Waar haal ik goedkoop en goed CPL + SEP IR

Laatste opmerking, daarna laat ik het met rust.
In veel landen is instructie geven je eerste stap na het behalen van je CPL/FI en zeker geen dead end job.
Het lijkt in NL alsof instructie geven een exit baan is en geen entry baan.
“Those who can’t....teach”

En 2000 Euro/mnd is zelfs in NL geen slecht inkomen als je net aan de weg gaat timmeren na een beroeps opleiding.

@skybaby

Misschien dat deze school iets voor je kan betekenen:
https://aa-fc.de/en/
 
Last edited:
Ik zou eens informeren bij Bartolini Air, los van het complete pakket CPL ME IR, kan je dit ook doen zonder de ME. Wachttijd voor het volledige pakket is lang, maar wellicht zonder ME minder lang.
 
“Those who can’t....teach”

IT-variant: "In elk beroep heb je, op 100 actievelingen, 90 die het kunnen, die doen het werk. Dan heb je er ook nog 9 die het kunnen uitleggen, daar maak je instructeurs van. En die honderste, die noem je maar manager, dan loopt zij/hij niet in de weg van het echte werk." :)
 
IT-variant: "In elk beroep heb je, op 100 actievelingen, 90 die het kunnen, die doen het werk. Dan heb je er ook nog 9 die het kunnen uitleggen, daar maak je instructeurs van. En die honderste, die noem je maar manager, dan loopt zij/hij niet in de weg van het echte werk." :)

Er wordt momenteel hard aan gewerkt in de VS om dit te veranderen. Flight Safety International lokt sim instructeurs momenteel met $90,000 per jaar. Met wat overwerk haal je makkelijk $120k. Daar kom je (of blijf je in ieder geval) niet zo maar binnen als je er een potje van maakt. Krijg er zo’n beetje iedere jaar als ik er voor 208 recurrency training kom een baan aangeboden op de 208, KA350 en diverse Citations. Het salaris is ieder jaar hoger. Als Wichita niet in de middle of the proverbial nowhere lag zou ik het er part-time bijdoen.
 
Last edited:
Hi allemaal,
Ik ben momenteel bezig met mij ATPL theorievakken bij Orbit Groundschool en wil in Maart 2019 klaar zijn met de theorie examens. Ik heb een EASA PPL met 250 uur (waarvan meer dan 150 uur PIC) + night rating. Nu wil ik graag mijn CPL halen + een SEP IR en zoek een school binnen Europa waar dit goedkoop, snel en goed kan.
Iemand tips? (NL, Polen, Hongarije etc? )

Groetjes,
Skybaby

Hi! Intussen ben ik dus klaar met mijn CPL. Ik denk dat ik (against all odds) het best wel goedkoop, snel en goed heb gedaan :)

Dit dus vooral dankzij Dick Nederlof van Vliegclub Rotterdam die er alles aan heeft gedaan om mij te helpen met mijn strakke planning. Im moest namelijk voor 1 mei klaar zijn want dan begon mijn eerste baan bij Paracentrum Texel / Tessel Air.

Na 11 maanden part-time ATPL zelfstudie (bij Orbit) en examens in Brussel heb ik in 5 weken tijd de laatste 25 uur instructie en CPL examenvlucht gedaan. Vervolgens een versnelde aanvraag bij Kiwa (wel goed en snel maar niet goedkoop ) had ik in 6 dagen mijn papieren binnen. De volgende ochtend vertrok ik naar Texel. Bij Tessel Air vlieg ik nu C172 en C206. Aan het eind van het seizoen kan ik doorstromen naar de C208.


Mijn totale CPL (SE) opleiding heeft ongeveer 35.000 Euro gekost.


Ik kan deze modulaire route aan iedere aspirant vlieger die zijn droom waar wil maken zonder torenhoge schulden van harte aanbevelen!

Wil je weten hoe het verder met mij gaat: ik post regelmatig op Instagram (@pilotbambi).

Groetjes,
Skybaby
 
Gefeliciteerd en dank je wel dat je even komt vertellen wat je hebt gedaan.
Doe zelf geen instagram, Facebook, Snapchat, Twitter of iets anders.
 
Skybaby, gefeliciteerd kerel, job well done !
Veel plezier bij Tessel Air ook.
Ik loop je vast wel tegen het lijf binnekort op ons mooie eiland.
Groet,

Ger
 
Back
Top