Vragen en antwoorden U.K.

Haha! Loop je nou nog steeds met die ouwe bak te leuren??? :kiss::grijns:
Misschien wil FD m wel als ie hier komt
 
Banken
Voor alle starters in de UK in de regio west-Londen die geen bankrekening kunnen krijgen (omdat je nog geen vast UK adres hebt)
Ga naar de HSBC in het centrum van Hayes. Hier kun je op vertoon van je paspoort en 2e ID (bijv rijbewijs) een rekening openen. Enige 'downside' is een maandelijkse bijdrage van 6 pond voor 12 maanden.

National Insurance Number
Dit 'sofinummer' moet je hebben als werkende in UK. Zorg dat je dit z.s.m. aanvraagt via je werkgever omdat je anders emergency tax betaalt over je inkomen (en dit is VEEL)
Je kunt er volgens mij ook een zelf aanvragen via jobcentre+
 
Emmm mannen,
Ik snap dat hele CZ verhaal niet helemaal. Ben zelf al 4 jaar werkzaam en woonachtig in UK, ook woonachtig in Nl en doe hier mijn bel.aangifte. In deze tijd nog nooit ziektekostenverz. in NL betaald. Heb zelfs behandeling moeten ondegaan in NL ziekenhuis, dit werd volledig vergoedt door UK. Op de belastingNLaangifte kan je gewoon aangifte dat je al je volksverz en priemies, belastingen e.d. betaald in UK. No worries. Keep it simple. En die tandarts betaal ik gewoon uit m'n eigen protemonnee, daar laat ik in de UK niet aan sleutelen, heb je wel eens gezien hoeveel mensen daar verschillende tanden missen?
 
Emmm mannen,
Ik snap dat hele CZ verhaal niet helemaal. Ben zelf al 4 jaar werkzaam en woonachtig in UK, ook woonachtig in Nl en doe hier mijn bel.aangifte. In deze tijd nog nooit ziektekostenverz. in NL betaald. Heb zelfs behandeling moeten ondegaan in NL ziekenhuis, dit werd volledig vergoedt door UK. Op de belastingNLaangifte kan je gewoon aangifte dat je al je volksverz en priemies, belastingen e.d. betaald in UK. No worries. Keep it simple. En die tandarts betaal ik gewoon uit m'n eigen protemonnee, daar laat ik in de UK niet aan sleutelen, heb je wel eens gezien hoeveel mensen daar verschillende tanden missen?

Harry,

CZ zorgt voor een agreement met je huidige ziektekostenverzekering, daar merk je zelf niets van. Heb het zelf ook en betaal voor een tandartsverzekering €12,50 per maand extra.
Lijkt m.i. wel verstandig om dit te doen omdat tandartskosten redelijk snel de pan uit kunnen reizen.

GF.
 
Wat benne jullie een mazzelaars met die bilaterale deals tussen de UK en NL, ach wel..

Trouwens, niet opleidingskosten, maar naderhand zeg je fun-SEP uren of je bezoekjes aan "IVW" (hallo paps-mams-vrienden) met een stalen gezicht opvoeren als licence-maintenance-costs, de inspecteur kan er gevoelig voor zijn. Toch weer een paar pondjes in de pocket.
 
National Insurance Number

National Insurance Number

Heren (& dames),

Ik ben me aan het stationeren aan de andere kant van het kanaal as we speak, en misschien ben ik spuit 11, maar ik heb een NIN nodig. Ik ben echter benieuwd naar tips & tricks om deze te krijgen. Waar kan ik terecht? Moet ik me daarvoor ook inschrijven in UK?

Bvd!
 
Heren (& dames),

Ik ben me aan het stationeren aan de andere kant van het kanaal as we speak, en misschien ben ik spuit 11, maar ik heb een NIN nodig. Ik ben echter benieuwd naar tips & tricks om deze te krijgen. Waar kan ik terecht? Moet ik me daarvoor ook inschrijven in UK?

Bvd!

In de UK hoef je je niet in te schrijven, zoals in tegenstelling tot de meeste andere EU landen wel.
Hier kan je het regelen: http://www.hmrc.gov.uk
Je moet een afspraak maken met ze en dan krijg je een interview, ook moet je bewijsstukken van je werkgever overhandigen etc., maar bellen met die lui en ze kunnen je alles vertellen. Het is een traag proces. Succes!
 
Volgens mij maakt EZY gebruik van een initieel loophole... Ze schrijven je in bij een uitzendbureau, die neemt de hele aanvraag opzich. Als er dan een NI# is aangemaakt wordt dit door het uitzendbureau doorgespeeld naar EZY en dan gaan ze verder met dat reeds "bestaande" NI nummer.
Oftewel probeer het eens via een uitzendbureau, hoort zeer waarschijnlijk bij hun service om je aan te melden. Zeer waarschijnlijk kun je bij elk kantoor op elk moment van de dag daar binnen lopen, je inschrijven etc..., ipv dat je een afspraak met HMRC moet maken en nog eens naar het betreffende kantoor toe moet ook...
Succes,
Marshall
 
Je zult uiteindelijk naar een locaal 'jobcenter' moeten voor het interview. Ik meen dat je via je werkgever ook wel wat kunt regelen. Maar het is inderdaad een traag proces.
 
Ontzettend bedankt voor de snelle replies. Hier kan ik absoluut wat mee.
De nieuwe werkgever is TCX, en ik zal maandag ervaren hoe behulpzaam zij zijn met het aanvragen van het NIN.
Zoals jullie ook ervaren hebben is het namelijk wel wenselijk dat er eens wat geld binnen komt na de opleidingskosten ;)
Zijn er nog toekomstige collega's op dit forum?

Nogmaals bedankt!
 
Ambitious,

Gefeliciteerd met je aanname! Werk zelf ook al een aantal jaren bij tcx, mooi bedrijf.
Vwb het NI number; volgens mij was dit voornamelijk een 'paperexcercise', ben in ieder geval niet op interview geweest. Volgens mij heb ik toen het nodige papierwerk aangevraagd bij Dept for Work and Pensions en dit ter ondertekening doorgestuurd naar HR bij Tcx.
Voor namen email adressen etc. PM maar ff.

Succes!

LB
 
Hoi iedereen

Kom hier ff mn vraag posten. Heb nieuwe baan in de UK. Omdat huizen en appartementen duur zijn zou ik een kamer willen huren. Budget 600£ all in.

Weet iemand of ik op een kamer mijn domicilie kan nemen? Ik kan mn domicilie niet in belgie aanhouden.

Tx
 
Ik word gebaseerd in Bristol. Ik heb nog steeds wel vaste kosten in Belgie en aangezien het pond wel heel zwak staat wil ik mn kosten in de UK (Bristol dus) wel drukken.

Daarom dacht ik van een kamer te huren, alleen weet ik niet of ik mn domicilie er kan houden.

Grts
 
Ok domicilie probleem opgelost. Nu nog alleen die verdomde pond die moet stijgen. Voor en na brexit scenario heeft heel wat euro's gekost!!!! Als het zo blijft ga ik niet lang kunnen blijven.
 
Back
Top