Vliegen in de UK,elke dag thuis

Freightdog

New member
Momenteel heb ik zo'n baan in de states, maar t.z.t. wil ik het toch wat dichter bij huis zoeken. Zijn er mensen op de hoogte van wellicht kleinere maatschappijen in de uk die 'runs' hebben die elke dag thuis komen?
 
Barberpole heeft het in een zin prima verwoord.
Easyjet/Ryanair hebben geen nachtstops (uitzondering daargelaten). Tevens hebben beide maatschappijen een vast roosterpatroon, Easy 5/2/5/4 en Ryan 5/3.

De grote carriers (BA/VS/BD) hebben veel nachtstops, zowel op shorthaul als longhaul netwerk. Bij BA zijn ze wel flexibel in het indelen van je vluchten, je kan bijvoorbeeld verzoeken al je vluchten "back to back" te doen om vervolgens een lange periode vrij te krijgen.

De charters zijn iets beter. Helaas hebben vaak de meest junior FOs de slechtste vluchten. Bij Britannia bijv. vlieg je een groot gedeelte van je vluchten niet van je base maar vanaf regionale velden en dat betekend heel veel positioning en overnachten in eenzame grijze Hilton hotels die hun beste tijd hebben gehad.
Ook vliegen veel charters medium- en longhaul, met de bijbehorende stopovers.

Good luck.
Doc
 
Freightdog, als je een freightdog wil blijven dan kan je ook mijn werkgever proberen. Je werkt in de UK maar kan in Olland blijven wonen, maar je bent niet elke avond thuis. Ben haast nooit in dat verschrikkelijke land.
 
Back
Top