Vraagje aan ex V-/Dutchbirders...

Slim

New member
Hoeveel van de ex V-Bird en Dutchbird A320 vliegers zijn inmiddels alweer elders aan de bak? Iets bekend over..? Ging dat relatief makkelijk? Thanks for the info...

Gr.
Slim
 
Van V-Bird weet ik het niet, ik ken wel een aantal mensen die van daar aan de bak zijn gekomen, sommigen hebben er wel ruim een half jaar over gedaan.

Bij DutchBird gaat het de laatste tijd goed (3-4 maanden later). De meesten hebben wel wat gevonden, hoewel het nog niet altijd is wat men zoekt (tijdelijk, of in een ander land).

Er zijn er nog steeds een paar die nog niets hebben, maar over het algemeen is alles 'redelijk' terecht gekomen geloof ik.
 
Zou het kunnen dat er een paar bij Wizz zitten? Ik was vorige week in Katowice in Polen en hoorde daar wel wat Nederlandse accenten op de radio! KTW is niet echt een droom-stationering, maar het bier was er goed zei er ééntje. En het is natuurlijk altijd nog beter dan werkloos thuis te zitten met je 320 typerating.
 
Oorspronkelijk gepost door Kace
KTW is niet echt een droom-stationering, maar het bier was er goed zei er ééntje.

De vrouwen daar .. Dié zijn écht goed!

Voor wat betreft ex-DBR's ; 350 uur 757 was genoeg voor een vast contract bij Martinair .. dus
 
Zijn er trouwens ook HE vliegers naar Martinair gegaan in de afgelopen rumoerige tijden? Of zijn dit alleen maar DBR vliegers?
 
Vbirdies

Vbirdies

Een groot aantal ex-Vbirdies hebben elders al iets gevonden, 5man bij Bluewings in Dusseldorf, 2man bij Aeroflight, Aantal naar Vueling, Aantal terug naar Zweden, 1tje Wizzair, Een paar naar die nieuwe toko in Ierland, een paar bij Jetclub geloof ik, stuk of 3 naar Onur Air, LTU 3 man, Frankrijk 3man. Er zitten jammergenoeg ook een paar nog thuis met relatief weinig total time die net de typerating gedaan hadden die net (niet) begonnen waren aan de line training. Tja, hopelijk antwoord dit jouw vraag.
 
Thanks....dat geeft inderdaad wel een aardig beeld.

Hoe zou je het op de markt doen met 500 uur A320...? Any idea?

Gr.
Slim
 
Slim,

Het is nèt voldoende, en het moet mogelijk zijn om binnen 6 maanden iets te vinden, als je niet bang bent naar het buitenland te gaan.
 
klopt. er zitten een aantal van dutchbird/v bird nu bij wizz air. ik zelf ook trouwens. (ab initio)
gr
S

PS:
het bier in KTW is inderdaad goed.
 
Ik denk dat er nu wel job opportunities zijn voor a320-rated mensen met weinig uren, naarmate de meer ervaren mensen langzaam aan het werk zijn geraakt. Stormaviation zocht recent nog naar fo's met "minimum of 100 hours on A320 (flight time). "
 
Voor degenen met een geldig A320 typerating; de MAC is serieus bezig met het idee om volgend jaar de MD11 in de vracht te laten(dus niet ombouwen naar passage tijdens de zomer) en 2 A320 aan te schaffen(voor langere tijd) om daar de extra zomerproductie mee te draaien. Dat betekent met 6 a 7 crews per kist toch weer wat peopletjes nodig. de beslissing hierover verwachten ze dit najaar te doen afhankelijk van het besluit over het continueren van de SJO operatie met een eigen A320. Komen ook nog aardig wat pensioneringen aan de komende jaren dus genoeg mensen nodig lijkt mij.
Stuur in die CV!
 
Laat me even rekenen MD 11 bijna 400 pax 2 stuks is 800 stoelen.

Airbus a320 180 pax 2 stuks is 360 stoelen.

Mag de concurrentie die 440 stoelen vullen? En dan de MD11 stil laten staan? (weinig afrika vracht in de zomer)

In dat geval kan Transavia er ook twee boeing 737s bij bestellen. Komen ook nog aardig wat pensioneringen aan de komende jaren dus genoeg mensen nodig lijkt mij.
Stuur in die CV!
 
rekenfout!!

MD 11 maakt 2 Europa vluchten per dag = 2 * 393 stoelen = 796 stoelen

1 A-320 maakt 2 Europa vluchten per dag = 2 * 180 stoelen = 360 stoelen.
2 A320's dus 720 stoelen

Stoelenverlies van 76 stuks per dag.

Ik zou niet weten wat de variabele kosten per stoelkilometer zijn van een MD11 of een A320.
Maar uiteindelijk is het een eenvoudig rekenverhaal, wat zijn de kosten en wat zijn de opbrengsten op jaarbasis voor het hele plaatje. En tel daar ook nog eens de schaalvoordelen op van 5 a320's vs 3 a320's.

We zullen het tzt wel horen
 
In het hoogseizoen vliegt MP met 2 MD11's en op bepaalde dagen maken ze 3 vluchten op een dag (in elk geval op de zondag). Uiteraard kan de A320 dat ook doen, maar is er ook genoeg werk voor die 2 extra kisten in het winterseizoen?

Edit: Er kan misschien nog wel een extra A320 komen om de geleasde 738 van Miami Air te vervangen. Weet iemand hoe dat loopt daar?
 
Eind mei, dus nu, verwacht de directie hierover een ei te leggen. Misschien zelf doorgaan met een A320 of ermee stoppen of weer met de 767 doen. het liefst doen ze het zelf met een Bus maar dan moet je wel geld hebben. Misschien nog een investeerder te vinden met een beetje vastgoed. Is eerder vertoond. Ermee kappen kan ook, dan stop je gewoon met SJO. het opnieuw met de 76 doen is niet interessant, daarom nu de trial met de 738 van Miami Air voor 1 jaar, loopt af op 1 november.
 
Back
Top