Waar en wanneer medical klasse 2 doen?

RvdH

Member
Hoi,

Ik ben onlangs begonnen met PPL vlieglessen. Ik zat even te kijken naar Orbit ground school (zelf ook in Arnhem woonachtig) en als je je daar wilt aanmelden vragen ze om je klasse 2 medical certificaat. Blijkbaar moet je die hebben voordat je theorie(examen) kan doen, klopt dat?

Nou heb ik die sowieso nodig dus ik was aan het zoeken hoe en waar ik dat kan doen. Ik lees op internet dat er mensen zijn die het gewoon bij hun lokale ziekenhuis konden doen, ik lees dat er mensen zijn die het in Duitsland doen en je hebt zo te zien verschillende bedrijven die het aanbieden.

Weet iemand een locatie in de buurt van Arnhem waar het kan? Duitsland is dichtbij dus als dat wettelijk gezien net zo geldig is, is dat natuurlijk ook een optie.
Bedankt!
 
Welkom !

Die jaar-2000 vibes zul je nog veel vaker tegenkomen, in zowel de medische als de luchtvaart wereld...

Zelf ben ik trouwens begonnen met een medical, nog voor de eerste les. Omdat ik het liefst vroeg wilde weten als daar 'deal-breakers' uit zouden rollen. Misschien is dat ook wel een reden dat Orbit een medical vraagt; zodat je niet veel geld uitgeeft aan een theorie opleiding en examen om er vervolgens achter te komen dat je om medische redenen helemaal niet mag vliegen.

Daarnaast heb je een medical sowieso nodig voor je eerste solo. Dus je kunt er sowieso niet heel lang meer mee wachten als je al begonnen bent met lessen. Eigenlijk zou ik verwachten dat je instructeur je dat ook wel verteld heeft.

Mijn instructeur wilde zelfs dat ik ook RT al had voor de eerste solo, maar dat is niet per se verplicht. Heeft er ook mee te maken dat ik les vanaf een controlled veld natuurlijk.
 
Back
Top