VLM stop operatie met BAe-146.

ROTTERDAM - VLM Airlines stopt per 1 maart 2008 met het vliegen met de BAe-146 tussen Rotterdam en Londen City. Een woordvoerster van de maatschappij verklaart aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de bezettingsgraad prima is, maar dat de operationele kosten nogal hoog liggen. Om geen capaciteit verloren te laten gaan worden vanaf eind maart extra vluchten uitgevoerd.

Momenteel vliegt VLM Airlines zeven keer per dag tussen Rotterdam en Londen. Met ingang van de zomerdienstregeling, op 31 maart, komen er drie dagelijkse vluchten bij. Die worden uitgevoerd met Fokker 50’s.

De BAe-146, die werd gehuurd van het Britse FlightLine, werd sinds april 2007 ingezet op de route.

Bron: www.luchtvaartniews.nl

Heeft dit te maken met de overname door KLM/AF?
 
ROTTERDAM - VLM Airlines stopt per 1 maart 2008 met het vliegen met de BAe-146 tussen Rotterdam en Londen City. Een woordvoerster van de maatschappij verklaart aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat de bezettingsgraad prima is, maar dat de operationele kosten nogal hoog liggen.

Operationele kosten hoog? Vind ik niks gek met die bumpy landings in city :grijns:
 
Hoe denk je dat ze die fire training facility gebouwd hebben op LCY? Allemaal losse onderdelen die ze gevonden hebben na die runway inspections.
 
Ik heb hem al een tijdje niet meer gezien. Misschien heeft iemand de G-BPNT op airliners.net gezien? Met vrachtdeur?
 
Je bedoelt Southend??

Wel zielig voor VLM of voor Flightline, blijft slechts een kleurenschema, en in de nadagen van de Britse operators hadden die bakken wat problemen met vreemde gassen in de cabine/flightdeck die deze en gene wat onwel maakten, maar ja wel gemeugt ....
 
Had hem ook al op zuidplatform van SEN zien staan vanuit de lucht......., kwam toevallig de f/o nog tegen een aantal weken geleden die de ferrie terug zou gaan maken. Hij was niet echt blij, zou ook gelijk zijn laatste vlucht worden omdat er niet genoeg werk zou zijn.

Tsja......
 
kwam toevallig de f/o nog tegen een aantal weken geleden die de ferrie terug zou gaan maken. Hij was niet echt blij, zou ook gelijk zijn laatste vlucht worden omdat er niet genoeg werk zou zijn.

Tsja......

Zit je toch goed bij dat Rotterdamse/Antwerpse........anders blauwe clubje.

Doe je ze groeten van me...
 
Back
Top