Vliegen in full motion flight simulator

wvg

New member
Allen,

Niet zeker of dit de juiste Airwork groep is om de vraag te stellen, maar ik doe toch een poging :p:

Ik ben in het bezit van mijn PPL (A) en wil graag eens in een full motion flight simulator vliegen. Ik dacht een goede kans te maken bij simsensation.nl. Echter, bij telefonische navraag bleken er problemen met de simulator leverancier te zijn en simsensation heeft zijn full motion 737 NG simulator niet kunnen installeren.

Ik weet ook dat Orbit groundschool een simulator heeft staan die particulier gehuurd kan worden, maar niet zeker of dit ook een full motion simulator is.

Concrete vraag: weet een van jullie een ander bedrijf in NL (of anders Europa) waar je simulatortijd kunt huren? Merk op: dit is voor mij gewoon voor de lol. Ik heb geen aspiraties om commercieel piloot te worden en kom normaliter dus ook niet in aanraking met simulators die je tijdens je opleiding wellicht wel kunt gebruiken.

Alvast dank!
Groet,
WVG
 
Geef eens een belletje naar FSC op Schiphol. Die hebben 737NG en A320 sims staan. Beschikbaarheid zal wel lastig zijn, maar voor geld is alles te regelen natuurlijk.
 
http://www.brugesaircollege.be/

Ik weet dat de meningen erg uiteen lopen over deze sim, maar heb toch ook (beroeps/verkeers) vliegers gesproken die zeer te spreken waren over dit geheel.
Al was het alleen al vanwege de prijs !

Succes en plezier !
 
wat brugesaircollege betreft, ik heb foto's gezien, en idd, het is niet helemaal je van het. Ook heb ik verhalen gehoord dat sommige controls niet helemaal realistisch aan zouden voelen, maar als het puur voor de lol is en je eens in een full motion will zitten, lijkt het me wel de moeite waard. Mede om de eerder genoemde lage prijs. Het is een full motion sim, en hij werkt redelijk naar werkelijkheid, alleen hoe het eruit ziet is ietwat minder.
 
Heb een keer "gevlogen"op dat ding van Bruges Air College. Het is gewoon een super ervaring! Het kan natuurlijk niet tippen aan een profesionele sim maar het is wel een erg gaaf ding!! Er was toen (jaar geleden) een klein probleempje met de controls, als je rechts aileron gaf ging ie eerst even een klein stukje naar links. Kwestie van een vuil sleep-contactje in de yoke denk ik, zal inmiddels wel opgelost zijn. Op de grond vertekend het beeld wat, (5 flat screens) maar zodra je "los" bent merk je daar weinig meer van.

Binnenkort ga ik de static sim in Nootdorp (prosim4u.nl) een keer proberen...

Groeten
Ditched
 
Back
Top