VLM en Stella ?

Observer,

Voor jouw is het geen nieuws, voor VLM wel. Dat is subjectief. Ik begrijp het bericht van Stella wel juist omdat VLM voor Stella een nieuwe afnemer is. Dus is het nieuws. Het is m.i. geen nieuws meer indien er volgende maand weer 2 vliegers van Stella worden aangenomen en dan weer 1 etc. etc.. Maar: Nieuwe afnemer=nieuws of je nou wel of geen verdere deal zouden hebben. Komt er een definitieve deal dan is het m.i. wederom nieuws. Ook voor de KLS, die jij noemt, zou het nieuws zijn indien zij vliegers aan VLM mogen leveren. Dat doen zij immers (nog) niet. Reken maar dat de marketingafdeling daarop inspingt. En gelijk hebben ze: Hoe meer afnemers je aan aankomende leerlingen kunt laten zien hoe beter (vanuit de school bekeken). Van EPST en NLS weet ik niet of zij vliegers aan VLM leveren.

Groeten,

Flyingviking
 
Als je eens een lijst gaat maken van alle airlines die ooit van nls/kls/epst hebben afgenomen.... Dan heb je een pagina vol (ga maar eens naar een voorlichtingsdag!! :D). Denk je dat daar allemaal items over zijn geweest??

Ik weet in ieder geval dat er nls'ers werkzaam zijn bij VLM maar volgens mij is er de laatste tijd niemand meer van de NLS aangenomen. KLS, can't say.

Even een voorbeeldje - British Airways heeft onlangs 2 kls'ers toegelaten (die hebben BA echter links laten liggen en zijn naar KLM gegaan), heb je daar iets over gehoord van luchtvaartnieuws?? En dat met een operator die xxxxx keer groter is.
 
MROC rules,

Ach, de een vindt het het melden waard, de ander niet. Dat maakt verder niet uit. Ik wist niet dat 2 KLS'ers BA links hebben laten liggen maar als ik de KLS was zou ik daar inderdaad geen reclame over maken. BA zijn ze volgens mij namelijk zo weer kwijt. BA gaat echt geen vermogens investeren aan selecties van KLS'ers als zij de voorkeur aan KLM geven. Dat is weggegooid geld. Kunnen zij beter besteden aan bijvoorbeeld mensen van NLS, EPST en/of Stella of wie dan ook.

Je hebt een punt als je zegt dat er veel airlines de diverse scholen zijn voorgegaan. Maar VLM is wel de eerste van Stella. Ik heb geen moeite met dergelijke transparante berichtgeving van vliegscholen. VLM zegt tenminste eerlijk dat er ook 2 studenten zijn die niet aan de eisen van VLM voldoen. Mag ook wel eens gezegd worden.

Vlieg ze,

flyingviking
 
No problemo.

Ik zal eens proberen het één en ander toe te lichten. Het is altijd handig om persoonlijk in ANR te zijn en eens na te vragen hoe de vork nu precies in de steel zit.

VLM krijgt -tig CVs per dag. Om die door te spitten en daar de juiste uit te halen is moeilijk en tijdrovend. VLM is gegroeid maar blijft nog steeds klein en elk manuur minder besteed aan tijdrovend CVs doorspitten door mensen van PZ is meegenomen voor ons.

Vandaar de volgende oplossing. Benader een vliegschool, de eerste keer was dit Stella en op dit moment Hubair. Stella mocht bijv. vijf goede kandidaten voorstellen, waaruit er twee zijn geselecteerd. Voordelen: school stuurt zijn beste kandidaten en VLM hoeft maar te selecteren uit vijf mensen. Precies hetzelfde gebeurt nu met HubAir. Totaal gaat het om drie personen die een positie aangeboden krijgen. Dit is de eerste keer dat dit zo gebeurt, vorige mensen zijn binnengekomen op "eigen kacht" en niet via een uitnodiging van hun vliegschool.

Waarom Stella en Hub? Gewoon pure willekeur, markt aftasten zullen we maar zeggen. Volgende keer is het misschien EPST of BAFA, wie weet. VLM zal geen preferred supplier aanwijzen simpelweg omdat de behoefte niet groot genoeg is. Daarom hoop ik persoonlijk dat de vliegscholen het niet al te groots aanpakken, deze positieve en gratis reclame, om nieuwe leden te werven. Want er is geen constante flow van ab initio's in VLM. Kiezen voor één van beide vliegscholen is dus geen garantie voor een baan bij de Vlaamse trots.

Is het dan afgelopen voor medium of high timers? Nee, VLM selecteert wie zij nodig heeft. Zal er ooit een behoefte zijn aan mensen die versneld ge-upgrade moeten worden oid dan zit VLM niet vast aan een contract dat hen verplicht enkel ab initio's af te nemen. (Dan worden de stapels cv's tevoorschijn gehaald)

Ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn geweest. (Mocht ik iets verkeerds beweren, ze weten me te vinden in ANR :D :D :D )


PS, bedenk ook dat het zomer dan wel komkommertijd is voor de journalistiek.
 
:1855: hij heeft t toch echt over 2 mensen die type aan het doen zijn en dan zijn ....die ja. Ieg, hoe het ook zij ze kunnen aan de bak en dat is mooi. Hoe het zover gekomen is doet er dus niet echt meer toe want met dat verhaal van je heb je wel een puntje: willekeur.
 
VLM preffered supplier Stella?

VLM preffered supplier Stella?

Het is nu een jaar later. Hoe staat het er heden ten dagen voor met Stella en haar misterieuze verhaal van VLM als preffered supplier??
 
Nog steeds dezelfde.

VLM heeft geen preferred supplier.

PS Ik denk dat je titel omgekeerd moet, wij leveren nochthans geen studenten aan SA
 
Last edited:
hey kebab, nog 5 weekjes en dan begint de denktank in duitsland ben je voorbereid?wij wel , ben benieuwd of er iets uit komt, zou lekker zijn voor de crew.
cya :haha:
 
Ik vind dat er ondertussen al genoeg uitgekomen is.

Tsja, Duitsland, ik denk dat het straks flink wat stress gaat verminderen voor sommige VLM crew. Ik ben klaar voor het avontuur. Het zal wel een 24/7 taak zijn, maar we pakken het efkes goed aan ! Vloot van vijf, ze weten niet wat ze overkomt daar, diep in Duitsland.

Weet je nog die keer, wij twee samen in MGL? Wordt net zo mooi!
 
capt. Kebab said:
Nog steeds dezelfde.

VLM heeft geen preferred supplier.

PS Ik denk dat je titel omgekeerd moet, wij leveren nochthans geen studenten aan SA


Je hebt gelijk titel moet andersom.

Toch nog bedankt voor je antwoord, dan rijst nu de vraag: Bij welke vliegscholen (in heel europa) haalt VLM haar piloten vandaan?

Wat is jouw of een ieders ervaring hiermee?
 
Heeft VLM mensen nodig die snel captain kunnen zijn, dan neemt men piloten aan met reeds de benodigde ervaring. Heeft men direct-entry captains nodig omdat er bijv. geen FO's zijn om op te graden, dan neemt men DE's aan.
Zo past VLM zijn eisen aan zoals de vraag dit dicteert. VLM beperkt zich ook niet tot één vliegschool. Er lopen OBSers, IACers, Stella-ianen, Hub-airders rond. Ex-luchtmacht, ex andere maatschappij. (Vwb engelse scholen ben ik niet zo op de hoogte)
Ik kan je geen tip geven voor een vliegschool om bij de VLM een betere kans te hebben. Iedereen heeft gelijke kansen. Aanmelden en blijven updaten.

Aldus de mening van Kebab, ik bepaal het beleid niet vwb aannames.
 
Stella zegt geen preferred supplier te zijn van VLM als in de zin van: ze komen alleen bij ons vliegers halen. Maar alleen als er mensen nodig zijn voor de bases: Amsterdam en Rotterdam. Zo staat het precies op de website.
 
Back
Top