Vooropleiding <=> ATPL

Omikros

New member
Hoi,

Ik ben Alexander (van Belgie) en ik had een vraagje aan de mensen hier die al sollicitaties hebben meegemaakt of toch al ver zijn in hun opleiding (natuurlijk meningen van anderen heb ik ook graag ;) )

Ik wou vragen of de vooropleiding Industrieel Ingenieur Informatica (in holland Hogeschool 4 jaar informatica) een goede vooropleiding om daarna piloot te worden en deze informatica te gebruiken als backup? Iemand had me verteld dat de KLS een soort van statistiek heeft uitgebracht die zei dat piloten met een achtergrond informatica goede piloten zijn omdat je in zo'n opleiding leert abstract denken met programmeren...is dat zo? weet iemand hier meer over? IK wou eerst TUDelft L&R doen, maar ik denk toch dat dit een lange opleiding is voor uiteindelijk piloot te worden en met dat diploma niets meer doen...en ook voor Belgen is het kostelijk! Dan nog eens pilootopleiding...:eek: :D

Ik las ook een archief topic over iemand die wou verder studeren en daar hadden velen de gedachte een technische opleiding te nemen, vooral in luchtvaart omdat ze je dan beter aannemen...:1855: ik weet niet of dit zo is, maar een technische kennis is inderdaad wel goed! Graag wat info en meningen (+ ervaringen) gevraagd.

Groetjes,
Alexander
 
aan de TU delft en aan de KUL mag je ook een beetje met java prutsen
wees maar gerust dat je als ingenieur ook abstract leert denken, niet alles is zo concreet als ze voorstellen
ik denk persoonlijk dat het interessanter is een technische opleiding te volgen.
een piloot moet niet programmeren in de zin op de manier dat je leert als je informatica studeert
je moet uw vluchtplan kunnen intikken in the system, maar dat is zo ongeveer alles zeker

technische achtergrond zoals: aero, vliegtuigconstructies,avionica,prestatieleer, vliegtuigmaterialen kunnen interessanter zijn voor een latere omgang met die machinekes

het is idd wel een lange opleiding, ik ben voorlopig bezig lucht en ruimtevaart in leuven , dat is ook een optie natuurlijk
ik hoop hierna ook mijn atpl te halen
leuven is wel iets meer theoretischer dan in delft, maar zoals je zelf hebt aangehaald, het is goedkoper

als je hier meer info over wilt, laat gerust maar weten
 
biologie??? kies dan maar natuurkunde
over bacterien en cellen zul je als piloot niets moeten kennen

een goede basis natuurkunde is nooit overbodig
je kan ook direct met de atpl beginnen he
 
Back
Top