vliegtuig huren in de states

milehigh

New member
beste vliegers,

ik ga over een maandje weer eens naar de states en ik zou graag willen weten wat er tegenwoordig allemaal bij komt kijken als ik daar een vliegtuigje wil huren, ik ben zowel jaa als faa gebrevetteerd, het gaat mij meer om zaken omtrend de verzekeringen, die nieuwe tsa foreign pilot training regels en checkout enzo.

moet ik bij een checkout ook al mijn bio-gegevens afstaan? (mugshot en irisscan, fingerprint en dna bende)

alvast bedankt voor eventuele reacties

m.h.
 
Jo,

ik heb afgelopen jaar een paar x gehuurd in de usa.
zover ik begrijp heb je geen probleem omdat je al een FAA brevet hebt. ik had er ook 1 en geen probleem.
1 checkout en dat was het. geen tsa problemen.
enige wat die verhuurder wilde dat ik com2 op 121.5 had staan dat was alles.

k.
 
vwb die bio.

je moet nu een paspoort hebben uitgegeven na 1995(check dat jaar effe). en als je de usa binnenkomt moet je je vingerafdruk doen als je door customs gaat.

daz alluz

k.
 
Ik zou ook een zgn. "renter's insurance" nemen. Kost $1000 per jaar, maar is na een maand, of misschien wel 1 week, weer op te zeggen. Kijk eens bij avemco, heb ik goede ervaringen mee.

De USA kennen "subrogation", komt erop neer dat de verhuurders' verzekering de geleden schade op jou verhaalt, ook als het buiten jouw schuld is....

Kliko said the rest!

suc6, waar ga je ergens heen?
 
KLIKO said:

enige wat die verhuurder wilde dat ik com2 op 121.5 had staan dat was alles.

k.

Was dat voor onmiddellijke ELT herkenning/?? (Harde landingen tijdens check out... heheheheh)

Ciao Steef
 
hahahaha die steef.

hoe is die light twin!!!
de eerste landing in een brommertje was idd dramatisch slecht. die checkout vlucht had ik 6 landingen nodig om het weer een beetje te laten lijken.was trouwens in LAL

k.
 
EL Stevo said:
Was dat voor onmiddellijke ELT herkenning/??

Ciao Steef

Doet me denken aan een nachtelijke landing op SPL een paar jaar terug in de Tsjiefteen.. :grijns:

ook die nacht..

SPL ground: **** 14A, taxi via blabla en blabla to the ramp.

El Stevo: moeten we zover om fietsen?

SPL ground: " zeg, als de taxi clearence je niet bevalt, taxi je maar over het gras naar de ramp met die kleine kist! :grijns:

De beste man had duidelijk zn koffie shot nog niet gehad die nacht.

Naar je zin gehad in Cancun?
 
Last edited:
Yo....

Kliko: mijn captain vroeg zich af welke eikel de 767 nou een light twin noemde....... Toen ik zei dat je in die 747 achter ons zat, had ie het wel door....

76 wereldbak, mooie operatie, wat wil je nog meer.../?

FD..... ten eerste was het een F406 en die taxiroute had een stuk korter gekund met een 180 backtrack......

Cancun was geweldig, weer ouderwetse habbits opgehaald (Outback, Johny rocket etc.....)

Mzzzzlsss Steef
 
406 dan..

Drop maar ff mailtje als je weer naar cun gaat. Geen flauw idee wanneer wij er weer zitten.

FD
 
altijd weer mooi dat off topic gelul..

bedankt voor de serieuzere replies,

ik ga een klein weekje naar atlanta voor een wedding van een andere airworker. en als ik er toch ben kan ik beter een checkout in een crashna152 doen, verzekering betalen en tig touch&goes maken in 1 a 2 uurtjes solo, dan ben ik altijd nog goedkoper uit dan een uur sep in nederland... of niet? ik zou best graag in een seminole voor 175$ willen vliegen, maar ik ben bang dat die oplichters me dan na 5uur checkout nog niet solo laten gaan.

m.h.

(van die verzekering begrijp ik nog steeds niet zoveel, kan je niet gewoon een kleine bijdrage bij de aircraft rental doen, per uur?)
 
Vraag het aan de school. Over het algemeen kan dat. Als je AOPA lid bent (kost je 30 dollar per jaar ofzo) heb je ook een verzerkering..

Als je geen les neemt, en al een brevet hebt, hoef je je geen zorgen te maken over background checks.

have fun!
 
Andre en milehigh:

op die link staan 2 verzekeringen:
a) liability (poperty and persons) en
b) aircraft damage.

Ik had a) maximum converage en b) 75,000 A/C value.
Samen 1090 dollar. Kun je dus na 1 maand, misschien ook wel na een week, cancellen.

Onder aan de pagina staan gewoon wat combinatie pakketjes.

En over automatisch verzekerd zijn via AOPA, dat is levensverzekering etc voor jezelf, niet voor hetgene avemco biedt.

Moet wel zeggen dat 99 % vd mensen deze verzekerignen niet nemen, maar ik neem dat risico dus niet!

Luchtvaart != risico ;)

Sommige scholen bieden je idd voor enkele dollars per uur hetzelfde aan, maar niet alle. En pas op met wat ze bieden, heb ook al een school gehad met $ 7000 eigne risico, niet af te kopen. Schiet je dus niets mee op. LEES DE POLIS!

Suc6!
 
Back
Top