruik zelf de Blackberry, de Iphone af en toe, omdat ik de robuustheid en communicatie kwaliteiten van de BB iets beter vind.

Ben je op zoek naar een leuk toestel waar je veel leuke dingen mee kan doen op entertainment en media gebied ga dan voor de Iphone. However, wil je echt een sterke communicatie device dan adviseer ik de Blackberry BOLD. Gewoon met tastbare toetsen. T'is volgens mij ook nog 's goedkoper.

De HTC's ben ik wat teleurgesteld in. Schijnt dat alle phones die "Windows Mobile" gebruiken trager lopen en de HTC processoren die moeten heel wat werk verrichten om Windows te draaien. In het begin zal je telefoon soepel verlopen, maar doe je er veel foto's en programma's op dan zul je zien dat het heel traag gaat lopen.

Voor mij is de beste telefoon een combinatie van een Blackberry en de browser capabilities van de IPhone.
 
Ik heb sinds augustus een iPhone 3G. Daarvoor heb ik een jaar een HTC P3600 gehad. De HTC heeft als voordeel dat er TomTom beschikbaar voor is, betere batterij gebruiksduur, beter onvangst/3G snelheiden. Toch zou ik opnieuw voor de iPhone kiezen; veel gebruikersvriendelijker besturings systeem, over het algemeen soepeler en stabieler (natuurlijk niet 100%), super handige en simpele App-store met vele handige leuke maar ook serieuze programmatjes (vaak ook veel goedkoper dan Windows tegenhanger), hard kras bestendig scherm (behuizing wat minder) met super werkende multitouch (niet niet zo'n brak HTC druk gevoelig scherm). Trouwens, aan de roddels te lezen is of Apple zelf bezig met navigatie software of komt er binnenkort wel een alternatief voor de iPhone.
Het browsen met Safari is echt een genot tegenover windows mobile. Soepele navigatie, veel sneller makkelijk inzoemen d.m.v. multitouch en webdsites worden gewoon veel beter/normaler weergeven. Het enige minpunt is de ondersteuning van Flash.
Ik heb mijn eigen email adres en iPhone calender gekoppeld aan Gmail, nu worden al mijn afspraken en emailtjes direct gesynchroniseerd naar mijn Gmail account en mijn Gmail account synchroniseerd weer direct de emails en afspraken met mijn Macbooky (kan ook met Windows trouwens).
Gerucht gaat dat er trouwens een er binnenkort een Apple NanoPhone komt.
 
ps, als abonnement wil je sowieso voor een Vodafone Ondernemers bundel gaan. Vodafone vanwege Passport, ondernemers bundel omdat de buitenland (passport) kosten dan uit je bundel gaan in plaats van extra erboven op. Je hoeft geen ondernemer te zijn, hoeft geen kvk nummer te hebben ofzo, simpel te regelen bij vodafone winkel. Wel even rekening houden dat je BTW bij de bundels optelt om goed te vergelijken.
 
Ik type snellen op m'n iPhone dan al mijn collega's met hun Blackberrys of Windows Mobile phones.

Heb zelf een Treo600, Treo650, Treo700wx, Treo700p, HTC Titan, HTC Touch, MX200, HTC Mogul gehad en de iPhone werkt superior beter.

Tomtom nav mis ik wel, maar dat komt denk nog wel. Voor de rest is de iPhone gewoon beter. Heb hem sinds 11 Juli. Iedere maand kom ik weer dingen tegen waar je van zegt:" hey dat is handig, daar heeft iemand nou eens over nagedacht"

Windblows telefoons lopen op een moment allemaal vast. Treo was na de Iphone nog het meest stabiele.
 
Beer, vwb het krassen op de iPhone, ik heb er een plastic cover voor gehaald, 4 euro, zie je niks van en werkt perfect !
 
En heeft iemand toevallig al logboek software gevonden voor op de iphone die je kunt syncen met een windows pc? Weet tot nu toe alleen van Logten, maar dat werkt alleen samen met een mac versie.
 
Back
Top