Waar haal ik goedkoop en goed CPL + SEP IR

Skybaby

New member
Hi allemaal,
Ik ben momenteel bezig met mij ATPL theorievakken bij Orbit Groundschool en wil in Maart 2019 klaar zijn met de theorie examens. Ik heb een EASA PPL met 250 uur (waarvan meer dan 150 uur PIC) + night rating. Nu wil ik graag mijn CPL halen + een SEP IR en zoek een school binnen Europa waar dit goedkoop, snel en goed kan.
Iemand tips? (NL, Polen, Hongarije etc? )

Groetjes,
Skybaby
 
Bedankt voor jullie input!
Jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik het toch blijf proberen ;)

En soms best wel met succes! Neem bijvoorbeeld het behalen van m'n typerating op de black shape prime. Goedkoop= (meer dan 100x goedkoper dan een f-16, maar toch een te vette uitdaging), Snel= binnen een week gepiept en goed= mijn instructeur was f-16 vlieger met meer dan 11.000 vlieguren.
https://air-combat.eu/

Zo probeer ik in mijn modulaire opleiding altijd de leuke kanten van het vliegen op te zoeken, om stap voor stap toch mijn doel om Bush-piloot te worden te bereiken.

Dus waar kan ik het beste de laatste 50 uur CPL vlieg instructie verkrijgen? (het liefst met 2 van de 3 gevraagde punten? :cool:
 
dat is toch een 'gewone' MLA/VLA?

Nee.

Zeker niet "gewoon" , dit is een van die ontwerpen die - binnen de wettelijke parameters - de uiterste prestaties willen behalen. En jij weet ook wat er gebeurt met diegenen die het onderste uit de kan willen halen.

Trouwens, bestaan er wel 'normale' luchtvaartuigen, in welke categorie dan ook? Zoja, criteria, aub ? :)
 
Zeker niet "gewoon" , dit is een van die ontwerpen die - binnen de wettelijke parameters - de uiterste prestaties willen behalen. En jij weet ook wat er gebeurt met diegenen die het onderste uit de kan willen halen.

Ja, snap ik. Maar het is geen typerating.
 
Verder geen idee van prijzen maar Baltic Aviation Academy misschien?
Diamond Flight Academy?
http://flightacademy.eu/
Weinig goeds gehoord over Zuid Europa.
Zijn ook nog een aantal scholen in de VS met een EASA constructie, blijf alleen alstublieft weg bij EFT en NAC, niets dan drama.
 
Ben net terug uit Griekenland voor een interview.
Global Aviation in Megare.
Van 0 tot frozen ATP 52000 Euro.
Over goedkoop gesproken ! En ik heb daar alleen maar blije studenten zien rondlopen !!
Hoe het zo goedkoop kan ?? Heel simpel, ze betalen hun instrukteurs max 20 euro per uur.......:niet_bli:
 
Ben net terug uit Griekenland voor een interview.
Global Aviation in Megare.
Van 0 tot frozen ATP 52000 Euro.
Over goedkoop gesproken ! En ik heb daar alleen maar blije studenten zien rondlopen !!
Hoe het zo goedkoop kan ?? Heel simpel, ze betalen hun instrukteurs max 20 euro per uur.......:niet_bli:

Wie gaat er dan ook in Griekenland werken!?
 
Ik kwam misschien iets te agressief over maar die opmerking viel even verkeerd.
Mensen die keihard aan de weg timmeren hoor je een beetje meer respect voor te hebben. Zeker als ze je een skill moeten leren die je het leven kan kosten of redden.
 
Last edited:
Ik kwam misschien iets te agressief over maar die opmerking viel even verkeerd.
Mensen die keihard aan de weg timmeren hoor je een beetje meer respect voor te hebben. Zeker als ze je een skill moeten leren die je het leven kan kosten of redden.

Ik begrijp je punt. Mijn opmerking was niet fout bedoeld, begrijp wel dat het bot overkwam. Ik weet dat er in Europa talloze vlieginstructeurs nodig zijn op dit moment, daarom vond ik het salarisaanbod wat gerpols heeft gekregen nogal huiveringwekkend.
De banen liggen dus niet voor het oprapen in instructeurs land?
 
Global biedt geen huiveringwekkend salaris.
Het is alleen een salaris wat past bij de Griekse economie. Een gemiddeld maand inkomen in GR is 900 Euro per maand.
Als je als FI de max van 100 uur per maand vliegt in GR, heb je 2000 Euro per maand netto.
Dat is voor GR maatstaven niet een onredelijk inkomen.
Ik sprak de HOT, die ook zei dat Global geen enkele niet GR FI in dienst had, simpel vanwege de lage salariering.
Ik wil best graag naar het prachtige GR voor 4 weeks on en 2 weeks off.
Maar mijn rekeningen in NL blijven gewoon binnen komen. Mijn lieve echtgenote heeft het prima naar haar zin op Texel namelijk..!!
Mind you, de GR instrukteurs die ik sprak vonden 20 Euro per uur ook niet echt veel, maar ja, zij zijn wel iedere avond lekker thuis !
Ik sprak ook een aantal NL studenten bij Global, zij waren super enthousiast over hun opleiding.
Weet alleen niet of TUI, Trans, Corendon..etc, nou zo blij is met een GR issued license.
Please feel free to comment on this post...!!
 
Back
Top