Volgende LOW COST carrier Failliet

jammer dat er weer een maatschappij verloren gaat; maar aan de andere kant denk ik dat ook dat niet iedereen hetzelfde kuntstje kan flikken als EZY en RYR. Er is een hoop geld voor nodig en een flinke dosis geduld, ik denk dat het bij deze maatschappij hieraan ontbrak.

Daarnaast doen zij in tegenstelling tot Easyjet en Ryanair nul komma nul aan promotie in de landen waar zij vliegen en daarom vind ik het dus ook zo gek nog niet dat ze over de kop zijn gegaan, het is dat ik ooit op internet eens ben gaan kijken toen ik deze kist ooit in Madrid heb gezien maar had anders niet geweten dat zij van en naar polen vlogen voor scherpe tariefen.
 
Klopt, maar transavia maakt met basiqair dezelfde fout. Zij adverteren ook niet echt veel lokaal. Daar zijn easyjet en ryanair wel erg sterk in.
 
Vanaf het begin van Basiqair zijn ze druk aan het adverteren geweest in Spanje, met name Barcelona waar het op een gegeven moment echt wel begon te vervelen al die reclame. Bijna in alle bushokjes had je wel een poster hangen van Basiqair en er stond ook altijd wel reclame van Basiqair op de bussen in Barcelona.

Ik denk dat daar de kracht van low cost maatschappijen ligt in de promotie, als het puntje bij paaltje komt doen ze allemaal hetzelfde, van A naar B vliegen.
 
Mijn voorspelling in een ander topic komt uit!

Prijsvechter EUjet in financiële problemen’

13-12-2004

MANSTON - De op Kent International Airport gevestigde prijsvechter EUjet verkeert in financiële problemen. Dat meldt The Times Online. Luchthaveneigenaar PlaneStation, dat een derde deel van de maatschappij in handen heeft en akkoord gaat met de koop van de overige aandelen, zegt bijna 32 miljoen euro extra nodig te hebben.

PlaneStation zegt er op de vertrouwen deze financiering rond te krijgen, hoewel de waarde van de aandelen van deze onderneming gehalveerd werden. De toekomst van de maatschappij blijft voorlopig onzeker.
 
Hoi Rinze...

Ik wilde in dat forum er bijna op wedden dat het WIzzair als eerste zou zijn...maar lijkt nu toch op EU Jet.....gaat snel momenteel....Maar goed...nu hierna Wizzair...wat dacht je ervan ;)
groet
RD
 
Wizzair schijnt nog een kredietje van 25miljoen Euries gekregen te hebben dus ze zullen het nog even uitzingen. Daarna zal het wel over en schluss zijn..
 
Back
Top