VLM AMS-LCY ?

capt. Kebab

New member
Wat gaan we nou beleven? Geruchten van drie keer per dag naar LCY vanaf AMS. We horen binnekort wel of het allemaal waar is.......
 
VLM Airlines start lijndienst tussen Schiphol en Londen City

17-02-2005

ROTTERDAM - VLM Airlines voegt met ingang van maandag 4 april opnieuw een opvallende nieuwe route toe aan het netwerk: Amsterdam - London City. Het gaat om drie dagelijkse vluchten, gericht op de zakelijke reiziger, die uitsluitend op werkdagen worden uitgevoerd. De maatschappij vergroot hiermee de concurrentie met KLM, dat al op deze route vliegt.

In december kondigde KLM op haar beurt al aan op de route Rotterdam - Londen City te gaan vliegen, die al jarenlang door VLM Airlines wordt bediend. Daarop verhoogde de Belgische maatschappij de frequentie naar tien keer per dag.

VLM Airlines is momenteel de meeste geziene luchtvaartmaatschappij op het zakenvliegveld, even buiten het Londense stadscentrum. Vanaf 4 april voert VLM dagelijks 82 vluchten uit van en naar Londen City, met acht bestemmingen: Antwerpen, Brussel, Rotterdam, Amsterdam, Luxemburg, Liverpool, Manchester en Jersey. VLM Airlines voert alle vluchten uit met Fokker 50’s.

“We hebben een sterke reputatie op de zakelijke markt in de verschillende landen waar we actief zijn”, zegt Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines. “Zeker in Nederland hebben we een reputatie opgebouwd als bijzonder punctuele en zeer betrouwbare luchtvaartmaatschappij die zakelijke reizigers vervoert naar hartje Londen.”
 
New route for VLM Airlines: Amsterdam - London City

Antwerp, 17 February 2005 - VLM Airlines is extremely proud to introduce the latest addition to its network: the new Amsterdam - London City service. As from Monday 4th April 2005, VLM Airlines will start operating 3 daily flights between Amsterdam and London City.

For the past 10 years, VLM Airlines has built a strong reputation on the Dutch market with its Rotterdam to London City service, a route that now offers 10 daily flights between these two cities.

The decision to start with/launch the Amsterdam - London City route is a well determined choice, and one that fits in perfectly with the strategy and vision of the airline: offering a time efficient and qualitative product to the business passengers. This new route also further strengthens the position of VLM Airlines as the leading carrier at London City Airport, operating 82 flights per weekday.

"We have a strong reputation within the business communities in the various countries we operate", comments Johan Vanneste, Managing Director of VLM Airlines. "Especially within The Netherlands, we have obtained a reputation of being an extremely punctual and highly reliable airline that flies demanding business people to the heart of London".

For business passengers flying from Amsterdam to London, London City Airport offers short check-in times (20 minutes prior to departure) and swift boarding and disembarkation procedures, making the travel experience a fast and efficient one. The airport is also a perfect alternative to the big congested airports such as Heathrow, Gatwick and Stansted.

Furthermore, VLM Airlines has an excellent punctuality track record. Last year 92% of all flights on the network departed on time, and even more arrived on time, bringing the airline to the top on punctuality within Europe. "This is of course highly appreciated by our business passengers, who rely on us to get them to their destination on time" ads Johan Vanneste.

VLM Airlines offers full onboard service and is well known for its courteous, professional and friendly crew. The catering on board is free of charge and of a high quality, offering fresh sandwiches to all passengers. Tea and coffee are served in china cups and for those passengers who want to relax after a hard day's work, a beer or a glass of wine are all part of the service.


From Amsterdam to London City
DAYS DEPARTURE ARRIVAL FLIGHT
12345 07:45 08:00 VG 213 (From 04APR2005)
12345 11:00 11:15 VG 217 (From 04APR2005)
12345 18:05 18:20 VG 225 (From 04APR2005)

From London City to Amsterdam
DAYS DEPARTURE ARRIVAL FLIGHT
12345 08:00 10:20 VG 214 (From 04APR2005)
12345 15:15 17:35 VG 222 (From 04APR2005)
12345 18:50 21:10 VG 226 (From 04APR2005)

1 Monday | 2 Tuesday | 3 Wednesday | 4 Thursday | 5 Friday
6 Saturday | 7 Sunday

Bron: FlyVLM.com
 
Wij krijgen er ook nooit genoeg van, we gaan elke dag weer.




VLM Airlines: succesvol in een niche van de markt

20-02-2005

ANTWERPEN - Van bekendheid onder het grote publiek is geen sprake. Van uitgebreide reclameuitingen evenmin. Toch weet VLM Airlines dagelijks een hoge vluchtfrequentie in stand te houden op diverse routes van en naar Londen City. Luchtvaartnieuws sprak op het Antwerpse hoofdkantoor van de maatschappij met Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines.

Vijf vluchten per dag tussen Antwerpen en Londen City. Plus vijf tussen Brussel Zaventem en Londen City. En zelfs tien keer per dag Rotterdam - Londen City. Met ingang van 4 april komt daar de route Amsterdam - Londen City bij. Er zijn ook vluchten naar Liverpool, Manchester, Jersey, Southampton, Hamburg en Luxemburg. De veertien Fokker 50's in de vloot zijn nog maar net afdoende. "Dit aantal is precies genoeg", zegt Johan Vanneste. "Maar het is krap. Als er een kans komt om een nieuwe Fokker 50 aan de vloot toe te voegen gaan we daar zeker serieus op in." Het tekent de ambitie van de luchtvaartmaatschappij. "Stilstand is achteruitgang", verklaart Vanneste. "We kijken voortdurend naar mogelijkheden om het netwerk uit te bouwen. Of vluchtfrequenties te verhogen. Want veel vluchten, daar houden zakenreizigers van."

Het woord is gevallen. Zakenreizigers. Daar richt VLM Airlines zich op. Advertenties worden niet geplaatst in de grote publieksbladen. Geen reclame in bushokjes of op het station. Wel in zakenreisbladen, financiële kranten of via Kamers van Koophandel. "Daarmee bereiken we onze doelgroep, legt Vanneste uit. "Mensen die voor zaken op reis gaan. Die hebben geen zin om veel tijd te verliezen op grote luchthavens. Die willen kiezen uit meerdere vluchten per dag. Vooral de tijdsbesparing vinden onze klanten belangrijk. In feite is dat wat we verkopen: tijdwinst."

Terwijl 'no frills' maatschappijen als paddestoelen uit de grond schieten houdt VLM Airlines vast aan het 'full service' concept. Aan boord een hapje en drankje, zonder bijbetaling. Vanneste: "Dat daar een duurder prijskaartje aan hangt in vergelijking met low cost maatschappijen is van minder groot belang. Onze passagiers hechten waarde aan punctionaliteit, maar zeker ook aan comfort."

Europese maatschappij
Vanuit Nederlands oogpunt gezien vliegt VLM Airlines vanaf Rotterdam. Belgische reizigers zien de luchtvaartmaatschappij meer als een middel om vanuit België naar Engeland te vliegen. Toch zijn Rotterdam, Antwerpen en Brussel in werkelijkheid bestemmingen van VLM Airlines. Want hoewel het hoofdkantoor op de bakermat Antwerpen Airport is gevestigd, het kloppend hart van VLM Airlines ligt op Londen City. Vanaf deze stadsluchthaven voert de maatschappij, inclusief de nieuwe route naar Amsterdam, 82 vluchten per dag uit. Daarmee is VLM Airlines met afstand de grootste gebruiker van City Airport. "Oorspronkelijk staat VLM inderdaad voor Vlaamse Luchttransportmaatschappij", zegt Vanneste. "Maar daarvan is in de huidige situatie geen sprake meer. VLM Airlines heeft een Nederlandse eigenaar, een Belgische AOC (Air Operator's Certificate, red.) en een thuisbasis op Londen. We zijn een Europese maatschappij. Ik denk dat VLM Airlines in Europa het meest optimaal gebruik maakt van de vrije luchtvaartwetgeving die de EU tegenwoordig kent."

Passagiersstatistieken laten sinds de oprichting van VLM elk jaar stijgende lijnen zien. In het eerst jaar (1993) vervoerde de luchtvaartmaatschappij 23.000 passagiers. In 2004 bleef de teller pas steken op 554.000. In 2003 beschikte VLM Airlines over tien vliegtuigen, inmiddels zijn dat er al veertien. Ook heeft VLM Airlines als uitzondering op de regel geen brandstoftoeslag ingevoerd. Gaat de crisis in de luchtvaartwereld dan volledig aan de onderneming voorbij? Vanneste: "Natuurlijk hebben bijvoorbeeld de hoge olieprijzen financiële gevolgen voor VLM. Die drukken de resultaten zonder meer. Je kunt ook niet stellen dat de afgelopen jaren makkelijk zijn geweest. Vooral in de periode eind 2002 tot en met begin 2003 ging het niet zoals gewenst. Maar daar zijn we gelukkig goed doorheen gekomen. VLM Airlines bevindt zich in een niche van de markt. Maar omdat we ons in die niche goed hebben gepresenteerd kunnen we terugvallen op een groot aantal steeds terugkerende passagiers. Waaronder veel mensen uit de top van het zakenleven. En daar zijn we zeer trots op."

Eigen inzicht
Ondanks de recente groei blijft VLM vergeleken met KLM een onderdeurtje. In april lopen de vliegbedrijven elkaar frontaal tegen het lijf. KLM lanceert in die maand een nieuwe route tussen Rotterdam Airport en Londen City. VLM Airlines begeeft zich vanaf april op onbekend terrein door de start van een lijndienst tussen Schiphol en Londen City. Toch ontkent Vanneste dat de plannen van VLM Airlines een reactie zijn op de voornemens van het grote Air France/KLM. "Wij verwachten dat er voldoende markt is om ook op het traject tussen Londen City en Amsterdam succesvol te zijn. Dat is niet iets van de laatste tijd. Die plannen voor een Schipholroute bestaan al jaren. We denken dat we nu het goede moment gekozen hebben om er ook daadwerkelijk mee van start te gaan. Onze keuzes worden niet bepaald door initiatieven van KLM. VLM Airlines bouwt naar eigen inzicht aan de ontwikkeling van haar hub."

Gegevens VLM Airlines:

Thuisbasis: Londen City
Bestemmingen: Rotterdam, Antwerpen, Brussel, Liverpool, Manchester, Jersey, Southampton, Hamburg, Luxemburg en Amsterdam (april)
Vloot: veertien Fokker 50's
Omzet (2003): 60,7 miljoen euro
Aantal vervoerde passagiers (2004): 554.000
Aantal personeelsleden: 367

Door Steven van den Berg
 
VLM Airlines twaalf keer per dag op route AMS-LCY

VLM Airlines twaalf keer per dag op route AMS-LCY

Hallo VLM'ers e.a.

Nu lees ik dat VLM nog vaker tussen AMS en LCY gaat vliegen.
Denkt men KLM even weg te kunnen werken of is de vraag echt zo groot bij VLM?
Hoe kan het toch dat VLM met gemak die slots bemachtigt?...waarschijnlijk gaat het hier alleen om dagslots en dat blijkt dus niet echt een probleem te zijn.
Maar toch wel een flinke uitbreiding. Lees ik nu 16 kisten?...of is dat met denim inhuur meegerekend?



Bron: Luchtvaartnieuws

VLM Airlines twaalf keer per dag op route Amsterdam-Londen City

31-08-2006

AMSTERDAM - Vanaf maandag 18 september zal VLM Airlines op werkdagen twaalf vluchten aanbieden tussen Schiphol en London City Airport. Nu zijn dat er nog zes. Tijdens het weekend worden er op zondag drie vluchten uitgevoerd en op zaterdag één. Dat maakte de regionale luchtvaartmaatschappij donderdag (31 augustus) bekend. De vluchten worden in hoge mate afgestemd op de zakenagenda’s van de passagiers.

Met vijf vluchten die vertrekken vanuit Amsterdam tussen 07.00 uur en 10.00 uur ‘s ochtends en vijf vluchten die vertrekken tussen 16.00 uur en 19.30 uur, wordt aan zakenreizigers een grote flexibiliteit geboden. Dankzij deze extra vluchten stationeert VLM Airlines twee extra Fokker 50’s op Schiphol, waardoor in totaal vier vliegtuigen hun standplaats hebben op deze luchthaven. In totaal heeft VLM Airlines zestien Fokker 50’s in de vloot.

Nog onlangs kondigde VLM Airlines aan de capaciteit op deze route per 4 september uit te breiden tot negen vluchten per dag. “Bij het analyseren van de toekomstige boekingen zagen we een spectaculaire groei op de route Amsterdam-London City. Dit deed ons besluiten nóg meer vluchten in te zetten op deze route”, zo licht managing director Johan Vanneste van VLM Airlines dit besluit toe.
 
ehm tja blijkbaar weet VLM genoeg zakenmensen aan te spreken met hun produkt dat er sprake is van een groeiende markt.Service en punctualiteit is de kracht van de VLM. Ze zijn niet voor niets een van de best ontime performance-presterende maatschappijen op AMS en bezettingsgraad is na een jaar al profitable(..) met een marktaandeel van 5 procent op de Amsterdam-Londen route
op Amsterdam is er steeds minder sprake van een "kleine" dreumes.
Awel negewone plezante maatschappij

garoeten
 
Oude doos.....

Oude doos.....

Met drie keer per dag begonnen. Hoeveel vluchten zijn het (bijna) twee jaar later?
 
klopt het dat er in februari RTM-MAN gevlogen gaat worden..

k
 
Ja dat klopt, vanaf 26 februari:


From Rotterdam to Manchester

VG201 0720 0755 Days 12345..
VG207 1805 1845 Days 12345.7

From Manchester to Rotterdam

VG202 0825 1100 Days 12345..
VG208 1910 2145 Days 12345.7
 
Het wordt druk.......

Het wordt druk.......

British Airways start lijndienst tussen Londen City en Amsterdam

26-11-2007

LONDEN - British Airways start op 6 maart 2008 een lijndienst tussen Londen City Airport en Amsterdam. Dochtermaatschappij BA Cityflyer voert de route vier keer per dag uit met een Avro RJ100. British Airways gaat op de route de concurrentie aan met VLM Airlines en KLM cityhopper, die met Fokker 50’s naar de populaire zakenluchthaven vliegen.

British Airways vliegt reeds naar Amsterdam vanaf de Londense luchthavens Heathrow en Gatwick.

De maatschappij maakte ook bekend vanaf Londen City naar Rome, Barcelona en Nice te gaan vliegen.
 
En of dat nog niet genoeg is: Cityjet heeft ook plannen volgens deze slotlijst informatie:

D AMS CJ8450 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 0530 LCY LCY
A AMS CJ8451 31MAR 24OCT 1234500 088 AR8 LCY LCY 0910
D AMS CJ8452 31MAR 24OCT 1234500 088 AR8 1005 LCY LCY
A AMS CJ8453 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 LCY LCY 1315
D AMS CJ8454 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 1415 LCY LCY
A AMS CJ8455 31MAR 24OCT 1234500 110 AR1 LCY LCY 1540
D AMS CJ8456 30MAR 04APR 1234507 110 AR1 1610 LCY LCY
D AMS CJ8456 07APR 24OCT 1234500 110 AR1 1610 LCY LCY
D AMS CJ8456 06APR 19OCT 0000007 110 AR1 1610 LCY LCY
A AMS CJ8457 24OCT 24OCT 0000500 110 AR1 LCY LCY 1905
A AMS CJ8457 30MAR 23OCT 1234007 110 AR1 LCY LCY 1905
A AMS CJ8457 04APR 17OCT 0000500 110 AR1 LCY LCY 1905

http://www.cityjet.com/

Begrijpen doe ik het ook niet als je hier in een bericht uit oktober al leest dat de tent vol zit:

http://www.uk-airport-news.info/london-city-airport-news-151007.htm
 
die nemen alle cityhopperslots (airfrance/klm operated by..) maar wees gerust, VLM zal gepast antwoord geven.

garoeten
 
In dát geval zou ik er maar een slordige 10% extra/extra-fuel bijdonderen... zet het maar onder het kopje:

'Via Charlie vacate at A, no release from London', 'you're no. 6', 'Give way to BA...' ... enz...
 
Last edited:
VLM hoeft zeker niet bang te zijn voor concurrentie, ik vraag me alleen af wat die jumbolino nog op RTM doet. Asap naar AMS met dat ding zou ik zeggen!

grt
 
Back
Top