vrouwelijke piloot uiterlijk

Loulou22

New member
Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik selectie doen voor de KLS. Ik lees vaak hoe mannen goed gekleed naar de selecties horen te gaan. Alleen weinig over hoe het bij de vrouwen zit. Kom je representatief over als je je haar los hebt of is het beter als je het opsteekt? Moet je als vrouw ook in pak? Platte schoenen of hakken? En hoe zit het met je houding? Recht op zitten etc.

Ik hoor het graag!
 
Hoi!

mijn idee ten aanzien van sollicitatie (selectie) gesprekken, beter over- dan under dressed. ?

Maar, trek vooral iets aan waar jij je prettig in voelt. Het gaat immers om de persoon!

Succes in ieder geval!
 
Dress for the job you want not the job you have
Los of opgestoken hangt af van je haar lengte.
Iedere luchtvaartmaatschappij heeft een dress code en die zijn over het algemeen vrij conservatief.
Overdrijf het niet zo dat je er ongemakkelijk door overkomt.
Moeilijk uit te leggen maar hoe zou je gekleed gaan als je voor de rechtbank moet verschijnen? Vrijdagavond stappen?
Als dat een schuifmaat is dan zou ik 90% “rechtbank” aanraden.
Sociale etiquette vind ik zelf erg belangrijk, met twee woorden spreken, geen populaire uitdrukkingen etc etc etc.
Ze moeten je kunnen zien als representatief voor hun corporate brand.
Corporate branding refers to a company's image or identity and the way it's presented to customers. A company's brand typically represents its values, brand voice and messaging. Marketing professionals often build corporate brands to demonstrate how they prefer the company to perceive the organization.

Als je nooit zo gekleed gaat oefen dan een aantal keer.
Ga bijvoorbeeld bij je grootouders op bezoek en leg van te voren even uit waarom. Zoek geen familie uit die alles van je geweldig vinden, zoek iemand die je positieve kritiek wil geven. Ga ergens naartoe en let op hoe mensen op je reageren of hoe ze je benaderen in een luxe winkel en in welke mate dat verschillend is van hoe je normaal door mensen wordt aangesproken.
Het gaat erom dat je zelfverzekerd genoeg overkomt en comfortabel in je presentatie.
 
Last edited:
[sarcasm]Loulou, welkom bij de KLM.[/sarcasm]

(Maar zo werkt het helaas wel)


Verder eens met EA.
 
Als vrouwelijke vlieger kan ik je vertellen dat je je hier vooral niet druk om hoeft te maken! Zolang je niet in spijkerbroek aankomt zit je wel prima! Ik zelf ben in een nette pantalon en trui naar de Cova gegaan, nette schoenen eronder en mijn haar los.

Recht op zitten straalt natuurlijk altijd goed af. Verder helemaal eens met @Europe-American

Heel veel succes met je selectieprocedure!
 
Back
Top