Vliegschool/club bij New York City

Laat ik nu zelf gevlogen hebben bij de NY Flying Club, alleen die bestaat niet meer. De hele luchthaven eigenlijk niet meer (Linden, NJ) maar probeer Teterboro of Camden (NJ) eens.
 
Century Air

Century Air

Hoi!

Eentje die ik zeker kan aanraden is Century Air in Essex County Airport (part 141) in New Jersey. Ik heb hier mijn opleiding gevolgd en kom hier nog regelmatig terug om te vliegen. Goed onderhouden vloot (Cessna en Pipers) en goede instructeurs.

De lokatie is handig te bereiken met de bus vanuit de stad.

Kijk op www.centuryair.com
En op www.ericschouten.com/flightdreams

Daar zie je wat foto's van de school..

Als je meer wilt weten vraag het gerust..

Wat wil je gaan doen?

Groeten,
Eric
 
Als ik op NY vlieg ga ik meestal ook naar Essex County (Caldwell) Airport in Fairfield, NJ.

Is inderdaad het beste voor vluchten richting NYC. Maar check gewoon alle scholen uit als daar bent. Loop binnen en vraag of je naar de flightline mag (wel brevet meenemen en je paspoort) en vraag naar de prijslijst.

Velden als TEB zijn een stuk duurder en je reistijd vanuit de city is ongeveer 25 min. naar CDW met de auto.

Een andere website is bijv. www.macdan.com en www.flyingclub.org ook op CDW.

Is trouwens Century niet het oude CFA? Die ripte vroeger toch alle buitenlandse piloten af? Een of andere Larry(?), die daar tierend rondliep??

Probeer ook de website van het vliegveld zelf eens.

Succes
 
Last edited:
Hi Again,

Century Air is (gelukkig ;-) )niet het oude CFA, CFA is/was Caldwell Flight Academy, inderdaad een duistere vliegschool die niet als goed bekend stond. Century was oorspronkelijk gevestigd op Morristown Airport, daar heb ik ook mijn opleiding gedaan, maar vanwege de vele jets die daar nu komen is het allemaal wat duurder geworden aldaar. Dus zijn ze naar Caldwell gegaan, Zelfde letter combinatie echter totaal ander soort school...Century staat als goede academy bekend, en eigenlijk lijnrecht tegenover CFA...maar je bent niet de eerste die deze verwarring maakt...

Groeten,
Eric
 
Tnx voor de reacties.

Eric: Ik ga een week op vakantie naar NYC en het leek mij dus wel gaaf om daar in de buurt een kistje te huren (al dan niet met instructeur) en dan langs NYC te vliegen.

Maar volgens mij kun je toch niet zomaar met je JAA PPL een N-geregistreerde kist huren.

Mzzl,
Froggy
 
Froggy,

Volgens mij als je toch een instructeur meeneemt maakt het allemaal niets uit toch? Dan vlieg je gewoon een uurtje dual op een N-kist. Ik zou zeker aanraden om de VFR-corridor met instructeur te doen these days hehe... Je kan gewoon nog langs Manhattan vliegen, up the Hudson, magnificiant!!!

Wanneer ga je? Ik ben 1 november nog een dagje bij Century kan eventueel wat voor je regelen..

Groeten,
Eric
 
KHPN

KHPN

Froggy, ik kan Weschester Airport (KHPN) van harte aanbevelen. Je bent van harte welkom om met mij mee te vliegen rond New York. Als je links wilt zitten, ga dan met een van de instructeurs.

IK heb alle vele vluchten rondom Manhattan gemaakt, door Hudson River Corridor, soms East River. Je kunt de VFR corridor nemen tot 1200 ft, maar mijn voorkeur is gecontroleerd te vliegen met Class B clearance.

De vliegschool heeft gloednieuwe Cessnas en als je wilt kun je een hageltje nieuwe C182 Skylane met G1000 glass cockpit vliegen. Stuur me een PM voor meer informatie.
 
check ff www.caldwellflight.com, is idd CFA, maar is geen duistere boevenbende maar een goeie school met betere tarieven als bij macdan, spreek uit eigen ervaring, en Larry is idd nog geen reet veranderd, maar is wel een faire kerel..succes!

je kan ook naar long island rijden en dan naar farmingdale class D, onder de class B paraplu van JFK, daar zitten zat vliegscholen waar je wel een kistje met instructeurs kan huren, kost ong overal hetzelfde..
 
(oh mijn god...Larry...ik was die naam helemaal vergeten.
Die goede oude tijd...het huis in Butler..en later in Sparta.)


Qua bereikbaarheid vanuit NYC zijn Teterboro (TEB) en Caldwell (CDW) inderdaad het gunstigste. (80W/46W)

CDW ligt vlak naast de Willowbrook Mall, dus als je na het vliegen nog wat wil shoppen...
Op 46W zit vlakbij het vliegveld ook nog een Jose Tejas (populair Mexicaans restaurant)

Qua scholen op CDW zal het elkaar allemaal niet veel ontlopen.
Zowel over Mac Dan, Century en CFA zijn goede en slechte dingen te zeggen. Als je er echter alleen heen gaat om een rondvluchtje te maken zou ik gewoon op de prijs afgaan.(Ik dacht wel dat Mac Dan de duurdere was)

(Linden is volgens mij nog gewoon open maar is vanuit NYC wat moeilijker te bereiken.)

Wat betreft de bereikbaarheid van Westchester; het is wel wat verder weg uit NYC maar ook een erg leuk vliegveld.
En samen vliegen met een andere 'airworker' kan natuurlijk erg gezellig en voordeliger zijn.
 
Last edited:
Alien Flight Rule

Alien Flight Rule

"Slecht" nieuws, zeer recentelijk is een nieuwe wet (Alien Flight Rule) ingegaan in de VS waardoor je als non-US citizin niet zomaar een vliegtuig mag besturen met een instructeur. Voordat je een trainingsvlucht bij een vliegschool wilt maken *waarbij je logbook wordt afgetekend* moet de vliegschool eerst een foto van je maken, je laatste 5 jaar aan adresgegevens en meer opgeven (visum info etc.) aan een nieuwe veiligheidsagency. Een paar dagen later krijg je approval (of niet) en kan je met een vliegles van start gaan.

Let hier dus op!...

Meer info:
http://www.aopa.org/whatsnew/newsitems/2004/041020tsa_notice.pdf

UPDATE:
Ik heb het document snel doorgelezen, en de regels zijn wat soepeler als je al in het bezit bent van een FAA of JAA certificate.. in ieder geval tot 19 december 2004.
 
Last edited:
Hoi Eric,

Tnx voor de info maar helaas gaat m'n reis naar NYC niet door :( , maar ik zal er rekening mee houden als ik een keer ga vliegen in de VS.

gr Froggy
 
Back
Top