Vliegen op Curacao

Buuz

New member
Allen,

Binnenkort vertrekken wij naar Curacao voor een lekkere vakantie :cool:. Nu leek het mij geweldig om het eiland ook eens vanuit de lucht te verkennen!

Hebben jullie enig idee of en waar je daar met je JAA PPL een 172 kan huren?

Thanks!
 
Er staat wel wat kistjes maar die zijn allemaal N-geregistreerd en kun je dus niet als PIC vliegen met JAA papieren. Je kunt uiteraard wel met een instructeur vliegen daar.
BonAeroClub vliegt ook vanaf Curacao en ze kunnen je ook wel helpen aan andere adresjes. Ook op google is genoeg te vinden.

http://www.bonaeroclub.com/

Veel plezier.
 
Mooi!

Dat zijn alvast twee adressen, bedankt allebei!

Ik heb de Aeroclub Curacao in ieder geval een mailtje gestuurd om wat meer info van ze te krijgen, hun website is niet erg scheutig met informatie.

Ach, en wat betreft het niet als PIC vliegen, daar was ik eigenlijk al vanuit gegaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze een vreemde met slechts 65 uur in z'n boekje niet zomaar een kist meegeven ;)

Is helemaal niet erg, betekent dat ik gewoon wat meer vluchtjes moet maken om de hele family een island-tour te geven :D
 
@ Dogleg: Ik zie dat je bij de KLM vliegt op de MD-11. Ben je toevallig op 9 mei ingeroosterd voor Curacao?
 
Een antilliaanse piloot heeft mij eens verteld dat je wel met je JAA op een PJ kist mag vliegen. Het zou niet uit moeten maken dat je maar 65 uur hebt vind ik, je hebt je PPL toch. Mischien even een checkout en your good to go.
 
Hoe dan ook, ik ga daar gewoon lekker vliegen. Nog geen reactie gehad van Aeroclub Curacao, maar het is daar natuurlijk ook gewoon Koninginnedag geweest.

Dogleg, begrijp je volledig, zou ik ook niet doen. Mijn enthousiasme over de komende weken kreeg even de overhand :biertje:
 
Inderdaad gewoon langs gaan bij de club (oostzijde vliegveld). Bellen heeft geen zin, want afspraak maken ook niet. Er wordt wel een checkout vereist en daarna... veel plezier! Wél een tijdelijk lidmaatschap vereist. En, tsjaaa, na twee rondjes heb je het eiland wel gezien, tenzij je indruk wilt maken op de bruinverbrande blonde stagiaires (of de zich zo noemende dames...hahaha). Verder geen fratsen, want Big Brother (AWACS) is watching you.
 
Back
Top