VLM en Stella ?

zo zie je maar dat stella wel iets aan nazorg doet...
dat pessimisme van iedereen is dus ook niet altijd gegrond.
gefeliciteerd mannen!!!
 
Tsja, staat op internet en ze zeggen het zelf. Zal wel waar zijn dus. Een vliegschool zal toch geen leugens op zijn website zetten?
 
TEUGE - VLM Airlines, de Belgische regionale luchtvaartmaatschappij, heeft twee potentiële Fokker 50 piloten aangenomen die zijn opgeleid bij de Stella Aviation Academy (SAA) op het Nederlandse vliegveld Teuge. Dit bevestigt VLM vanuit Antwerpen. Negen andere studenten studeren af bij het opleidingsinstituut en zeven voldoen, volgens Stella woordvoerder Wim Salemink, aan de eisen van de VLM.

Met welke andere maatschappijen het opleidingsinstituut in gesprek is wil Salemink nog niet bekend maken.

Salemink: “Nadat een kandidaat de selectie is gepasseerd die bestaat uit een diepgaand interview, een dag psychotechnische en coördinatie testen en een ‘grading’ op de simulator, volgt een zogenaamde Type Rating Training voor het type vliegtuigen van VLM Airlines. Deze bestaat uit de Systeem Technische Training en de Simulator-, Vliegtuig- en Routetraining, zoals door de Belgische wetgever is voorgeschreven. Er volgen een Crew Resource Management-cursus, Flight Safety training en Specifieke company trainingen. Piloten die worden aangenomen zullen eerst in Manchester worden gestationeerd.”

VLM vliegt met een vloot van 14 Fokkers 50 toestellen vanuit Amsterdam, Rotterdam, Luxemburg, Antwerpen, Brussel, Jersey, Liverpool en Manchester naar London City Airport, van Brussel naar Southampton en van Rotterdam naar Hamburg. Het passagiersaantal, dat grotendeels bestaat uit zakenmensen, groeide in 2004 met 28% naar ruim 560.000.

Stella Aviation is volgens VLM geen zogenaamde preferred supplier, in België betrekt de maatschappij studenten van het opleidingsinstituut Hubair.

De Stella Aviation Group is onderdeel van de Steltenberg Groep en bestaat uit Stella Aviation Technics op Schiphol (overgenomen van de voormalige ExelAviationGroup). Stella Maintenance voor de General Aviation op vliegveld Teuge en de Stella Aviation Academy, ook op vliegveld Teuge.
 
Goed nieuws dus voor lowtimers die op deze manier aan de slag kunnen. De markt trekt langzaam maar zeker weer aan.
 
kijk

kijk

Oorspronkelijk gepost door Barclay
zo zie je maar dat stella wel iets aan nazorg doet...
dat pessimisme van iedereen is dus ook niet altijd gegrond.
gefeliciteerd mannen!!!

Hey het woordje nazorg!!! Top
 
Stella Aviation is volgens VLM geen zogenaamde preferred supplier, in België betrekt de maatschappij studenten van het opleidingsinstituut Hubair.

Als dit al luchtvaart nieuws is dan is het wel heeeeel treurig gesteld... Hoera we hebben er twee aan het werk!
:rolleyes:
ps we zijn geen hofleverancier dat is iemand anders:grijns: :grijns:
 
Ik vind wel dat Stella nogal vroeg aan de bel trekt. De media aandacht is wel een beetje overdreven. 2 studenten bij VLM is nog niet zo bijzonder. Vooral omdat ze volgens VLM (nog) geen preffered supplier status hebben.


Maar, op zich wel goed niews dus dat lieden die direct van een vliegschool komen een baan gevonden hebben. Daar gaat het uiteindelijk om. Hopelijk volgen er meer.
 
jo,

wat mij opviel dat er negen vliegers waren en maar zeven voldoen. vraag me af waar dat op gebaseerd wordt.

je zou maar 1 van die 2 zijn!! en die school gekozen hebben voor de "nazorg".

k.
 
Ik vind het belachelijk dat scholen meteen hoog van de daken roepen als er 1 of 2 mensen ergens zijn aangenomen. Ik hoop niet dat dit mensen beinvloedt om hierdoor voor een bepaalde school te kiezen omdat 20% via de school een baan heeft gevonden....ik hoop dat stella daadwerkelijk voor een baan voor iedereen kan zorgen maar ik betwijfel het. Bovenstaand artikel zegt genoeg lijkt mij.

Cheers!
 
tsjonge jonge..

tsjonge jonge..

Inderdaad heel sneu dat Stella dit zo in het nieuws "moet" brengen.. Zijn ze dan zo desperate?

Don't get me wrong, ik ben heel blij voor de mensen die een baan hebben gevonden, maar als elke nederlandse vliegschool een artikel laat plaatsen op luchtvaartnieuws als er 2 studenten zijn geplaatst gaat het toch echt de verkeerde kant op...
 
Ik vind het persbericht zo gek nog niet. Bij mijn weten doet Stella voor het eerst zaken met VLM en dat is best een feestje waard. Wel is het zo dat de context duidelijk moet blijven: Het feit dat er nu 2 worden aangenomen terwijl er wellicht 20+ worden opgeleid geeft te denken. Maar desalniettemin: Een nieuwe afnemer biedt perspectief voor zowel vliegschool als leerlingen. En Nee............Ik ben geen Stella- leerling of anderszins betrokken bij Stella.

Vlieg ze,


flyingviking
 
Last edited:
FV, je zou gelijk hebben als ze een deal zouden hebben. Maar het feit dat er twee heen gaan is geen nieuws, dan heeft EPST,KLS en NLS elke dag (nou ja bijna) nieuws....
 
Het is natuurlijk wel zo dat Luchtvaartnieuws alles aangrijpt om web-space te vullen. Voorbeeld van vandaag: Arke-Fly heeft 14 uur vertraging. Is dat nou nieuws ? of pagina vulling ?
Elke dag hebben er wel ergens op de wereld operators dit soort problemen. Maar ergens is het natuurlijk wel makkelijk dat alles wat luchtvaart related is op één site te vinden is.
Trouwens nog gefeliciteerd aan de aangenomen vliegers.
 
Ik had het idee van dat Arke Fly-nieuws, dat een familielid van een redacteur daar waarschijnlijk vast staat en via sms of mobiele telefoon dit "hot news" doorbelt.

Totale non-informatie.

Alleen kunnen ontbijten bij de Burger King. Wat is daar mis mee, als je met panne op een vliegveld staat? Mensen moeten niet zo snel klagen.

"You only bought a ticket, not the airline" is eens een uitspraak die ik van horen zeggen heb, van een grondstewardess uit de States. Zit een grote kern van waarheid in.
 
Alleen kunnen ontbijten bij de Burger King. Wat is daar mis mee, als je met panne op een vliegveld staat? Mensen moeten niet zo snel klagen.
Met een paar uurtjes ok, maar 14 uur met jengelende kids erbij...:1855: :stapelge:
 
Tsja, wat kan je hier nou voor een commentaar op geven?


More and more Airlines are getting confidents in the serious of Hub'Air and will select our students to ensure the safety of their operations.
 
Back
Top