VLM stopt op AMS

En VLM gaat de EIN-LCY overnemen van Cityjet/Scot. Leuke stop voor die mannen, ik mis hem nog steeds.
 
CityJet neemt routes VLM en KLM naar Londen City over

11-12-2008

AMSTERDAM - Air France-KLM schuift dochtermaatschappij CityJet naar voren als enige vervoerder tussen Schiphol en Londen City. VLM Airlines en KLM Cityhopper maken pas op de plaats. Dat heeft het bedrijf donderdag (11 december) bekendgemaakt. Met ingang van 5 januari 2009 voert CityJet de lijndienst op werkdagen acht keer per dag uit. In de huidige situatie zijn VLM Airlines en KLM Cityhopper samen goed voor vijftien dagelijkse vluchten.


De luchtvaartgroep heeft acht dagelijkse retourvluchten moeten afstaan om de overname van VLM Airlines mogelijk te maken. Het Britse Eastern Airways krijgt daardoor de kans om op werkdagen acht keer tussen Londen City en Amsterdam te pendelen. Een tweede concurrent, British Airways, vliegt de route vier keer per dag.

Waar CityJet haar opwachting maakt op Schiphol, verdwijnt de regionale tak van Air France-KLM op Eindhoven Airport. De twee dagelijkse vluchten tussen de Brabantse luchthaven en Londen City worden vanaf 12 januari overgenomen door VLM. Op dit moment wordt deze lijndienst nog uitgevoerd door ScotAir, dat een Dornier 328 met 38 stoelen inzet. ScotAir vliegt in opdracht van CityJet.

CityJet zal tussen Schiphol en Londen City vliegen met toestellen van het type Avro RJ-85. Die viermotorige straalvliegtuigen beschikken over 95 zitplaatsen. Daardoor blijft het totaalaantal beschikbare stoelen ongeveer gelijk, omdat VLM Airlines en KLM Cityhopper nu nog met Fokker 50’s voorzien van vijftig zitplaatsen vliegen.

De vliegtuigen van CityJet beschikken in tegenstelling tot de toestellen van VLM Airlines en KLM Cityhopper ook over een business class.

VLM Airlines gebruikt de vrijgekomen capaciteit door een extra Fokker 50 op Rotterdam Airport te stationeren. Dat vliegtuig zal speciaal voor chartervluchten worden gebruikt.

Van onze redactie

Bron: www.Luchtvaartnieuws.nl

...en de overige nieuwe bestemming(en) vanaf Rotterdam worden....(tromgeroffel!)... Nog steeds niet bekend. Hoe gaan ze ooit tickets verkopen? We lezen het wel weer in de krant...
 
Last edited:
Sterker nog: Zochten ze geen mensen bij cityjet voor base AMS? Zag ergens een advertentie staan of iemand vertelde het me, weet niet meer. Mooie kans als het zo is.

Voorlopig is er sowieso geen sprake van een AMS base. Het verhaal op het moment is om 'geroosterd' uit AMS te worden: veel overnights en vrije dagen daar maar alsnog blijft LCY je base.
Dat ze mensen zoeken voor een AMS base heb ik nog niet gehoord. De selecties voor FO's staat stil tot diep in 2009. Wel zijn captains altijd welkom maar voor een AMS base betwijfel ik. Zeker gezien het aantal Nederlandse vliegers (Captains) al binnen het bedrijf.
 
Effe gestolen uit KLM draadje......



Staan ook HAM slots tussen met VG F50 vanaf AMS, hmmmmm.....

Grtz,

Interessante info, waar kun je dat precies op de site vinden dan? Ik kan alleen maar het aantal slots in total van VG vinden....
 
Effe aanmelden, voorbeeldje;

From To
A/D Apt Flight From To Days Seats A/C Apt Apt Time Apt Apt
A AMS VG248 04JAN 04JAN 0000007 050 F50 LCY LCY 2130
A AMS VG248 05JAN 27MAR 1234507 095 AR8 LCY LCY 2055
A AMS VG252 08JAN 08JAN 0004000 050 F50 HAM HAM 0855

...en zo hele lijsten.

Een slot aanvraag zegt natuurlijk niet alles maar ze kosten wel wat dus je doet het niet voor niets denk ik. Lijkt me een goede zaak voor VLM.

Grtz,
 
Effe aanmelden, voorbeeldje;

From To
A/D Apt Flight From To Days Seats A/C Apt Apt Time Apt Apt
A AMS VG248 04JAN 04JAN 0000007 050 F50 LCY LCY 2130
A AMS VG248 05JAN 27MAR 1234507 095 AR8 LCY LCY 2055
A AMS VG252 08JAN 08JAN 0004000 050 F50 HAM HAM 0855

...en zo hele lijsten.

Grtz,


Betekent dit niet dat er alleen voor 4 januari een slot was aangevraagd voor alleen de zondag voor alleen dat vluchtnummer van LCY naar AMS? Het lijkt erop dat die hamburg alleen op 8 januari was. Of interpreteer ik de informatie hier nu helemaal fout? Ik heb geen login dus kan niet de rest van die hele lijst zien.
 
Lijkt erop dat er steeds meer F50 KLC routes worden overgenomen...

Ik las ook ergens anders op airwork, weet zo 123 niet meer waar, dat mayb de klc F50 eruit gaan en dat KLC feitelijk gaat bestaan uit Embrears (170/190). Dan kan er een bepaalde logica in zitten dat VLM de wat ''mindere'' routes over gaat nemen van KLC. Oftewel de routes waarop een Embrear niet cost effective is. En zolang de E190/170 nog niet helemaal is gecertificeerd is voor LCY (weet niet hoe het daarmee staat) zal de Fokker LCY kunnen doen. Maar goed, geruchten zijn een ding, pas als ik weer mag pushbacken van de good old D pier geloof ik het.
Fingers crossed!! :D

RR
 
Betekent dit niet dat er alleen voor 4 januari een slot was aangevraagd voor alleen de zondag voor alleen dat vluchtnummer van LCY naar AMS? Het lijkt erop dat die hamburg alleen op 8 januari was. Of interpreteer ik de informatie hier nu helemaal fout? Ik heb geen login dus kan niet de rest van die hele lijst zien.


Je hebt gelijk, fout voorbeeld, nogmaals eentje.
D AMS VG211 30MAR 23OCT 1234500 050 F50 0520 LCY LCY

HAM heb ik echter nog maar op één dag voorbij zien komen, keek ook niet verder dan m'n neus lang was....:rolleyes:
 
Back
Top