VLM en Stella ?

capt. Kebab

New member
Beste mede VLM-ers

Hier wordt beweerd dat de VLM en Stella (voormalig RvdS) een contract/overeenkomst hebben. (Zonder enige details hoe ver dit gaat en mbt wat) Nu heb ik hier zelf dus niets van gehoord, maar ga niet beweren dat het onjuist is.

Iemand hier nog iets van gehoord?
 
He Kebappie dat is al een tijdje bekend, ze hebben mij een paar weken opgebeld om te vragen wat ze zoal op de grading konden verwachten. Dus ik denk dat er binnenkort wel wat mensen van die school een grading krijgen of al hebben gedaan. grt
 
Zou VLM liever low-timers willen aannemen die net van hun opleiding afkomen dan mensen met redelijk wat uren turboprop ervaring?
 
Ik zal eens navraag doen bij training maar VLM heeft nooit een echte voorkeur gehad.

Low timers zijn handig omdat ze (in principe) lang blijven en de rechter stoel dus een lange tijd kunnen bezetten. High timers doen de opleiding versneld en kunnen snel ge-upgrade worden. VLM maakt ook gretig gebruik van contractors vanwege hun flexibele inzet zoals ze bij de VLM nu ontdekt hebben.
 
Zou VLM liever low-timers willen aannemen die net van hun opleiding afkomen dan mensen met redelijk wat uren turboprop ervaring?


Tenzij je een F50 typerating of iets soortgelijks hebt geef ik je weinig kans.
Ik heb het zelf ook al geruime tijd geprobeerd.
Het schijnt dat mensen met meer ervaring eerder eisen gaan stellen en gaan zeuren om hun upgrade.
Erg jammer, want ik denk ook dat ik het er voor een aantal jaren zeer naar mijn zin zou hebben.
Ik had zelfs aangegeven in Liverpool gestationneerd te willen zijn, maar het heeft niets gehoplen.
Een lening heb ik niet meer, dus van dat FO salaris valt best voor een tijd rond te komen.
Zoals ik al zei, erg jammer.

Groeten
 
Tsja, er zullen veel gemiste kansen zijn bij HR en TD want er komen per dag 15 cv's binnen, give or take. Haal daar maar eens de goede uit.
 
Tuurlijk Kebab, dat snap ik ook wel, het is niks persoonlijks tegen de VLM :)
Maar ja, zoals axtive-8 al zegt, in ons zeval zeker 2 goede vliegers die nu elders hun heil zoeken :cool:
 
KLM bijvoorbeeld, morgen in de Telegraaf, scheelt maar één lettertje en het is ook Fokker50. En ook nog eens naar LCY.
 
Het probleem is alleen bij de Blauwe adel, dat je alleen geschikt bent voor het aller aller hoogste niveau, als je je opleiding bij KLS/NLS hebt gevolgt en natuurlijk wiskunde! Al denk ik dat dat eerste meer te maken heeft met het convenant dat KLM met de KLS heeft getekend en waarvoor ze nu ook deels moeten bloeden. Ik denk niet dat er heel veel mensen rondlopen die aan alle eisen zullen voldoen. De tijd zal het leren. Dit lijkt wel meer en meer op een noodsprong want hier was een maandje of twee geleden absoluut nog geen sprake van!

grt
 
Noodsprong is het niet echt want er werden al langer mensen aangenomen. De KLS gebruikt het alleen als slim marketingpraatje dat alleen zíj mensen aan KLM/KLC mogen leveren terwijl dat in werkelijkheid nooit zo is/ is geweest, het preferred supplier-verhaaltje dat ze een ieder aan proberen te smeren.
 
Hoe het zit met een daadwerkelijk contract tussen Stella en VLM weet ik niet, wel weet ik dat wij van Stella komen en na het interview, de psychotechnische keuring bij EPST en eergister de grading bij CAE maastricht, zijn aangenomen (een school genoot en ikzelf). Training begint al over 2 en een halve week en wij gaan inderdaad naar Liverpool.

Ik hoop dat we een super tijd gaan hebben bij VLM!
 
Back
Top