Vragen over finacieel en opleidingen

Dagobert142

New member
Vraag:

Heeft er iemand ervaring met vliegopleidingen volgen ondanks dat je al een hypotheek hebt lopen.

Met andere woorden; heb nu een baan en hypotheek, ga ik een opleiding volgen, dan vervalt het inkomen, dus ook het huis moet mee gefinancierd worden.

Als ik nu begin met PPL en bij einde contract een geintrigeerde opleiding wil gaan volgen, welke mogelijkheden bestaan er dan?

Wie heeft hier info of ervaring mee?

:rt: :radar:
 
Ik kan je wel vertellen dat banken in deze tijd er niet om springen om leningen voor een vliegopleiding af te geven. Helemaal niet als je je beseft dat het inkomen wat je wellicht straks voor de eerste paar jaren verdient niet boven de 2000,- bruto uitkomt waar je in sommige gevallen eerst nog even een 40.000,- euro voor moet bij lenen voordat je dit mag *verdienen*. Doordat je naast je inkomen ook meteen je hypotheekrente aftrek kwijt bent zou ik het geheel voor de lol eens voorleggen aan bv. de ABN-AMRO te Schiphol (waarbij je trouwens absoluut de lening niet moet gaan afsluiten omdat het echt vervelende mensen zijn die je account gaan beheren daar).
Met het antwoord wat je van hun krijgt kun je je mogelijkheden nog eens doornemen.
 
De friese bank is op dit moment aan het kijken naar mogelijkheden.

Verder ben ik aan het bellen met diverse banken, van de verschillende scholen.

De ING van de nls, vraagt ondanks hun garantiefonds toch standaard om een 2de zekerheid.

Zijn er mensen die voor hetzelfde euvel hebben gestaan? en hoe hebben jullie 't gedaan
 
Ikzelf ben nog bezig met aflossen van mijn lening voor de vliegopleiding.

Ik heb daarnaast een hypotheek lopen op mijn huis.

Ik heb vanwege mijn functie en vooruizichten voor Spanair voor de langere tijd geen problemen gehad om een hypotheek te krijgen op mijn huis.

Wat belangrijk is om jezelf af te vragen is of je de gok wilt nemen om een opleiding te gaan volgen tot verkeersvlieger en belangrijk om te weten is of je na je opleiding kan teruggrijpen op je huidige werk als je geen baan zou kunnen vinden als piloot.
 
Jeroen994 said:
Volgensmij is het in principe geen probleem, alleen moet je dus wel een overwaarde op je huis hebben.

Sorry hoor maar dit vind ik een beetje een loze opmerking. De overwaarde zou dan al gelijk moeten staan aan de vliegopleiding dus reken voor het gemak een 100.000,- euro; waar je wel ook met een goedkopere (buitenlandse) opleiding op zal komen door je algemene onkosten. De bank wil tenslotte wel een harde garantie. Om meteen van het ergste geval uit te gaan zullen ze meteen uitgaan van een 60% tot 80% executiewaarde van de woning waardoor de overwaarde al erg fors moet zijn. Daarnaast heb je het probleem dat je je hyphotheekrente niet meer kan verrekenen wat extra maandlast mee brengt. Wat precies hetgeen is wat je niet kan gebruiken tijdens en na je opleiding. Het verhaal van P51D in het andere topic van Dagobert (in je huidige baan blijven met alle voordelen van dien; inkomen, renteaftrek, directe aftrek van opleidingskosten) is veruit de beste optie. En daarnaast ook prima te doen.
Kortom.. eerst nog maar eens goed in verweer gaan tegen je laatste medische rapport want de KLU blijft natuurlijk de goedkoopste optie (en de minst leuke als ze je echt gaan inzetten) ;)
 
Back
Top