Vriendelijkheid ATC

Ghostflyer

New member
Gisteravond (5-6) op Amsterdam Radar (125.75).

Een kist van de VLM onderweg van Schiphol naar de UK vraagt om een direct, dan blijft het volledig stil op de frequentie. De VLM vraagt dan om een radio-check en Radar antwoord met "loud and clear". Vervolgens vraagt de VLM "did you get my request?". Radar antwoord "als een direct available is dan krijgt u hem wel"
VLM antwoord dan "of het vanwege traffic is" (waarschijnlijk zullen ze dan voor een andere optie kiezen). Radar komt terug met "ik heb geen zin in dit babbelboxgedoe" :passed: Antwoord van de VLM "alleen maar nieuwsgierig"

VLM bleef heel erg netjes in dit geheel terwijl ze naar mijn mening volledig geschoffeerd werden door ATC.
Is de eerste keer dat ik zoiets hoor van ze, meestal krijgt men wel een net antwoord of er word een grappige draai aan gegeven. Zeker als zijnde Nederlandse bemanning in het Nederlandse luchtruim.

Waarschijnlijk had de betreffende controller z'n dag niet. :wegkwijt:

GF.
 
Een simpel: Negative, not for the moment / not possible weet iedereen waar die aan toe is.
ATC van Schiphol en omgeving is naar mijn mening heel goed maar er zijn er inderdaad een stuk of twee die waar je weinig mee kan.....

Grt CB
 
Hahaha in oost en zuid-europa is het nog veel mooier. Daar vertellen de controllers je dat ze het eens proberen te coordineren en dat ze je wel weer oproepen..... Never nooit niet dat je een direct krijgt!

Meestal kijk ik wat het punt of de fir-boundary is en vraag of ik daarheen mag. Dan hoeven ze niet zoveel te coordineren..........
 
Tja, er gaan dagelijks ruim 10 on-time-performance-g*ile Rubensen dat stukje Noordzee over via een Gorlo- of Valko departure en die willen allemaal heel graag dat stukkie naar Tripo afsnijden, dus als je als ATC-er voor de tigste keer dit verzoek binnen krijgt terwijl het niet kan, en je hebt je dag niet, krijg je dit!
 
Jo ... misschien was het Alexander aan de mike, en had ie toch de pest in dat Froukje hem alleen maar romantisch vindt .... :haha:
 
Je kan natuurlijk ook je FPL-route vliegen en , tenzij er een dikke CB voor je neus staat , verder niet zitten memmen.Als ze een direct hebben komen ze er wel mee..

En trouwens , in Europa een direct ? Wat heb je er aan , 2 minuten , 5 minuten ?
En als je al tijdwinst boekt , krijg je op 180NM uit te horen " reduce your speed minimum clean".Vette pech joh..

Maar anyhoo , ik verbaas me er wel eens over wat een botheid sommigen zich menen te kunnen permiteren op de frequenties.
Zowel piloten als controllers...
 
Tja, er gaan dagelijks ruim 10 on-time-performance-g*ile Rubensen dat stukje Noordzee over via een Gorlo- of Valko departure en die willen allemaal heel graag dat stukkie naar Tripo afsnijden, dus als je als ATC-er voor de tigste keer dit verzoek binnen krijgt terwijl het niet kan, en je hebt je dag niet, krijg je dit!

Zeg dan iig negative, dan ben je er vanaf. Als het stil blijft weet je zeker dat er nog een verzoek gaat komen. Verder ben ik het met je eens; dat doorgevraag ("Is dat voor traffic") slaat nergens op. Als 't niet kan, kan 't niet. Klaar.
 
Gotta love the USA. Vragen worden gewoon beantwoord. Uiteraard zitten er een paar rotte appels tussen, maar over het algemeen wel goed. Moet eerlijk toegeven dat er teveel gelult wordt hier, maar als het druk wordt gebruikt men standaard terminology.
 
Tja, er gaan dagelijks ruim 10 on-time-performance-g*ile Rubensen dat stukje Noordzee over via een Gorlo- of Valko departure en die willen allemaal heel graag dat stukkie naar Tripo afsnijden, dus als je als ATC-er voor de tigste keer dit verzoek binnen krijgt terwijl het niet kan, en je hebt je dag niet, krijg je dit!

inmiddels 14. Hoe gaat ie bij de groenen?

garoeten
 
Back
Top