Vliegen in Indonesie?

Moest zowaar even om je antwoord lachen.......
Afijn, waar heb je gevlogen en voor hoe lang en hoe waren je ervaringen met lokale operators?
Hoe veilig is Jakarta op dit moment voor buitenlanders?
 
Ik dacht dat het sinds Juni 2005 alleen gevlogen kon worden in PK geregistreerde kisten als je Indonesisch Citizenship had. Nieuwe regel, omdat al die cockpit stoelen door buitenlanders werden bemand en de Indonesiers zelf niet aan de bak kwamen.
 
t'is ok Oboema....
Adam-air is net aan de ketting gelegd vanwege slechte zaken, dat moet toch de markt openen voor een van de andere operators.

Weet iemand iets over salarissen, werk omstandigheden, omgaan met Indonesische authoriteiten etc etc.?



Ik dacht dat het sinds Juni 2005 alleen gevlogen kon worden in PK geregistreerde kisten als je Indonesisch Citizenship had. Nieuwe regel, omdat al die cockpit stoelen door buitenlanders werden bemand en de Indonesiers zelf niet aan de bak kwamen.

heb je hier info over? Bron?

Is niet voor mij Cpt.Relax....;)
 
Bron toendertijd was van Adam Air zelf. Bij het solliciteren belde ik hun op en ze waren wel geinteresseerd, omdat ik zelf indonesisch spreek. Maar nadat ze hoorden dat ik geen Indo paspoort bezit kwam toen de "Oooohhh...., maar..."

Van Lion Air ben ik vergeten hoe het zat, maar ik heb van meerdere gehoord dat dat toen gaande was. Een chiefpilot van een Maleisische Maatschappij, hij is trouwens Indonesisch, heeft deze regel zelf ook aan mij bevestigd tijdens een etentje in Den Haag. Hij wilde namelijk weer terug in zijn eigen land vliegen.

Nogmaals, ik ben er niet meer op in gegaan en de autoriteiten opgebeld om het te verifieren, want eerlijk gezegd had ik het helemaal gehad met de "attitude" die Adam Air toen had. Zeer respectloos!

Indonesie lijkt me trouwens een prachtig land om er te vliegen. Een groot natuur spectakel! Dus succes als je dat van plan was.
 
lees net op CNN dat er een 737 van Garuda gecrached is

k.
 
Back
Top