Vragen en antwoorden Australië / Nieuw Zeeland

A

a$x

Guest
W0LF, waar wil je die 250 uur multi maken nadat je je hebt aangemeld bij de KLS, je de selectie hebt gehaald, je je theorie hebt behaald, je je IR hebt behaald, en je je CPL hebt behaald? Al het voorgaande is natuurlijk geen probleem.

Hé wacht eens....
 

Foxtrot Lima

New member
Hah! ik kom er wel. 250 multi engine, en weet je wat het mooiste is, ik weet zelfs wat dat betekent. Hoe dan ook, tijden veranderen. Ik geloof best dat er vliegers zitten te wachten, en achter de bagage lopende band staan, maar kom op, eer dat ik 250 multi gemaakt heb na de KLS, zal er, ook in NZ, een hoop veranderd zijn. waar ik wel redelijk wat vanaf weet is economie, namelijk.

Je hebt het maar over na de KLS en makkelijk 250 uren maken. Misschien is het een goed idee om eerst de selecties succesvol te doorlopen, daarna de opleiding te halen en daarna je pas druk te gaan maken over deze dingen. En misschien vergeet ik er nog wel aan toe te voegen eerst de middelbare school af te maken.. En misschien mag je daar wel iets beter opletten want je taalgebruik dat je hier laat zien daar haal je geen 6 mee.
 

W0LF

New member
selectie heb ik doorlopen, sta nu ongeveer onderaan de wachtlijst. Zelfs nog geen medische keuring gehad. ik heb ook nog niet gezegd, geloof ik, dat 250 uur een eitje gaat worden. Daarom zei ik ook, eer ik 250 uur gemaakt heb,...
Weet je, ik zeg, ik heb voldoende info, einde discussie over MIJ, we gaan wel weer over naar zinnige vragen.

@ aussie, lollocopter,

bedankt voor jullie hulp, ondanks dat jullie het niet echt eens zijn met elkaar, ik heb nu een prima beeld van de mogelijkheden! :)

:biertje:
 

lollercopter

New member
Waarom nou :kiss:? Zelf zit je wel bij Cathay maar misschien dan wel zonder roze bril meer..
Que? rephrase bitte?

Hah! ik kom er wel. 250 multi engine, en weet je wat het mooiste is, ik weet zelfs wat dat betekent. Hoe dan ook, tijden veranderen. Ik geloof best dat er vliegers zitten te wachten, en achter de bagage lopende band staan, maar kom op, eer dat ik 250 multi gemaakt heb na de KLS, zal er, ook in NZ, een hoop veranderd zijn. waar ik wel redelijk wat vanaf weet is economie, namelijk.
Waar heb je nou weer vandaan dat je 250 multi nodig hebt? je haalt hier 2 dingen door elkaar... die 250hr commercial ops PIC (dan heb dus al een baan in NL) heb je nodig voor een NZ CPL conversie... 500 multi heb je nodig om bij Qlink binnen te komen...
is begrijpend lezen afgeschaft op school?


Ik ben me er van bewust dat je dit eerder hebt gezegd. Uit mijn laatste post valt ook niet te halen dat ik aangeef dat het nu goed te doen is om zo australie in te komen. Ik probeer alleen voor W0LF duidelijk te maken wat de opties allemaal zijn. Mocht de markt veranderen in de komende jaren is dit de makkelijkste weg om te bewandelen.
Wat ik probeer duidelijk te maken: via NZ Oz binnen komen is niet echt de makkelijste weg.... sinds Icarus in de zee is geflikkerd, worden in NZ al te veel vliegers opgeleid, sinds de gebroeders Wright wijken al een hoop kiwi's uit naar het buitenland, hoe goed het ook ging (ja zelfs in de piek van 2007/2008) omdat er gewoon weg niet genoeg banen zijn daar.

Komt net in me op dat ik helemaal niks hoef te typen, het is toch niet mijn poen! :kerst:
 

Aussie

New member
Wat ik probeer duidelijk te maken: via NZ Oz binnen komen is niet echt de makkelijste weg.... sinds Icarus in de zee is geflikkerd, worden in NZ al te veel vliegers opgeleid, sinds de gebroeders Wright wijken al een hoop kiwi's uit naar het buitenland, hoe goed het ook ging (ja zelfs in de piek van 2007/2008) omdat er gewoon weg niet genoeg banen zijn daar.

Komt net in me op dat ik helemaal niks hoef te typen, het is toch niet mijn poen! :kerst:

Goed, ik zal dan eenmalig mijn motivatie geven waarom ik denk dat NZ de makkelijkere weg is voor de sommigen. Mijn ouders hebben goed contact met een migratie-adviseur die gespecialiseerd is in migraties naar oceanie. Hierbij heeft hij aangegeven dat een job-offer niet eens noodzakelijk is om in aanmerking te komen voor een visum, als vlieger zijnde. Het minimale aantal punten kan op andere manier goed bij elkaar gesprokkeld worden, vooral omdat deze opleiding (qua niveau) hoog aangeschreven staat daar. Dit alles is dus nagenoeg volledig apart van alles wat met luchtvaart te maken heeft, dit is gewoon puur een 'skilled-migration' kwestie.
Ik heb dit niet zelf bedacht, neem ook alleen maar aan dat de man weet waar hij het over heeft.

Dat andere mensen deze weg niet als de makkelijkste weg zien, dat is dan blijkbaar een verschil van visie/mening.

EDIT: Dit vooral niet verkeerd opvatten. Het feit dat mensen de moeite nemen om iemand te helpen met dit soort dingen waardeer ik zeer, dit soort dingen zal ik in de toekomst ook zeker afwegen tegen de andere dingen die ik heb gehoord. Enige dat ik aangeef met bovenstaande post is een andere kant van het verhaal, van weer een andere professional.
 
Last edited:

soaringman

New member
Beste Airworkers,

Op dit moment heb ik nog een vraag over het volgen van een vliegopleiding in Nieuw Zeeland. Op de rest van het forum kan ik hierover helaas geen informatie vinden.

Aankomend schooljaar studeer ik af voor de opleiding Technische Bedrijfskunde (Bachelor of Science) waarna ik graag wil beginnen met een vliegopleiding. Een van de opties die ik aan het onderzoeken ben (in plaats van een cadet programme of de KLS) is het volgen van een vliegopleiding in Nieuw Zeeland.

Een van de preferred flight training organisations is het nelson aviation college. Heeft iemand toevallig weleens van deze vliegschool gehoord? Of is iemand bekend met een van de andere 4 preferred flight training organisations?

Kind regards,
 

Europe-American

Active member
Niet om te katten maar je was beter af geweest om een nieuw onderwerp te starten.
In dit subforum is al sinds vorig jaar niet meer gepost en dit onderwerp is 4 jaar oud.
Begin een nieuw draadje onder "Piloot worden".

Welkom op het forum trouwens..
 

Red Matter

New member
Niet om te katten maar je was beter af geweest om een nieuw onderwerp te starten.
In dit subforum is al sinds vorig jaar niet meer gepost en dit onderwerp is 4 jaar oud.
Begin een nieuw draadje onder "Piloot worden".

Welkom op het forum trouwens..
Is er eindelijk iemand die de zoekfunctie gebruikt, is het wéér niet goed. :blabla:

Sorry soaringman, kan je niet verder helpen m.b.t. NZ of Australië. Succes!
 
Top