Voorbereiding selectie Officier vlieger

Noah

New member
Beste Vliegliefhebbers,

Net als veel voorgaande mensen hier wil ik ook Officier vlieger bij defensie worden. Ik heb al 1 keer eerder VCT-1 en VCT-2 gedaan en ben er doorheen gekomen helaas moet ik deze opnieuw doen aangezien ik deze meer dan 1 jaar geleden gedaan heb.
Om bij defensie te komen is het natuurlijk handig mijzelf zo goed mogelijk voor te bereiden. Dus vroeg ik mij af hoe de psychologische ronde er exact uit zag ? En of er nog meer bruikbare tips zijn voor de selectie in zijn algemeenheid ?

Ik hoop snel weer te kunnen soliciteren bij defensie en hoor de tips graag tegemoet komen.

Met vriendelijke groet,
Noah
 
Hoi Noah, hoe gingen de VCT-1 en VCT-2 destijds? Heb je tips? Kan hiervoor geoefend worden?
Hoor graag van je.
Groet Carsten
Ja je moet zeker oefenen voor VCT-1, doe je dat niet, heb je meer kans om te zakken. De VCT-1 bestaat uit Q1000 testen van cijferreeksen, analogieën, figuurreeksen en diagrammen. Deze onderdelen kun je op internet oefenen (een pakketje kopen). Ik had zelf eerst ontzettend veel moeite met cijferreeksen, maar na veel oefenen, heb ik het aardig onder de knie.
‘If you’re failing to prepare…. you preparing to fail.’

Mvg, Asrin
 
Ja je moet zeker oefenen voor VCT-1, doe je dat niet, heb je meer kans om te zakken. De VCT-1 bestaat uit Q1000 testen van cijferreeksen, analogieën, figuurreeksen en diagrammen. Deze onderdelen kun je op internet oefenen (een pakketje kopen). Ik had zelf eerst ontzettend veel moeite met cijferreeksen, maar na veel oefenen, heb ik het aardig onder de knie.
‘If you’re failing to prepare…. you preparing to fail.’

Mvg, Asrin
Hoi Asrin, Heb je nog tips voor de VCT-2? Ik heb de eerste gehaald. Groetjes, Roosmarijn
 
Back
Top