VLM stopt op AMS

Hoorde vandaag van de handling agent dat KLC helemaal niet meer langskomt na 5 januari..geen LCY meer voor ons dus..

yep, 4 jan is de laatste vlucht...

Hoef ik sinds gisteren niet meer naar dat grafveld, stoppen ze maar helemaal... Hadden ze dat nu niet ff wat eerder kunnen doen? :D
 
Dat KLC op LCY zou stoppen was toch al eerder gepost? Die 7 slots voor Eastern en de andere voor cityjet moeten ergens vandaan komen.

Grafveld? Vond je het eng? :p
 
Dat KLC op LCY zou stoppen was toch al eerder gepost? Die 7 slots voor Eastern en de andere voor cityjet moeten ergens vandaan komen.
Tsja, die slots van cityjet kwamen van VLM (dacht ik) en eastern moet als conurrent maar zijn eigen slots regelen :p

Grafveld? Vond je het eng? :p
Ja doodeng, maar waarschijnlijk niet om de reden die jij suggereert :p
Op geen enkel veld geldt dat "happiness stops at touchdown and starts again at V1" meer dan op LCY. Heb nog nooit, ook niet op dat hele eiland zo'n incompetente afhandeling gezien als op het vliegdekschip HMS City. En het ergste is nog dat het KLM afhandeling is, ze zouden aan onze kant moeten staan.
Nergens zo vaak een tripreport over geschreven als die lui daar, nergens zo vaak safety related incidenten gehad als daar. Er was een tijd dat je een F50 kon vullen met alle verkeerd of teveel geboarde pax per maand (of bagage).
Een actueel weerrapportje? Ach, je kunt toch zien dat het mistig is..... 200 mijl verderop??
Altijd slots, mijlen lange vectors over het platteland van zuid oost Engeland (kan die grote mall en dat leuke grasveld met twee banen niet meer zien), tig keer dat rondje "vacate C, hold abeam stand 6, enter B, backtrack, vacate C, parking stand 13 with pushback".
Heb tonnen aan brandstof opgestookt omdat je na het opstarten nog 15 minuten mocht wachten omdat de link grond-toren blijkbaar niet inzag dat er 5 vliegtuigen nog voorlangs moesten/landen voordat ik mag taxiën...
Of als er een noordoostelijk windje waait, 10 in gebruik, maar na 1 zuchtje wind uit richting 340 meteen omgooien naar 28, zodat je bij het bereiken van L je weer mag terug taxiën, omdat de wind, zoals de hele dag al, weer uit richting 040 waait...

Nee, er is geen veld wat ik zo grondig haat als LCY... Geef mij maar de efficientie van Duitse velden... (al holt daar de standaard ook grondig de verkeerde kant op op sommige plekken)

Voor sommigen schijnt het "de krenten uit de pap te zijn", laat ik nu net geen krenten lusten...

Dus ja, grafveld...
 
Haha ok, helemaal gelijk. Over die slots, eastern heeft deze moeten krijgen vanwege een beslissing van OFT (office of fair trading). Omdat KLM-AF gewoon te sterk zou worden op de route AMS-LCY. KLM-AF heeft er voor gekozen om het zo op te lossen.

En gebaseerd op wat jij verteld is het inderdaad een grafveld ;)
 
En gebaseerd op wat jij verteld is het inderdaad een grafveld ;)
Maar goed, ben blij dat ik het wel gedaan heb, blijft leuk om met CAVOK op 2000ft over de big ben heen te kachelen en de nadering is wel weer wat anders dan 20 mijl final baan 23L Düsseldorf....

Maar genoeg is genoeg...
 
LCY = heerlijk.

En ja ik hoor net dat de eerste CityJet crew idd 4 januari as. zal genieten van een overnight AMS. Zal wel een split duty worden, maar toch..
 
LCY = mooiste veld in Europe jongens! Gaat wel eens mis bij KGS maar valt allemaal erg mee. Misschien is het 'engels-engels' dat beter loopt dan engels-dutch. Who knows... Het is dan wel 'KLM afhandeling' maar ze zijn een independent company en doen ook ons, Swiss en LH. In feitte is het alleen maar een hesje met KLM erop. That's it.

Het is idd tricky om op schema te vliegen puur omdat het veld op top capaciteit draait. En al doe je wat rondjes bij Logan, het gaat toch allemaal het logboekje in.

Blij dat ik er mogen weer een paar keer heen mag...:biertje:
 
Last edited:
Ja janus,wie weet worden wij nog eens in AMS gebaseerd, who knows.....
Morgen laatste dag linecheck... schiet jouw training al een beetje op?
Gr. T
 
Hey T,

Gefeliciteerd jong goed bezig nou die Bennie Appel nog.
Gaat goed met training beetje makkelijk.
Woensdag theorie examen en 28 dec klaar met training dan wachten op brefet bijschrijving.
0 uren training dus tussen sim check en eerste vlucht mag max 21 dgn zitten.
Wel voor het eerst sinds jaren Kerst en Oud en Nieuw vrij.

We spreken

Mzzl

Janus
 
Ja janus,wie weet worden wij nog eens in AMS gebaseerd, who knows.....

Sterker nog: Zochten ze geen mensen bij cityjet voor base AMS? Zag ergens een advertentie staan of iemand vertelde het me, weet niet meer. Mooie kans als het zo is.
 
De tijd zal het leren! ben zelf ook wel benieuwd.... Er gaan voorlopig eeniedergeval elke nacht verschillende crews in het hotel in AMS/SPL om alle vroege vluchten uit te voeren...

Groeten
 
Jo metro,

Yep IAC jan '95 en nu sinds 10 nov bij CV.
Vandaag voor het eerst in de sim geweest dat taxieen is wel vet.
;-)
 
Hahah mooi dat het goodn gaat Janus. "Lekker"!

Hey je mist net de .... NIEUWE SOP'S hahaha heerlijk.
 
Goodn CJ

Nou hier komt ook een nieuwe QRH (voor jullie FCOM) en dat wordt volgend jaar ingevoerd.
Deze zal wel makkelijker moeten zijn t.o.v. de vorige dus niet zoals WX dat het allemaal nog moelijker moet worden.
En die 7 recall items nou dat kan ik nog net in mijn bolletje krijgen en slimmer nog het blijft er ook nog in zitten na dat ik alcohol heb gedronken.

Mzzl en dikke doei
 
Morgen eerste VLM/WX vlucht:

VG212 LCY 08:05 AMS 10:25 AR8 01:20

'persconferentie'

VG235 AMS 15:25 LCY 15:35 AR8 01:10
 
Met vandaag de officiele announcement:

"With effect from Mon 5th Jan, we will take over the route currently operated separately by KLM and VLM, with an 8 times daily service between London City and Amsterdam operated by CityJet aircraft and crew."
 
Back
Top