Waar hoort Nederland thuis in het rijtje van Kwaliteit ...?

Zanderij

New member
Beste Forumleden,

Ik vroeg mij het volgende af :

Laatst keek ik naar de film "Top Gun" (Tom Cruise ) en vroeg mij af of er echt zoiets bestaat als beste van de beste / elite -top vliegopleiding / vliegtraining.

Dus rees mij de vraag , Wereldwijd waar worden over het algemeen de beste vliegers opgeleid ....????

En in welk rijtje past Nederland daartussen ...????

Ja ja ik weet dat dit enigszins raar overkomt , daarom post ik dit ook in "crewroom"

Zanderij
 
Denk niet dat je hier een antwoord op gaat vinden. Definieer maar eens een goede vlieger en probeer dat dan maar eens tegen de wereldbevolking te toetsen... Dat gaat niet lukken.

Wel is het zo dat, gemiddeld genomen, mensen van bepaalde afkomsten/culturen in het algemeen meer/minder geschikte persoonlijkheden hebben dan anderen. Maar ook dat is aan verandering onderhevig, met dank aan o.a. globalisatie. Let op mijn woorden "gemiddeld" en "in algemeen" - dit gaat zeker niet op voor iedereen.

Wat betreft Nederland; nagenoeg alle opleidingen hebben een groot deel van het traject in de VS of elders in het buitenland. Dat heeft deels met het weer en de kosten van de opleiding te maken, maar misschien ook wel met de expertise die ze daar hebben opgebouwd.

Ik denk dat je hier 1001 meningen over kan verwachten.
 
Zanderij, een heleboel heeft te maken met de selectie “cultuur”.
In West Europa gebeurt dat (over het algemeen) zonder aanziens des persoons.
Wat zoveel betekent dat afkomst, religie en dat soort zaken weinig of (hopelijk) geen rol speelt maar aanleg en leervermogen wel.
In andere wereld delen of culturen is dit nog wel eens radicaal anders.
Je kan dus niet zeggen dat mensen uit een bepaalde regio over het algemeen minder goed kunnen vliegen als hun selectie procedure meest op nepotisme is gebaseerd.

Daar komt bij dat de beste kwaliteit voorkomt uit een combinatie van het grootste aanbod van (potentiële) kandidaten en een vrij onbeperkt trainings budget.
Kom je al gauw uit op militaire opleidingen van de grootste wereld leiders.
Waaronder ook China.
 
Back
Top