Waarop letten bij GVSS?

KrisJSF

New member
Nu kan ik inmiddels het blauwe boekje meer dan dromen, cross-checks kan ik zo opnoemen en de powersettings zitten er inmiddels ook goed in. Nu vraag ik mij af waar je vooral de fout in gaat. Stel je scant alle instrumenten goed en herstelt gemaakte afwijkingen stel, is het dan mogelijk om ergens anders op af te vallen?

Natuurlijk is het niet zo makkelijk om alles perfect te doen als het aankomt op de instrumenten scannen en ingrijpen, maar dat weggelaten.
 
Ja eenmaal in de simulator zal het inderdaad een stuk ingewikkelder worden alles nog te kunnen herinneren. Gelukkig geeft de briefing je de kans om je voor te kunnen bereiden en van te voren vast te stellen wat en waar je iets zal moeten gaan doen (mbt. de crosschecks, powersettings etc.).

Is het nu ook zo dat je constant handelingen zal moeten ondernemen (crosschecks en powersettings uitgezonderd)? Of zit er wel redelijk wat tijd tussen?
 
Nee dat niet, maar dat geeft weer wat meer ruimte om je op de volgende ronde voor te bereiden. En hoe bedoel je dat je aan 90% van de info niks hebt?
 
Je moet niet alles perfect doen.

Dan ben je bij de KLu op het verkeerde adres. Maar B77W post wel vaker onzinnige posts. Als je het blauwe boekje kent hangt het alleen nog van je aanleg af. Luister goed naar de tips van de instructeurs. En dan de FAM vlucht, deze telt niet voor je score dus zorg dat je bij deze vlucht de sim goed leert kennen.
Heel veel succes ermee! En probeer ook te genieten!
 
@PH-GJT , ja die fam vlucht zal ik zeker proberen zo goed mogelijk te gebruiken, en dat genieten komt wel goed, heb altijd al in zo'n apparaat willen vliegen!
 
Hoi Kris,

Allereerst wil ik je heel veel succes wensen met GVSS, ik heb het gezien als een prachtige ervaring en ik weet zeker dat dat voor jou ook gaat gelden.

Ik heb het helaas niet mogen halen maar weet dus wel hoe het gaat. Wat mij opviel was dat de instructeurs ontzettend aardig zijn, verder geven ze goede tips. Luister hier dus na en volg ze op want hier letten ze ontzettend erg op. Laat zien dat je weet wat je fout deed de vorige keer en probeer het de volgende keer goed te doen. Ik viel namelijk af omdat mijn leercurve niet "stijl" genoeg was.

Verder werd mij de tip gegeven om bij het horen van de frequenties in je koptelefoon de eerste cijfers in te geven, even een snelle check uitvoeren en vervolgens de laatste getallen invullen. Op deze manier laat je de instructeurs zien dat je meerdere dingen tegelijk kan en ook blijft opletten.

Ik wens je nogmaals heel erg veel succes, geniet ervan en als er nog vragen zijn hoor ik het graag!

Groetjes,
Flyinthesky
 
@Flyinthesky , die laatste tip over de frequenties zal ik zeker gebruiken! Vroeg me al af hoe ik daar het best mee om kon gaan, er word daarover namelijk niks in het blauwe boekje verteld. Heel erg bedankt voor je tips! Behalve mijn uiterste best doen zal ik ook geluk nodig hebben, en hopelijk heb ik het "vliegershandje" waar ze naar zoeken haha
 
Back
Top