VLM AMS-LCY ?

En of dat nog niet genoeg is: Cityjet heeft ook plannen volgens deze slotlijst informatie:

D AMS CJ8450 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 0530 LCY LCY
A AMS CJ8451 31MAR 24OCT 1234500 088 AR8 LCY LCY 0910
D AMS CJ8452 31MAR 24OCT 1234500 088 AR8 1005 LCY LCY
A AMS CJ8453 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 LCY LCY 1315
D AMS CJ8454 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 1415 LCY LCY
A AMS CJ8455 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 LCY LCY 1540
D AMS CJ8456 30MAR 04APR 1234507 110 AR1 1610 LCY LCY
D AMS CJ8456 07APR 24OCT 1234500 110 AR1 1610 LCY LCY
D AMS CJ8456 06APR 19OCT 0000007 110 AR1 1610 LCY LCY
A AMS CJ8457 24OCT 24OCT 0000500 110 AR1 LCY LCY 1905
A AMS CJ8457 30MAR 23OCT 1234007 110 AR1 LCY LCY 1905
A AMS CJ8457 04APR 17OCT 0000500 110 AR1 LCY LCY 1905

http://www.cityjet.com/

Begrijpen doe ik het ook niet als je hier in een bericht uit oktober al leest dat de tent vol zit:

http://www.uk-airport-news.info/london-city-airport-news-151007.htm


Enig idee waarom ze niet in de slot allocation list summer 2008 van AMS staan?
http://www.slotcoordination.nl/info_sal_display.asp?r=u55&ap=AMS&s=S2008
Zag wel dat AF meer slots heeft gekregen op AMS. Gebruiken ze een deel daarvan ofzo?

Kan ik die city jet info ergens anders vinden?

Thanks!
 
De CJ vluchten staan nog steeds in de daily update slot database op www.slotcoordination.nl maar gelet op de BA vluchtnummers*, die gereserveerd zijn voor de British Airways vluchten ( en die staan nog niet in de daily update) :

- BA 8450 dep: 07:20 AMS - arr: 07:35 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8452 dep: 12:05 AMS - arr: 12:20 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8454 dep: 16:15 AMS - arr: 16:25 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8456 dep: 18:10 AMS - arr: 18:20 LCY RJ100 Sun-Fri

gaat het over dezelfde slots. Dus niet ook nog CityJet op deze route.
Congestie op LCY blijft er volop met alleen al uit AMS 6 x KLC, 12 x VLM en 4 x BA .

* Bron: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=32172&start=75
 
De CJ vluchten staan nog steeds in de daily update slot database op www.slotcoordination.nl maar gelet op de BA vluchtnummers*, die gereserveerd zijn voor de British Airways vluchten ( en die staan nog niet in de daily update) :

- BA 8450 dep: 07:20 AMS - arr: 07:35 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8452 dep: 12:05 AMS - arr: 12:20 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8454 dep: 16:15 AMS - arr: 16:25 LCY RJ100 Mon-Fri
- BA 8456 dep: 18:10 AMS - arr: 18:20 LCY RJ100 Sun-Fri

gaat het over dezelfde slots. Dus niet ook nog CityJet op deze route.
Congestie op LCY blijft er volop met alleen al uit AMS 6 x KLC, 12 x VLM en 4 x BA .

* Bron: http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?t=32172&start=75


Thanks Eudokia. Schrok me al rot. Gewoon KLM, VLM en BA dus. Goed nieuws!
 
Hoeveel pax mag je vanaf LCY naar AMS in je RJ100 stoppen?

tnx in advance

Ik denk dat we die route wel kunnen doen met 110 pax o/b. LCY-EDI doen we ook met een full load en die route is iets van 330 mile. (straight line via internet)
LCY-AMS is daar iets van 220 mile. Dus moet zeker mogelijk zijn.

Hoeveel gaan er eigenlijk bij jullie (cityjet neem ik aan) in de 85's?
 
In de tijd van de 146 scheen het nogal eens passen en meten te zijn geweest maar tegenwoordig met de RJ's kan het altijd vol (dus max ca. 90), alleen als de baan op LCY of FLR nat is moet je ff goed in de tabellen kieken of het allemaal kan.

Maarruh.. sinds jullie geen last meer van ons op LCY-MAD hebben :biertje: kunnen jullie daar wel vol heen?

joe
 
In de tijd van de 146 scheen het nogal eens passen en meten te zijn geweest maar tegenwoordig met de RJ's kan het altijd vol (dus max ca. 90), alleen als de baan op LCY of FLR nat is moet je ff goed in de tabellen kieken of het allemaal kan.

Maarruh.. sinds jullie geen last meer van ons op LCY-MAD hebben :biertje: kunnen jullie daar wel vol heen?

joe

Van welke tabellen maken jullie gebruik dan? Want in onze tabellen zit er geen verschil tussen wet of droog vanwege de grooved runway.
 
Het enige met een wet runway is het verschil bij de t/o planning in de split tussen V1 en VR die groter is. Verder max 10 knots cross wind on t/o en max (standing) water depth is 13mm. Daarnaast ook nog een actuele Performance Card aanvragen die rekening houd met de standing water depth. (tot die max 13mm)

Verder geen tabellen ofzo. Echte contaminated runways da's andere zorgen...

En qua wet runway's (standing water) bij landing; niet zacht neerzetten. :biertje:
 
Ok thnx, raar want standing water depth 13mm zal je dus nooit lukken op een grooved runway....of zie ik het nou helemaal verkeerd?
 
Last edited:
Ok thnx, raar want standing water depth 13mm zal je dus nooit lukken op een grooved runway....of zie ik het nou helemaal verkeerd?

Klopt, is ook alround richtlijn/operatie. (SOP's) We hebben geen aparte tabellen voor LCY qua Wet performance behalve die normale performance tabellen waar je zowel dry als wet (alleen V1/VR split) uit kan halen. (verhaal hierboven)
 
Ok dan snap ik hem, voor de fokker gebruiken we de flygprestanda tabellen, die zijn per veld per baan berekend, en op LCY was er dus geen verschil. Groetjes
 
Off topic, maar wel related aan de LCY congestie:

CityJet still considering Shannon - London City Airport route
03.12.07

The Shannon Airport Authority is still in talks with CityJet about starting a new service between Shannon and London City Airport early next year, according to Irish press reports. If it comes off, the new service would go some way to helping to replace the Aer Lingus Shannon - Heathrow route, which will end on January 14.
A spokesman for CityJet confirmed that talks between the airline and the airport were ongoing, but said any final decision would be made by CityJet's parent company, Air France. A CityJet service from Shannon to Charles De Gaulle airport in Paris is also being considered.
He said: ''We have identified a gap in the market, but we need to know if there is a market for us in that gap. Market research is being conducted and we are looking at the availability of aircraft. Then there is the question of the number of flights that could be provided.'
'CityJet is not a low-cost airline and it is not Aer Lingus. It is a quality business service. We are looking at the facts and figures of the Shannon-to-London route, and looking at the connectivity issue. They are all part of the mix - all options are on the table, but no final decision has been made yet.'
 
Congestie, hmmm.

het komt ook wel eens voor dat ik als enige op de ramp sta ergens midden op de dag. Er is nog ruimte voor veel meer vluchten. Het zijn de piektijden die stamp en stamp vol zitten.......
 
Mee eens..

Geeft af en toe wel een mooi plaatje: vier achter elkaar bektrekkende RJ's/Fokkers op de baan.
 
Mee eens..

Geeft af en toe wel een mooi plaatje: vier achter elkaar bektrekkende RJ's/Fokkers op de baan.

Klopt! Stond laatst weer op die kl*te remote stands (13 volgens mij) met verder alle stands bezet, businessjets in and out plus 4 F50's van VLM en een RJ wachtend op de taxiway, twee a/c holding at M and 1 on approach. WOW!

En dan sta je soms off-peak in je uppie. Meestal niet lang, maar toch...
 
En of dat nog niet genoeg is: Cityjet heeft ook plannen volgens deze slotlijst informatie:

D AMS CJ8450 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 0530 LCY LCY
A AMS CJ8451 31MAR 24OCT 1234500 088 AR8 LCY LCY 0910
D AMS CJ8452 31MAR 24OCT 1234500 088 AR8 1005 LCY LCY
A AMS CJ8453 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 LCY LCY 1315
D AMS CJ8454 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 1415 LCY LCY
A AMS CJ8455 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 LCY LCY 1540
D AMS CJ8456 30MAR 04APR 1234507 110 AR1 1610 LCY LCY
D AMS CJ8456 07APR 24OCT 1234500 110 AR1 1610 LCY LCY
D AMS CJ8456 06APR 19OCT 0000007 110 AR1 1610 LCY LCY
A AMS CJ8457 24OCT 24OCT 0000500 110 AR1 LCY LCY 1905
A AMS CJ8457 30MAR 23OCT 1234007 110 AR1 LCY LCY 1905
A AMS CJ8457 04APR 17OCT 0000500 110 AR1 LCY LCY 1905

http://www.cityjet.com/

Begrijpen doe ik het ook niet als je hier in een bericht uit oktober al leest dat de tent vol zit:

http://www.uk-airport-news.info/london-city-airport-news-151007.htm

CityJet is WX. CJ is CityFlyer, als ik me niet vergis is dat de maatschappij die onder de vlag van BA vliegt. Dus geen cityjet slots op LCY-AMS.
 
wijze woorden van bennie appel, lijkt me ook een beetje raar als cityjet hun 'eigen' maatschappij de KLM zou gaan zitten te beconcureren op de LCY AMS route. Alhoewel ik het niet erg zou vinden, persoonlijk.
 
Back
Top