volare ook aan de grond

PHEHEH

New member
Volare heeft als volgende lowcost maatschappij het loodje gelegd.
26 a/c aan de grond in italie en buitenlandse stations
weer meer vliegers op de markt.
lease maatschappijen halen vliegtuigen terug naar canada zoals dat gebeurd is bij vbird.
zie www.volareweb.com
 
De piloten kregen al twee maanden geen salaris meer.
Het zat er aan te komen.

V-Bird, Volare,.... wie volgt??

MOL voorspelde op tv twee weken geleden een low-cost bloedbad voor de komende winter.
 
Liftdumper said:
MOL voorspelde op tv twee weken geleden een low-cost bloedbad voor de komende winter.

In de zomer kan je ondanks je verliezen nog net je kop boven water houden. In de winter is het echter snel gedaan..... minder vakantievervoer, vandaar !

De volgende...., doe ´s een gokje !

Ik denk dat Hapag lloyd express misschien wel aan de beurt is, al weet je nooit in hoeverre die levend wordt gehouden door moeder hapag lloyd. Hetzelfde geldt voor German wings, zonder lufthansa ook al lang kapot, maar ja.....

En dan hebben we het nog niet eens over Flag carriers. Ik heb vorige week een gesprek gehad met iemand die niet gehindert wordt door gebrek aan kennis op dit gebied en die wist te vertellen dat Swiss op sterven na dood is. En dan echt heel slecht ! Misschien wel een kwestie van weken !
 
Tja zijn er wel weer Airbussen te krijgen voor Air Berlin met die mega-order en evt vbird deel II, never know. Meen dat de ex-vbird toestellen ook al naar German Wings verhuisd zouden zijn.
Vorig jaar Aeroloyd in Duitsland met 22 A320's en 210piloten ook op de fles, maar dat was een nasty spelletje schijnt van de banken om Condor in de lucht te houden als grote vriend van lufthansa, maar ja, in ieder geval, Easyjet Dortmund heeft dan weer dit jaar flinke toevoer van die lui, zal met volare ook wel weer gebeuren wellicht.

Hoeven we niet direct veel van te voelen, je weet nooit waar zo'n faillissement goed voor is, want de vorige eigenaren van Volare schijnen alweer in Bologna een tijdje geleden een nieuwe low-cost maatschappij te zijn gestart, lui uit sicilie met veel centjes, forgettaboudid..wie weet wordt het wel zo'n sterfhuis constructie waaruit weer iets leuks voorkomt, die pax zullen toch nog steeds wel graag willen vliegen denk ik, zo maar ff een paar contemplations die ik er zo uitgooi, any comments?
 
Bounty 53 said:

Ik heb vorige week een gesprek gehad met iemand die niet gehindert wordt door gebrek aan kennis op dit gebied en die wist te vertellen dat Swiss op sterven na dood is. En dan echt heel slecht ! Misschien wel een kwestie van weken !


Swiss heeft afgelopen week bekend gemaakt 14 miljoen euro operationele winst te hebben gedraaid. Wil nog lang niet zeggen dat ze het uitzingen, maar toch....
 
Gruezi...

Klopt...Swiss heeft voor het eerst zwarte ipv rode cijfers gedraaid...over het jaar heen nog steeds verlies...maar lijkt of het iets beter gaat...al schijnen volgens mn collegae hier op Kloten..;-) de pax aantallen soms nog drama te zijn.....afwachten dus maar...

en ja.usairhost..de 3 ex VBA kisten gaan met het zelfde leren interieur naar German Wings toe..wat zeker nog niet dood is....

Ik ga geld zetten op Wizzair als volgende LOCO....volgens de verhalen draait het daar in BUD ook niet echt...na een erg goede start....

Ade..
 
Denk precies hetzelfde over Wizzair...
Volgens de airport jongens en dispatchers hier op LTN wordt meestal een bezettingsgraad van 50% nog niet gehaald.
Alle jongens van die club staan hier al in het bestand voor selectie :confused:
 
Yep...Ik hoor dat ook van jongens binnen Wizzair...of die binnen Wizzair waren....

we will see...denk dat we een redelijke bet kunnen maken op die mannen...
 
Ik denk zelf dat EU-jet, based in manston niet veel adem meer heeft. Manston airport heeft al een groot belang in de maatschappij genomen omdat ze geen kapitaal meer hadden. De bezettingsgraden zijn erg laag en met de winter voor de boeg....ik heb er zo mijn twijfels over.
 
Hoi

Ik sprak gisteren met een van de EU Jet mannen.....MX conditie van die bakken is vreselijk....maar juist doordat Planestation hun opgekocht heeft, schijnt er veel geld achter de hand te zijn...deze mannen schijnen al meer velden te hebben en dus een redelijke cashflow...

maar ze vormen zeker een goede nummer twee:p: :cool:

groeten..ik ga nu de service van de KLM F70 uit proberen terug naar AMS....:rt:
 
Het verhaal is dat Wizz bij de start-up een garantie gegeven is van een twee jaar durende operatie door de inversteerders.
Kan een Wizzer dit bevestigen?? Hier van DTM gaan ze ook zeker niet vol weg. (maarja het gaat er meer om of de verkochte plaatsen nog wat opbrengen)

Vergeet niet dat Air Berlin dit voorjaar ook bijna aan de grond zat, een grote order plaatsen kan iedereen maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf op dat moment ook financieel gezond is.

En hoe gaat het met MyTravel??


Usairhost:

In DTM hebben we inderdaad een aantal ex-Aerolloyd mannen.
Maar de meerderheid is toch Belg/Nederlander. In Berlijn zitten er veel meer ex-Aero lloyd. Vergeet niet dat aangezien een hoop ex-Aero lloyd niet bij easy binnen kwamen er ook heel wat zaten bij Volare. (spijtig genoeg)

:D
 
Tja das idd mooi klote, wij hadden binnen VBIRD ook een aantal Belgen, die hadden ook al een paar bankruptcies achter de rug, Dan nog een aantal Zweden, 1 van ze had er nu 7 faillissementen meegemaakt..die gast verdient echt een nobelprijs. www.hoelangkanikditnogaanmijnvrouwverkopen.nl...

Als je wist hoelang van te voren German Wings al het aanbod van de leasemaatschappij ter overname van die kisten had gekregen..was niet een maand van te voren..crazy world..
 
USAirhost

Klopt een aantal van deze belgen zitten nu ook in DTM, misschien zegt Sven P. je nog wel iets, die was net op tijd binnen.
Nu is er een aanname stop tot maart 2005.
Ik hoop dat je zelf goed ben terrecht gekomen na VBIRD!

We krijgen wel ongeveer 5 ex-VBIRD cabin crew in DTM.

:D
 
Wel gerucht(je) gehoord dat een verzoek om extra 50mln (oid), om operaties in de winter te garanderen, is afgewezen. Weet niet of dit op waarheid berust.

Pointer :E
 
veranderd langzaam van Volare naar Wizzair thread zo...:p: Maar ik sprak met een ex wizzer..die niet al te positief klonk over die club, wedde dat het binnen 2 maanden voorbij is..nevertheless hoop ik wel dat ze het trekken....anders weer heel veel mensen zonder job...

Op USairhost in te gaan, die bussen van VB werden 4 maand voor faillisement al een keer aangeboden aan GermanWings, dit door uitblijvende betalingen....Nu zijn ze ondertussen, met luxe leren stoelen, bij German WIngs aangekomen...

Hoor dat er bij EU-Jet ook beroering is ontstaan, de vliegers daar is 5 om 3 beloofd, is nu 5 - 2 geworden, kunnen NL mannen niet echt meer naar huis...


Zo zie je wel...overal is wel iets.....

Groeten uit Milka land.
 
Ben de afgelopen dagen in Budapest geweest en daar staan 2 Wizzair kisten al die dagen al "idle" ...kan inderdaad niet echt winstgevend zijn.

Ben benieuwd...............


:D
 
Laatste nieuws (Wizz) is dat ze geen Airport tax betalen in Bud.

Tijd om hout te hakken voor de koude winter

mbt to de Volare group denk ik eerder dat het met criminaliteit te maken heeft dan met markt werking.
Het schijnt dat management al weer een ander bedrijf in de start blokken heeft.

a la Airholland???

Het word tijd dat justitie eens een lichtje schijnt op die luchtvaart managers.
 
Yep..Volare management schijnt alweer MY Air opgezet te hebben......ook binnenlands netwerk....en buitenlands..a la volare ....zij het bij AH de " lijn"vluchten....bij Volare de maffia.:)
 
BUDAPEST – De Hongaarse low cost maatschappij SkyEurope heeft haar zorgen geuit over de problematische financiële situatie bij conculega Wizz Air. Beide maatschappijen hebben Oost-Europa als thuismarkt en SkyEurope is bezorgd over de naam die Oost-Europese prijsvechters door de problemen bij Wizz Air zou kunnen krijgen.

Wizz Air gaf onlangs te kennen moeilijkheden te ondervinden bij het werven van voldoende fondsen. Diverse crediteuren hebben al bij de maatschappij aangedrongen hun schulden in te lossen. Ondermeer de luchthaven van Budapest krijgt nog een flinke som geld van Wizz Air. Daarnaast werden de afgelopen tijd regelmatig vluchten geannuleerd.

Wizz Air zelf verwacht geen onmiddellijke problemen. In Hongaarse media gaf de maatschappij aan dat ze, net als andere nieuwe maatschappijen, wat opstartproblemen ondervindt, en dat alles opgelost zal worden. De vervoerscijfers over de afgelopen maanden waren zeer goed en
Wizz Air plant zelfs flinke uitbreidingen in 2005.

SkyEurope vreest echter voor de ondergang van Wizz Air. De low cost markt velt de laatste tijd meer slachtoffers, getuige de problemen bij V Bird en Volare, zo vindt de maatschappij.

577816.jpg
 
Back
Top