Wanneer uitnodiging luchtmacht?

Speedcontrol

New member
Hallo mensen,

Ik heb vrijdag een infodag van de luchtmacht bezocht en heb dus gisteren meteen gesolliciteerd. Ik ben er erg opgewonden over, en ik vraag me dus af hoelang het meestal duurt voor ze contact opnemen voor selecties. Weet iemand dat toevallig? Duurt dat maanden of is het veel sneller?

Mvg
 
heey Speedcontrol,

Ongeveer 2 weken na het opsturen van je papieren krijg je alle info en data opgestuurd van de luchtmacht.

Gr Machoman
 
ah oke, vet. Zelf een x meegedaan?

Jazeker 2 maanden geleden, alles was goed behalve mijn handje (dat werd getest met de hand-oog-voet coördinatie.

Voor de rest de luistertest en het ruimtelijk inzicht testje zijn zeer goed te trainen.
1 tip voor het ruimtelijk inzicht testje (de instrumenten interpretatie test) zeg in je hoofd steeds per plaatje (als je naar de horizon kijkt) welke vleugel naar beneden hangt, dat gaat je heel goed helpen.

Veel succes!!

Gr Machoman
 
Er is een enorm tekort aan vliegers bij defensie. Klassen worden met moeite gevuld.
Klinkt misschien een beetje raar met de bezuinigingen. Maar vergeet niet dat deze vliegers pas over 3.5 jaar actief zullen zijn.
Wat de selectie betreft, niet naar de enge verhalen luisteren. Ga er naar toe en geef alles wat je hebt. Neem nooit genoegen met jezelf en altijd voor meer streven.
Wat ik zelf handig wel handig vond was Top Gun Holland terug kijken (hier een link http://www.uitzendinggemist.nl/programmas/5458-top-gun-holland)
 
Hoe kan dat dan? Aangezien er veel meer meedoen aan de selectie?

Omdat de luchtmacht, in tegenstelling tot de commerciele vliegscholen, wel een serieuze selectie etc doen, mensen afwijzen indien ongeschikt en tijdens de opleiding niet oneindig mag herkansen....
 
Met allergieën zijn ze behoorlijk streng. Je mag een bepaalde tolerantie hebben. Heb destijds ook allerlei aanvullende onderzoeken moeten doen i.v.m. invloed op de longfunctie.
 
Bij duurde het ook veel langer! Helaas was mijn linker pedaal onvoldoende, derest was wel goed. Ze zeiden tegen mij dat de test volgend jaar als ik eventueel weer mee zou doen anders zou zijn dan nu, dat ze een geheel nieuwe test maken. Zou dat kunnen, of zeggen ze dat altijd?
 
Klopt dat zeiden ze ook tegen mij.
Als dit wel zo is ben ik wel benieuwd wat er met onze scores gebeurt... Normaal gezien moet je de volgende keer dacht ik minimaal een 7 halen als je voor een onderdeel een onvoldoende hebt gehaald...
 
Back
Top