Vliegmedisch JAR-FCL1 of JAA1?

Fenceman

New member
Gegroet mensen,

Ik heb een vraag over een initiele vliegmedische keuring. Op dit moment zit ik in Valkenburg in de opleiding tot officier luchtvaartnavigator en wordt vrijdag 02-07 gebrevetteerd. Zoals iedereen weet gaat Valkenburg dicht, ik heb daarom de keuze gemaakt om naar de KLS te gaan, ik heb daar alle selectie rondes doorlopen en moet alleen nog vliegmedisch worden goedgekeurd. Volgens de KLS kan ik mijn JAA1 keuring (die ik bij de MLD heb gedaan) niet overzetten naar JAR-FCL1 keuring (die de KLS nodig heeft).

Weet iemand toevallig wat precies het verschil is tussen deze twee keuringen, misschien heeft iemand er ervaring mee met "militaire keuringen" om te zetten naar "burger keuringen".

bvd,

Steven
 
Fenceman,

Bestaat daar ook een brevet voor, voor 'luchtvaartnavigator'?Nooit geweten.

Bel eens naar één van de medische keuringsinstituten. Wellicht dat ze daar er iets over weten. Misschien kun je je militaire keuring omzetten naar JAR-FCL1 Klasse1 door wat aanvullende keuringen laten doen. Mijn Klasse2 keuring kon ik zo in ieder geval uitbreiden naar Klasse1.

gr Froggy
 
Ik heb in het pré-JAR tijdperk (1997) wel een gelijkstelling gekregen voor de militaire medische keuring naar B1 gehad. Toen n werd alles nog bij het NLRGC in Soesterberg gedaan en was één telefoontje genoeg...
Hoe het nu zit weet ik niet maar ik zou het bij IVW navragen.
 
Ik denk dat het te maken heeft met geld. De militaire keuring kon je om laten zetten, als je er maar voor betaalde. Je moest dan bij de keuring een formulier tekenen en geld meebrengen en dan werd het dezelfde dag voor je afgetekend.

Ik zou het NLRGC en de IVW even bellen.
 
Ik heb toendertijd helemaal niks betaald... Gewoon een krabbel en stempel van de keuringsarts. Werd terplekke gedaan.
Met dank aan defensie die me toen een initiële B1-keuring hebben bespaard.
 
Back
Top