Vlootafbouw

c150

New member
Iemand bekend met het verlopen van de lease data van de FF? Luisterend naar het succesvolle management van KLM-MP cargo zal de vloot afgebouwd worden als er een kist kan worden geretourneerd. Het runnen van iets anders dan KL passage lijken de hotshots helaas niet te kunnen.
 
Iemand bekend met het verlopen van de lease data van de FF? Luisterend naar het succesvolle management van KLM-MP cargo zal de vloot afgebouwd worden als er een kist kan worden geretourneerd. Het runnen van iets anders dan KL passage lijken de hotshots helaas niet te kunnen.
Stuur me ff PM met je mailadres, dan stuur ik je een bestandje toe waarin de data staatn zoals ik ze heb..
 
Toch maar even voor algemeen gebruik gepost:
De MCP, MCR en MCS zijn in eigendom en kunnen er op elk gewenst moment uit.
De rest van de leasetermijnen heb ik dikgedrukt.

Voor de MCY is er nog de mogelijkheid tussentijds op te zeggen is mij verteld. De MPS heeft het langste overeenkomst

Direct op te zeggen/uit te faseren: 3 stuks
2015:2 stuks
2016 (+begin (januari) 2017): 6 stuks
2018: 2 stuks, waarvan 1 er eerder opzegbaar is.

747-400F:

PH-CKA,6345,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
PH-CKB,6363,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
PH-CKC,6510,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F",2016-02-02
PH-CKD,7310,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-406F", 2017-01-31

MD11-F:

PH-MCP,4954,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
PH-MCR,4982,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
PH-MCS,4983,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
PH-MCU,5278,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2016-06-23
PH-MCW,5645,"Martinair Holland N.V.","Boeing MD-11F",2016-06-23
PH-MCY,6623,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2018-01-03

747-400BCF:

PH-MPP,8147,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2016-11-22
PH-MPQ,8148,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2017-02-17
PH-MPS,7199,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2018-02-28


Ik vrees mede gezien bovenstaande data dat per 1-1-17 de stekker er definitief uit gaat.
 
Last edited:
Bedankt voor de info. Dat wordt dus waarschijnlijk organisch en gefaseerd afbouwen. Duidelijkheid en eerlijkheid over de toekomst zal zo lang mogelijk worden uitgesteld verwacht ik. Dat gebeurt namelijk al ruim een jaartje of vijf. Volgend jaar kijken wat er met de eerste 2 KLM kisten gaat gebeuren.
 
Bedankt voor de info. Dat wordt dus waarschijnlijk organisch en gefaseerd afbouwen. Duidelijkheid en eerlijkheid over de toekomst zal zo lang mogelijk worden uitgesteld verwacht ik. Dat gebeurt namelijk al ruim een jaartje of vijf. Volgend jaar kijken wat er met de eerste 2 KLM kisten gaat gebeuren.
Ik vrees idd liggen de plannen allang op de plank, maar zal het pas last minute medegedeeld worden.....
 
Ik dacht dat er in juni meer "duidelijkheid" zou komen? Zou me overigens niets verbazen wanneer KL nog wel een paar FF's houdt. Er blijven nog wel een paar bestemmingen die voor vracht goed zullen blijven. Dan is de "grote" concurrent MP weggevaagd en houden ze ongeveer dezelfde FF vloot over van voor de overname. Wat een winst...

Wat een kapitaalvernietiging met die BCF's die MP al van het begin af aan niet wilde hebben...
 
Eerst de belly's, dan de combi's en dan FF. Dat is de huidige KLM filosofie
Het is niet voor niets dat KL langzaam sommige FF bestemmingen aan haar passagiersnetwerk toevoegt....
 
Die filosofie ken ik, maar over een aantal jaren gaan alle combi's eruit en er komt niets voor terug behalve een paar belly's extra. Intussen staan er mega veel concurrenten op de freight met een hoop zelfde bestemmingen. Pax bestemmingen raken redelijk uitgeput en MIA is een trauma waar ze niet snel op verder zullen gaan met pax. Maar goed, oud verhaal... :)
 
iemand enig idee wat er met -MPP en -MPQ is gebeurd? Zijn deze kisten teruggekomen van ACG of hoe is dat afgelopen?
 
CKD gaat waarschijnlijk weg in januari...dus 2 jaar eerder...zijn er nog updates?
Overigens is de CKD de ERF die elders op dit forum besproken werd als zijnde de Etihad wet-lease

Toch maar even voor algemeen gebruik gepost:
De MCP, MCR en MCS zijn in eigendom en kunnen er op elk gewenst moment uit.
De rest van de leasetermijnen heb ik dikgedrukt.

Voor de MCY is er nog de mogelijkheid tussentijds op te zeggen is mij verteld. De MPS heeft het langste overeenkomst

Direct op te zeggen/uit te faseren: 3 stuks
2015:2 stuks
2016 (+begin (januari) 2017): 6 stuks
2018: 2 stuks, waarvan 1 er eerder opzegbaar is.

747-400F:

PH-CKA,6345,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
PH-CKB,6363,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F", 2015-04-15
PH-CKC,6510,"Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V.","Boeing 747-406F",2016-02-02
PH-CKD,7310,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-406F", 2017-01-31

MD11-F:

PH-MCP,4954,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
PH-MCR,4982,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
PH-MCS,4983,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F"
PH-MCU,5278,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2016-06-23
PH-MCW,5645,"Martinair Holland N.V.","Boeing MD-11F",2016-06-23
PH-MCY,6623,"Martinair Holland N.V.","MDC MD-11F",2018-01-03

747-400BCF:

PH-MPP,8147,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2016-11-22
PH-MPQ,8148,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2017-02-17
PH-MPS,7199,"Martinair Holland N.V.","Boeing 747-412SF",2018-02-28


Ik vrees mede gezien bovenstaande data dat per 1-1-17 de stekker er definitief uit gaat.
 
Nee. Gaat vandaag (als in: over 3 kwartier) naar Indonesië voor phaseout maintenaince. Naar verluid gaat CKD daarna door naar ABC en zal dus een veelgeziene gast op AMS blijven.

Toch zonde, net 30K op de teller.
 
CKD gaat idd door naar AirBridge Cargo. Krijgt nu haar D-Check en daarna is de overdracht naar ABC. Gaat vervolgens weer voor Etihad vliegen als ik het goed heb begrepen?


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 
De D check van de CKD duurt tot 3 januari. Dus de datum van januari klopt.

O ja. Atlas.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 
Back
Top