Vragen en antwoorden U.K.

Standaard lege trolley heen, volle weer terug: Muntdrop, Hamburgerkruiden, Shoarmakruiden, Jonge- en belegen kaas, Runderrookworst, Echte witte puntjes (die in de UK drogen te snel uit), Van Dobbe Bitterballen en kroketten, Frituurvet, De sauzen van Calve (vooral de curry)....om een kort verhaal lang te maken: goed voer is niet te krijgen in de UK, maar wel bij de AH
Als je wat met je maten afspreekt dan kom je nooit te kort nietwaar Overload? ;-)

Tering, krijg er honger van
 
Als je tegenwoordig iets wil weten is "Google-en" alweer achterhaald, als je echt de details of achtergrond van iets wil weten, dan ga je het even "Wikipedia-en"! Oftewel zie www.wikipedia.com / .nl / etc...
 
Als je tegenwoordig iets wil weten is "Google-en" alweer achterhaald, als je echt de details of achtergrond van iets wil weten, dan ga je het even "Wikipedia-en"! Oftewel zie www.wikipedia.com / .nl / etc...

Aaaaah....dus daarom wiki....beetje populistisch/ott maar snap de afkorting nu
 
Bij deze:

Ik ben officieel nog woonachtig in NL, oftewel sta nog gewoon ingeschreven als Nederlander in Nederland. Logischerwijs breng ik het meerendeel van mijn tijd door in de UK. Hier betaal ik dan ook netjes mijn belasting en national insurance.
Als gevolg mijn ingezetenenschap in Nederland, ben ik "verplicht" daar ook elke maand mijn premie voor de ziektekostenverzekering te betalen. Nu is het echter mogelijk (maar alleen via afd. buitenland van CZ-groep, Postbus 55, 6130 MA Sittard, tel: +31 (0) 46 459 58 12) om in NL volledig verzekerd te blijven zonder deze premie te betalen (en alleen een aanvullende premie als men dat zou willen)....
Middels het E106 formulier van HMRC in de UK kun je (met terugwerkende kracht!!!) restitutie van premies in NL krijgen en ben en blijf je verzekerd zowel in de UK als in NL...

Wellicht handig voor sommigen!
Mvg,
Marshall
 
Kan het verhaal van Marshall bevestigen. M'n buitenlandse werkgever betaald de benodigde premie en zelf kost het me nog maar 12 euro voor een aanvullende verzekering (dental). En idd, het gaat met terugwerkende kracht.
CZ handelt e.e.a. uit ervaring erg vlot af. Doe het vlug, levert nog een aardige eindejaarsbonus op :D:D

GF.
 
http://www.hmrc.gov.uk/forms/ca8454.pdf

Dat is de aanvraag voor dat E106 form.

Leg me nou nog ff uit wat ik er mee moet doen.............

Belasting in de UK is weer een heel ander verhaal :passed::passed:
Ik heb veel geld uitgegeven aan een accountant, die na lang puzzelen en halverwege nog meer geld van me te hebben gekregen, nu heeft kunnen regelen dat ik meer belasting moet betalen :bwah:
 
Vul het formulier in, als zijnde werkzaam / belasting & NI betalend in de UK, maar non-resident (woonachtig in Nederland). Vergeet niet de juiste aanvangsdatum erop te zetten (werkt ook met terugwerkende kracht, zoals in mijn geval enige maanden geleden, maar ingaande half 2006!). Opsturen naar HMRC, niet vergeten even een payslip van je UK werkgever mee te sturen, waarna je van hen een certificaat krijgt die in Nederland indient bij CZ Afdeling buitenland / verdragen. CZ zorgt dat je andere ziektekostenverzekering wordt opgezegd (ook met terugwerkende kracht) en voila: in mijn geval kreeg ik begin van de maand ruim 1500 EUR teruggestort van bijna anderhalf jaar ziektekostenpremie...
Intussen wel een aanvullende verzekering genomen bij CZ Afd. buitenland / verdragen, welke mij over die gehele periode nog net geen 100 EUR kostte.
 
Weet iemand trouwens of studiekosten, zoals een type rating op een opleiding, aftrekbaar zijn in de UK (zoals in NL, waar je die kosten maximaal 8 jaar kan meenemen als negatief persoonlijk saldo)?

Zijn er overigens mensen die ervaring hebben met het bijhouden van hun vlieguren nationaal en internationaal voor belasting doeleinden? Ik sprak vorige week een relatiebeheerder bij Vlieg Hypotheken, die mij vertelde dat een client van hem dit zo geregeld had en maar circa 5% inkomstenbelasting in de UK betaalde...
 
Hoi Marshall,
Studiekosten kan je in de UK alleen aftrekken als je al een baan hebt. Stom natuurlijk, want dan betaalt je werkgever meestal...
Ik heb het geprobeerd bij m'n uitgaven voor CTC via een vriend van me die accountant is in de UK, maar ze wilden er niet aan :(

Grtz
 
E106 form

E106 form

Gebruik dit formulier ook om je E106 te verlengen, dit kan tot drie maanden duren.(UK E106 is twee jaar geldig integenstelling tot de meeste andere EU landen die niet verlopen). En als je niet goed oplet zet CZ gewoon even je mooie verdraagverzekering stop tot nader bericht. Met als gevolg dat je onverzekerd bent tot je een geldige E106 kunt overleggen.
 
Had ik al gevraagd of er nog iemand een Nederlandse auto wil kopen in de UK? Heb hem in Bishops Stortford staan en heb geen zin om hem naar NL te rijden. APK tot Augustus ofzo. PM for info.

Heb me eindelijk overgegeven en heb er nu een met het stuur aan de verkeerde kant :huilt:
 
NL auto in UK

NL auto in UK

Overload,

Dat ligt er aan wat het voor een auto is (gezien jouw positie zal ie wel iets te duur zijn voor een nieuwe F/O) maar ik kan me voorstellen dat er genoeg Nederlanders in Bischop Stortford wonen die hem wel willen hebben;)

Wie heeft er nou geen auto nodig op z'n base, of kan je vanuit Bishop Stortford zo makkelijk met de trein naar het vliegveld dat je geen auto nodig hebt?

Groeten

:radar: André :radar:
 
Uit Bishops is het vliegveld redelijk (+/-) te doen met de trein. De meest mensen zonder auto gaan echter liever met een taxi. De taxicentrales doen speciale deals waarbij ze mensen die rond dezelfde tijd moeten melden met een taxi ophalen. Dan betaal je met een man of vier, vijf, allemaal bijvoorbeeld 2 pond.

Mijn oude auto is een BMW 518I SE 1994 met 180K. Ik maak een mooie deal als ik daarmee voorkomen kan dat ik op die (***) boot moet.

Ik moet oppassen dat ik niet naar het bulletinboard word verbannen.
 
Back
Top