Vraag aan iedereen die een PPL brevet heeft en

faisj

New member
Hoi iedereen,

Het is niet dat ik mij ermee ga vergelijken o.i.d. maar, het is best leuk om te weten. :)

- Hoe lang deed jij over je PPL? (eerste vlucht tot PPL brevet) - (in maanden)
- Hoeveel uren tot je eerste solo? (in vlucht uren)
- Hoeveel uren vloog jij gemiddeld per week (tijdens je PPL)


Grtz, Faizal
 
Is alweer een tijdje geleden voor mij:

- Iets meer dan een jaar, Ongeveer 15 maanden, als ik het mij goed herinner. Veel vertraging vanwege weer/maintenance/tijd.
- Rond de 13 vlieguren.
- Ongeveer 2 uur per week. Meestal had ik alleen tijd in het weekend.
 
Thx TheFlyinGeek.

- Welke kist vloog je (dat zoveel last had van het weer en maintenance)
- Wauw 13 uur! Dat is toch echt heel snel?!
- Same here. Ik ga 2 uur of 1 uur per week.
 
- 13.7 uur en 18 dagen tot mijn eerste solo
- 54 uur totaal tot mijn PPL in 7 weken dus iets van 7.5 uurtjes per week.

In totaal exact 250 uur gevlogen in exact 5 maanden tijd waarin ik dus een PPL, Instrument rating, commercial single & dual engine, CFI & CFII en een advanced ground instructor rating heb behaald.
Dit alles wel gedaan in een Part 141 school in South Carolina...oftewel een vliegfabriek.
Gelukkig had ik een ontzettend gemotiveerde instructeur.
Bedankt Jasper!!
 
uren tot eerste solo: 15,7 in 14 dagen
per week ongeveer 11/12 uur afhankelijk van het weer
ppl gehaald na 45,1 uur in iets minder dan een maand (28 dagen)

voelt alweer als een eeuwigheid geleden...
 
Thx TheFlyinGeek.

- Welke kist vloog je (dat zoveel last had van het weer en maintenance)
- Wauw 13 uur! Dat is toch echt heel snel?!
- Same here. Ik ga 2 uur of 1 uur per week.

Grootste gedeelte van de PPL training op een Diamond Katana DA20. Leuk en betrouwbaar vliegtuig. Trainde bij een kleine vliegclub en er was maar 1 DA20 in de vloot. Motor moest vervangen worden halverwege mijn training wat een beetje vertraging opleverde, en in z'n algemeen gaat onderhoud bij een klein vliegclubje niet zo snel als een grotere 'echte' school. Voor de rest, winter in Nederland kent een hoop niet of erg marginale VFR dagen, en zeker als je maar 1 of 2 dagen in de week tijd hebt om te trainen kan dit snel behoorlijk wat vertraging opleveren.

Vwb solo tijd, dit is heel erg afhankelijk van de situatie. Als je regelmatig kunt trainen en je hebt geluk met het weer kun je het sneller doen dan wanneer het weer tegen zit. Als je een tijdje niet gevlogen hebt, heb je vaak weer 1 of 2 uur extra nodig om er in te komen. Ik geloof dat de gemiddelden voor first solo tussen the 10 en 20 uren liggen.
 
- Ik heb totaal er 3 jaar over gedaan incl een tussenstop van 1.5 jaar wegens omstandigheden. Totaal 78 uur tot mijn skill test.
- Uren tot solo : 24 uur.
- Gemiddeld 1 lesuur per week. In de laatste fase gemiddeld 5 uur per week. Dit kwam omdat mijn theorie bijna verliep.
 
Back
Top