VLM samen met Cityjet

Birdmare

New member
Zakendochters Air France-KLM samen - media



AMSTERDAM (Dow Jones)--Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM bundelt haar dochterbedrijven voor de zakelijke markt. CityJet en VLM Airlines voegen vanaf januari hun vloot samen en zullen ook op andere terreinen nauwer gaan samenwerken, zo meldt Het Financieele Dagblad vrijdag.

De relatie tussen het Ierse CityJet, dat al langer eigendom van Air France is, en het pas aangekochte VLM wordt opgezet naar het voorbeeld van de moederbedrijven Air France en KLM.

De samenwerking heeft volgens de krant onder meer gevolgen voor de vliegverbindingen vanuit Nederland. De verbinding tussen Schiphol en zakenvliegveld London City wordt vanaf januari onderhouden door CityJet, dat grotere toestellen tot zijn beschikking heeft dan VLM. VLM en moederbedrijf KLM stoppen juist met hun vluchten.



Door Maaike Noordhuis; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715201; maaike.noordhuis@dowjones.com



(END) Dow Jones Newswires

December 12, 2008 02:15 ET (07:15 GMT)

Copyright (c) 2008 Dow Jones & Company, Inc.
 
smooch.gif
 
Pff eindelijk rooster voor komende maand binnen, toch fijn als je weet wat je volgende week moet uitvoeren. Maar goed, voor het eerst dus een paar AMS overnights erop. Vroeg me af of de VLM dames en heren hun januari rooster al binnen hebben. Hoe ziet dat eruit?
 
Niks bijzonders. Er komt aparte crew voor EIN. Wel staan er een paar collega's standby met de tekst: "blocked for Cityjet flights"

Klinkt dat onheilspellend of niet? We zien het wel... Op Rotterdam zal het wel druk worden met AMS en RTM crew vanaf januari!
 
Onheilspellend? Wordt je opgebeld door ops of je even de 146 wil vliegen. Is weer eens wat anders.

Druk? Wat is het nu, 15 of 25 u p/m.
 
Nee die is bij mij al weer van het rooster gehaald. Leek me trouwens ook een beetje krap in 2 uur bloktijd! (zelfs in een Fokker 50)
 
Thanks Kebab! Ziet er "gezellig" uit. :D
Overigens... je hebt nog een lunch van me te goed. ;)
 
Back
Top